برندسازی چیست؟
برندسازی فرآیند ایجاد هویت برند یک شرکت است. این فرآیند خدماتی را ارائه می دهد که از برند پشتیبانی می کنند، مانند لوگو، شعار تبلیغاتی، طراحی بصری.
برندینگ هویت و داستان یک شرکت است که آن را از رقبایی که محصولات یا خدمات مشابهی را می فروشند متمایز می کند.
هدف برندسازی:
این است که در ذهن مخاطب جایگاهی به دست بیاورد و به گزینه مطلوب آنها برای انجام تجارت تبدیل شود.
برندسازی روشی موثر برای برقراری ارتباط با دیدگاههای یک شرکت است. یک نام تجاری مشخص میکند که یک شرکت چه چیزی را نشان میدهد و چرا. برند همچنین به تجربه کلی یک فرد در تعامل با یک تجارت (به عنوان یک خریدار، مشتری، دنبالکننده رسانههای اجتماعی) اشاره دارد.
به طور خلاصه:
برندسازی فرآیند تحقیق، توسعه و به کارگیری یک ویژگی متمایز یا مجموعه ای از ویژگی ها در سازمان شما است تا مصرف کنندگان بتوانند نام تجاری شما را با محصولات یا خدمات شما مرتبط کنند. شرکتهایی که برندهای قوی ایجاد میکنند میدانند که هویت برند آنها باید در همه جا حضوری موثر داشته باشد. آنها میدانند که نام آنها بسیار فراتر از برچسب است. برندسازی میتواند مصرفکنندگان را ترغیب کند که محصولات خود را از میان مجموعهای از گزینهها انتخاب کنند.
آژانس برندینگ: سازنده هویت و سازنده داستانی متفاوت برای تجارت شما
آژانس برندینگ، صدای یک شرکت را به تصویر میکشد و ارزشها و منحصر به فرد بودن آن را در دنیای بصری به نمایش میگذارد. این آژانس با طراحی برندی که هویت شما را به زیبایی ابراز کرده و بر مصرفکنندگان تأثیر گذار است، باعث ایجاد حضور قابل توجه شما در بازار میشود.
یک آژانس برندینگ، چیزی بیش از یک لوگو یا وب سایت زیبا ایجاد می کند. در یک کلام، برندسازی کاری است که یک شرکت برندینگ باید آن را به درستی انجام دهد.
آنها تعیین میکنند که مشتریان، کارمندان و سایر سهامداران چگونه موقعیت شما در بازار را درک میکنند. با ایجاد یک هویت کامل، آنها به شما کمک میکنند که ارزشها و ویژگیهای منحصر به فرد شرکت تان چگونه به دنیا ارائه شود.
آژانس برندینگ به عنوان یک همنشین خلاق و استراتژیک، با دقت و تخصص به توسعه تصویر شما میپردازد. از طراحی الهامبخش گرفته تا ارتقاء ارتباطات با مخاطبان، این آژانس به شما کمک میکند تا برندسازی کنید و به یک برند مورد توجه و مورد اعتماد تبدیل شوید.
با آژانس برندینگ، نه تنها به یک برند زیبا، بلکه به یک داستان جذاب که ارتباط بیشتری با مشتریان خود ایجاد میکند، دست خواهید یافت.
آژانس برندینگ چه کاری انجام می دهد؟
نام تجاری شما یک مجموعه از تجربیات مصرفکنندگان با شرکت شماست، و آژانس برندینگ مسئول انتقال این داستان به روشی متقاعدکننده و ثابت در رسانههای مختلف است.
آژانس برندینگ، همانند هنرمندی است که هر لحظه، یک نقاشی زیبا و مفهومی از لوگو تا یک داستان جذاب برای وبسایت شما ایجاد میکند. آنها قادرند یک روز بیپایان به خلق یک لوگوی جدید و معنادار بپردازند. و روز بعد با نسخهای جدید از داستان، شعار برند شما را در فضای مجازی به گونهای منحصر به فرد بیان کنند.
آژانس برندینگ همیشه در حال به روزرسانی و نوآوری است. از تدوین تیترهای جذاب و منحصر به فرد تا طراحی کمپینهای تبلیغاتی، ایجاد بروشورهای جذاب و طراحی وبسایتهای مدرن و همینطور طراحی غرفه نمایشگاهی.هر کدام از این اقدامات یک پله دیگر در ساخت داستان فراموشنشدنی برند شماست. آژانس برندینگ، شرکت شما را به سفر خلاقانه و جذابِ برندسازی هدایت میکند تا برندتان به شکوفایی و اعتبار بیشتری دست پیدا کند.
مجموعه تبلیغاتی فورسین:
درست در این نقطه است که مجموعه تبلیغاتی فورسین از روش های نوین و هوشمندانه بهره می گیرد و خود را از سایر رقبا جدا می کند. آن هم با استفاده از جدیدترین و به روزترین تجهیزات تبلیغاتی هوشمند (مبتنی بر هوش مصنوعی) نام تجاری شما را برای همگان، معرفی می کند.
تجهیزاتی چون:
هرم هوشمند– پروموتر مجازی– هولوفن– ویترین مجازی– یخچال تبلیغاتی هوشمند– آینه هوشمند– دیوار مه
و خدماتی همانند:
طراحی سایت و سئو– طراحی موشن گرافیک– ساخت انیمیشن– طراحی غرفه نمایشگاهی– ساخت ماکت معماری– ساخت تیزر تبلیغاتی– طراحی لوگو و پروژه مپینگ
نام تجاری
هر جا که نام تجاری شما به یک مصرف کننده برخورد کند، یک آژانس برندینگ درگیر خواهد شد (یا باید) دخیل باشد. در ادامه متوجه خواهید شد یک آژانس برندینگ چه اقداماتی را صورت خواهد داد.
آنها معمولاً استراتژیستها، کپینویسان، طراحان و توسعهدهندگان با استعدادی خواهند داشت. بسته به وسعت، آنها اغلب ممکن است متخصصانی را اضافه کنند که در حوزه های بازاریابی مانند رسانه های اجتماعی، سئو، ادوردز (Adwords)، ویدئو یا برنامه ریزی رسانه ای، حرفه ای هستند.
آژانس برندینگ چگونه به شرکت من کمک می کند؟
مردم داستان را دوست دارند. آنها می خواهند ریشه ها، چالش ها، موفقیت های شما را بشنوند. این نحوه ارتباط مردم با شماست. و برای اینکه یک برند عالی داشته باشید، باید از داستان شرکت خود شروع کنید. دلیل اینکه اپل طرفداران فرقهای برند خود را به دست آورده است این نیست که آنها رایانههای قابل اعتمادی تولید میکنند. به خاطر داستان آنهاست و از مردم خواستند «متفاوت فکر کن» را انجام دهند.
اپل با دانستن و ارتباط با داستان خود، به هر کسی که محصولش را خریداری میکند، این احساس را ایجاد میکند که گویی از دیگران منحصربهفرد هستند. ارزش ویژه برند امروز زنده است، حتی اگر محصول اصلی آنها مدتهاست که از بین رفته است.
برندینگ در مقابل بازاریابی
برند و بازاریابی کاملاً متمایز هستند. مقایسه برندینگ و بازاریابی از نظر اولویتها امری عادی است. حقیقت این است که هر دو برای یک تجارت موفق ضروری هستند و باید برای رشد یک کسب و کار هماهنگ کار کنند. به زبان ساده، برندسازی هویت یک شرکت است و بازاریابی شامل تاکتیک ها و استراتژی هایی است که این چشم انداز را منتقل می کند.
با رشد یک کسب و کار، برندینگ و بازاریابی هر دو پیچیده تر می شوند. این رشد اغلب به این معنی است که هر دو حوزه کسب و کار استراتژی ها و تاکتیک هایی را برای حمایت از اهداف مختلف توسعه می دهند. در برندسازی، این اقدامات معمولاً از داستان و هویت کسب و کار حمایت می کنند. در بازاریابی، این اقدامات معمولاً محصولات، مشتریان یا سایر ابتکارات یک شرکت را تقویت می کنند تا فروش را افزایش دهند. برندسازی به دلایل مختلفی مهم است.
سه مزایای مهم برندسازی عبارتند از:
1. تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید.
نام تجاری میتواند عامل تعیینکننده برای مصرفکنندگان در هنگام تصمیمگیری برای خرید باشد. در واقع، یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که 82 درصد از مصرفکنندگان مورد بررسی از مارکهایی خرید میکنند که دارای ارزش بیشتری هستند.
ماموریت یا هدف؟
حدود 67٪ می گویند مارک هایی که می خرند آنها را به فرد بهتری تبدیل می کند.
2. برای کسب و کار شما هویت ایجاد می کند.
یک برند فراتر از محصول یا خدمات یک شرکت است. برندسازی به کسب و کار شما هویت می دهد تا فراتر از محصول یا خدماتی که در واقع خریداری می کنند، با آن ارتباط برقرار کنند.
3. به مشتریان کمک می کند تا کسب و کار شما را به خاطر بسپارند.
نام تجاری، کسب و کار شما را به یاد ماندنی می کند. این چهره شرکت شما است و به مصرف کنندگان کمک می کند تا کسب و کار شما را در هر رسانه ای متمایز کنند. با شناسایی و تأثیرگذاری بیشتر، این فوت کوزه گری را به کار ببرید. برندسازی قوی، کارمندان قدرتمندی را به همراه می آورد.
چگونه یک نام تجاری ایجاد کنیم؟
مخاطبان هدف خود را تعیین کنید. بیانیه ماموریت خود را مشخص کنید. ارزش ها، ویژگی ها و مزایای خود را مشخص کنید. دارایی های بصری خود را ایجاد کنید. شعار برند خود را پیدا کنید. برند خود را بازاریابی کنید.
کلام پایانی:
وقتی به برند شرکت خود نگاه می کنید، آیا احساس می کنید که داستان واقعی شما را بیان می کند؟ آیا نسبت به آن احساس اشتیاق دارید؟ و آیا می خواهید هر روز سر کار بیایید و آن را به چیزی عالی تبدیل کنید؟ آیا کارمندان شما به کار برای شرکت شما افتخار می کنند؟ آیا مشتریان شما آنقدر برند شما را دوست دارند که بارها و بارها برگردند، حتی اگر شما بهترین، سریع ترین یا ارزان ترین در بازار نباشید؟
اگر نه، شما به طور کامل قدرت داشتن یک برند عالی را کشف نکرده اید – و دوستان عزیز، این کاری است که مجموعه تبلیغاتیِ موفق فورسین، به آسانی می تواند انجامش دهد. با ما تماس بگیرید.