غرفه-نمایشگاه

غرفه سازی در نمایشگاه به منظور ایجاد یک فضای مناسب و محدود فروشگاهی برای مدتی موقت انجام می شود. در زمان های گذشته فرایند ساخت آن ها به شکلی ساده و با امکانات کم انجام می شد. به این صورت که فروشندگان با استفاده از سازه ای فلزی یا چوبی فضایی بین خود و فروشنده کناری خود ایجاد کرده و مشغول فروش می شدند. امروزه این امر در بخش های طراحی و دکوراسیون نفوذ کرده و ساختار آن را با پیچیدگی روبرو کرده است.

عناصری مانند زیبایی به عنوان بخشی جدا نشدنی در غرفه سازی نمایشگاهی تبدیل شده است. در حال حاضر ساخت این بخش ها با استفاده از تجهیزات و دستگاه هایی انجام می شود که سبب کاهش سرعت طراحی تا حد زیاده شده است و در مقابل به زیبا سازی آن ها نیز کمک می کنند. در واقع این قسمت ها در نمایشگاه باید بتوانند نیاز های شرکت ها را اعم از بازاریابی و برندینگ برآورده کنند. از این رو عنصر زیبایی و جذابیت از عوامل مهم ساخت به حساب می آیند. طراحان نیز در زمان های طراحی این نکات را به دقت در نظر می گیرند.

مجموعه تبلیغاتی فورسین از سال 1385 فعالیت خود را به همراه تیمی خلاق در زمینه طراحی و راه اندازی انواع غرفه های نمایشگاهی شروع کرده است. این مجموعه تا کنون پروژه های بی شماری را به سرانجام رسانده است. که در ادامه به بررسی و معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

تبلیغات موثر با غرفه سازی در نمایشگاه

ساخت این بخش ها از ابزار های تاثیر گذار در تبلیغات بوده و اهمیت آن به حدی است که در کشور های صنعتی با مدیریت مستقل در ارائه کالا و خدمات انجام می شود. امروزه در صنعت نمایشگاهی بیشتر غرفه داران معتقدند که برای نمایشی موفق، نیازمند جذب مخاطبان از این بخش ها هستند. به عبارتی دیگر این بخش ها برای صاحبان مشاغل به مانند کارت شناسایی یک شرکت می باشد.

شرکت کردن در نمایشگاه برای معرفی برند تجاری تان تجربه ای ارزشمند است. هدف از غرفه سازی نمایشگاهی یک روند مخصوص به خود دارد. پیشنهاد ما به شما این است که با تیم طراحی مجموعه فورسین صحبت نمایید. چرا که وقتی تیم طراحی هدف شما را درک کند، ایده هایی خلاق و جذاب به شما ارائه می کند.

طراحان مجموعه ما دید وسیع تری در مورد ساخت این سازه ها دارند. آن ها عواملی مانند نورپردازی، گرافیک، چیدمان و موارد دیگر را در نظر می گیرند. طراحی، آزمون و خطا را نیز مورد بررسی قرار می دهند. خلاقیت طراحان سبب می شود که بدون حذف یکپارچگی هدف اصلی را دنبال کنند. در واقع قبل از همه این موارد با توجه به هدف شما مراحل طراحی را طی می کنیم.

شرکت فورسین با سابقه ای درخشان در زمینه ساخت، نصب و راه اندازی انواع غرفه های نمایشگاهی توانسته است در تمامی نقاط ایران پروژه های موفقی را به سرانجام برساند. با استفاده از لینک زیر می توانید بخشی از نمونه کار های غرفه سازی مجموعه ما را مشاهده کنید. همچنین می توانید برای ثبت سفارش از طریق لینک زیر اقدام به دریافت مشاوره از تیم طراحی مجموعه نمایید تا با توجه به هدف شما بهترین مشاوره ها را در اختیار تان قرار دهند.

ماکت-غرفه

مراحل و اقدامات لازم برای ساخت

در ابتدا باید با مفهوم آن آشنا شویم. غرفه سازی به مجموعه ای از عملیات اجرایی و زیبا سازی فضایی اختصاص یافته، به نحوی که ایجاد هویت کرده و بهترین نمایش محصول (نام تجاری یک محصول) و حتی یک تفکر و دانش را ایجاد نماید، گفته می شود.

حال با توجه به این تعریف باید در نظر گرفت که چه اقداماتی برای ساخت لازم است. ابتدا باید از مراجع ذیربط مجوز های لازم گرفته شود. شاید این سوال برای شما پیش آید که مجوز چیست و چگونه می توان آن را دریافت نمود؟ در پاسخ باید گفت که مجوز غرفه سازی سندی است که برگزار کننده نمایشگاه با علم به امکان پذیری اجرای طرح سازه به صورت امن و قید ودیعه های لازم نسبت به صدور آن اقدام می کند.

برای دریافت آن می بایست نمونه سه بعدی طرح های سازه مورد تایید مجری نمایشگاه قرار گیرد. اطلاعات بیشتر را از برگزار کننده نمایشگاه تان دریافت نمایید. برخی از برگزارکنندگان نسبت به اخذ مجوز مبالغی دریافت می نمایند. پس از آن نوبت به مراحل ساخت می رسد. این مراحل به این صورت هستند: کف سازی در واقع اولین کار است. یعنی ابتدا باید کف سازی انجام شود و کف ریخته شود.تا بتوان بعد از آن عملیات ساخت و نجاری سازه را به درستی انجام داد. کف نمایشگاه و اجاره آن هم یکی از مهمترین بخش های غرفه سازی در نمایشگاه و ساخت آن می باشد.

بهترین و عرف ترین حالت ریختن یک کف در حدود 10 سانتی متری از جنس نئوپان و یا باکس های 60 در 60 می باشد. به نحوی که کف سازه دارای استحکام مناسب بوده و بتوان از آن به درستی در کف نمایشگاهی استفاده نمود. شما همچنین می توانید نمونه کار های مجموعه فورسین را از این لینک مشاهده نمایید.

مهم ترین موارد در تعرفه طراحی و ساخت غرفه سازی نمایشگاهی

  • بیشترین میزان بودجه خود را به اجاره مکان غرفه اختصاص دهید.
  • طراحی کلی و گرافیک غرفه نمایشگاهی، موضوعی است که بعد از اجاره مکان سازه باید به آن توجه زیادی شود. بنابراین بخش دیگری از بودجه خود را باید صرف این امور نمایید.
  • هزینه ی سفر، هزینه های جانبی و به خصوص پرداخت حقوق کارکنان حاضر در پروژه موضوعی است که بسیار حائز اهمیت بوده و در موفقیت شما برای حضور در نمایشگاه نقش مهمی را ایفا می کند.
  • برای هزینه ی برق، تمیزکاری و بارگیری وسایل موجود در سازه بخش دیگری از بودجه خود را کنار بگذارید.
  • بودجه ای را برای ارسال تجهیزات و لوازم مربوط به غرفه سازی اختصاص دهید.
  • و در نهایت بخشی دیگر از بودجه ی خود را که به نوعی آخرین هزینه ی ساخت غرفه نیز محسوب می شود، مختص به امور مطبوعاتی است که باید در نظر گرفته شود.

نکته قابل تاملی که باید به آن توجه کنید، هزینه اجرا، طراحی و ساخت در تهران به مراتب پایین تر از سایر شهرستان ها می باشد. البته هزینه ساخت در شهرهای مختلف بر اساس فاصله با تهران محاسبه می شود. ولی در جاهای بخصوص مثل کیش و غیره این هزینه متفاوت تر است. 

غرفه-سازی-اپ-ایران

نکاتی مهم برای حضور در نمایشگاه

در نمایشگاه ها بازدید کنندگان متعددی از بخش های مختلف بازدید می کنند. چرا که تاثیر زیادی در رسانه های اجتماعی دارند. همچنین افزایش رقابت میان مشاغل برای جذب مخاطبان بیشتر، راه حل های مختص به خود را دارند. به همین رو غرفه شما باید در میان سایرین بیشتر نمایان شود. در ادامه به معرفی نکاتی می پردازیم که در اجرای غرفه سازی تاثیر به سزایی دارند.

  • طراحی باید به صورت تعاملی باشد.
  • نمایش پیام های تبلیغاتی به درستی انجام شود.
  • اهمیت فضای خالی را دست کم نگیرید.
  • استفاده از رنگ های متناسب با برند تجاری
  • استفاده از استند
  • تنوع در طرح ها

سوالی که مطرح می شود چگونگی یافتن شرکتی است که بتواند با رعایت این نکات به طراحی و ساخت بهتری بپردازد. در پاسخ می توان گفت که شما با گشتی در نمایشگاه ها و دیدن نمونه هایی از سازه های ساخته شده می توانید شرکت مورد نظرتان را انتخاب کنید. مجموعه تبلیغاتی فورسین با تجربه در ساخت انواع این سازه ها در این زمینه تخصص لازم را داراست. برای دیدن نمونه های بیشتری از غرفه سازی های مجموعه می توانید از صفحه غرفه نمایشگاهی ما نیز دیدن نمایید. 

ویژگی های غرفه سازی نمایشگاهی

دارا بودن جذابیت لازم
هماهنگی با نوع کالا های نمایش گذاشته شده
وضعیت مناسب مکانی
انتقال پیام طراح برای بیننده و قابل درک بودن آن
طراحی متناسب با کالا های برند شما

فضاهای مورد استفاده برای غرفه سازی

برای نمایش کالاها
بخش اطلاع رسانی
مذاکره و مشاوره
نمایش های تصویری
مبلمان اداری
قسمت خدمات و پذیرایی
انبار یا لوازم اضافی
فضای آموزش

گارانتی و پشتیبانی

تمامی غرفه های نمایشگاهی مجموعه تبلیغاتی فورسین شامل خدمات نصب و راه اندازی ، جمع آوری پس از مدت زمان برگزاری نمایشگاه می شود. 

انواع سازه های نمایشگاهی

سازه های نمایشگاه بر چند نوع هستند. یکی از این موارد سازه های جزیره ای یا غرفه فضای باز است. این موارد بیشتر برای نمایش ابزار آلات، صنایع و ماشین آلات سنگین کاربرد دارند. اما ممکن است محصولات دیگری نیز در این نوع سازه ها به نمایش گذاشته شوند. اما این موضوع را نیز باید در نظرگرفت که برای نمایش این نوع از محصولات باید طراحی سازه جزیره ای به شکلی صورت پذیرد که در جذب بازدید کنندگان تاثیر بیشتر و موثرتری داشته باشد.

مورد بعدی غرفه های ارزی هستند. سازه ای که قیمت اجاره آن بر اساس ارز از شرکت کنندگان خارجی و یا نمایندگان آن ها دریافت می شود.

غرفه سازی با استفاده از اسپیس فریم: معنی لغوی اسپیس فریم (space frame) که واژه ای انگلیسی است، به معنی سازه فضایی می باشد. غرفه های اسپیس فریم فرم های هندسی منظمی هستند، که به طور متحد در کنار یکدیگر قرار می گیرند. اسپیس فریم یا به عبارتی داربست نمایشگاهی، جزو تجهیزات سازه های نمایشگاهی محسوب می گردد. با ترکیب اسپیس فریم و داربست نمایشگاهی جدید می توان غرفه و سازه های نمایشگاهی متنوعی را ایجاد نمود.

غرفه سازی مدولار: نوعی سازه متشکل از پایه، قید و پنل با ارتفاع عموما 240 سانتی متر که به فاصله یک متر از هم به یکدیگر متصل شده و در متراژ های مختلف قابل اجرا می باشد. این سازه با توجه به آسیب پذیر بودن در مقابل آب و باد در فضای سر پوشیده قابل استفاده می باشد.

از مزایای این غرفه ها می توان به هزینه پایین آن اشاره نمود. چرا که از متریالی با قیمت بسیار پایین مانند نئوپان تولید می شود.و از بهترین انتخاب ها برای شرکتها می باشد. زیرا با پرداخت هزینه های بسیار پایین همراه با رزرو غرفه می توانند این سازه ها را تحویل بگیرند. 

تاثیر رنگ در غرفه سازی برای جذب مشتریان

بهتر است جهت انتخاب رنگ غرفه ی مورد نظر خود از رنگ های سازمانی خود استفاده کنید. مانند رنگی که در لوگوی سازمان خود مورد استفاده قرار داده اید و یا در دکوراسیون دفتر اداری خود استفاده کرده اید الهام بگیرید. حتی می توانید از رنگ سربرگ و هم چنین از رنگ فرم اداری خود نیز استفاده کنید.
استفاده از رنگ مناسب باعث می شود توجه مخاطب به محصولات شما به حداکثر برسد. طرح ها، خود به تنهایی زیبا هستند و نقش مثبتی در زیبایی بصری غرفه سازی نمایشگاه دارند. اما آنچه به طرح‌ها هویت، جان و ظرافت می دهد در واقع همان رنگ است. و از آن جایی که هر فرد به طور متوسط 5 الی 10 دقیقه زمان صرف بازدید از خدمات شما خواهد کرد، باید رنگ آمیزی غرفه شما به نحوی باشد که در این مدت کوتاه توجه مشتری را به خود جلب نماید و منجر به خرید محصول و یا خدمت شما شود.

در صورت درخواست محصول و یا کسب اطلاعات فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند
نمایشگاه-بهداد

سوالات متداول

با مراجعه به وب سایت نمایشگاه های بین المللی تهران و شهرستان ها

فرم شرکت در نمایشگاه بصورت آنلاین از طرف برگزارکننده ارائه می شود و شما با پر نمودن این فرم پیش ثبت نام می نمایید. همچنین از طریق کتاب نمایشگاهی، سایت و… می توانید لیست حاضرین را بیابید.

قیمت طراحی معمولا بر اساس متر مربع در کف محاسبه می شود در صورتی که تمایل دارید که غرفه ی نمایشگاهی برایتان ساخته شود فرایند غرفه سازی را به صورت کامل به یک شرکت بسپارید.

جهت ساخت باید با غرفه سازانی که دارای مجوز ساخت از نمایشگاه بین المللی هستند، هماهنگ نمایید. این شرکت ها به نام شرکت های گرید دار در نمایشگاه معرفی می شوند.

اطلاعاتی همچون ارائه یک عکس و یا یک اتود دستی از چیزی که مد نظر شما است، لازم می باشد تا طراح به راحتی بداند که نیاز غرفه شما در چه حدی می باشد.

نمایشگاه بین المللی تهران قوانین خاصی دارد که این قوانین و دستورالعمل ها درسایت نمایشگاه بین المللی به راحتی قابل جستجو هستند.

تفاوت آن ها در نوع ساخت و ساز این سازه ها است.

بستگی به ارتفاع سالن محل برگزاری نمایشگاه دارد.