پیشرفت های فناوری در 2050

جهان تا سال 2050 با پیشرفت های فناوری چگونه خواهد بود؟

تا سال 2023، بیش از 1.35 میلیون استارت‌آپ فناوری در سرتاسر جهان پراکنده خواهند شد که هدفشان رهبری جنبش دانشمندان و مهندسان است که آینده‌ای روشن‌تر برای جهان دارند. امروزه بیش از 4.66 میلیارد نفر بر اساس داده های تحقیقاتی به اینترنت متصل هستند که این تعداد با نرخ 127 دستگاه در هر ثانیه افزایش می یابد.
در حالی که به نظر می رسد فناوری به دلیل بخشی از تغییرات روزانه نسبتاً آهسته در حال رشد است، اما سرعت پیشرفت فناوری از آغاز هزاره تاکنون چیزی جز انقلابی در زمینه های انرژی، پزشکی، ارتباطات، حمل و نقل، مالی، روباتیک و بسیاری موارد دیگر نبوده است.
با وجود اینکه هنوز کسی روی مریخ پا نگذاشته است، همجوشی هسته‌ای هنوز انرژی 100% پاک را تامین نمی‌کند، و هیچ ماشین پرنده‌ای در آسمان شهر وجود ندارد، پیشرفت تکنولوژی باید ادامه پیدا کند. در سرتاسر جهان ما انسان ها، به برخی از برترین پیشرفت‌های تکنولوژیکی رسیده‌ایم که نوید یک زندگی انسانی هیجان‌انگیز را تا سال 2050 می‌دهند. از روبات‌های هوشمند مصنوعی گرفته تا مدل‌های حفظ حریم خصوصی مبتنی بر بلاک چین تا دنیای بازی‌های غیرمتمرکز جدید… در زیر نگاهی دقیق‌تر به آنچه جهان می‌تواند داشته باشد، آورده شده است.

به نظر می رسد در سی سال آینده هوش مصنوعی به فناوری بلاک چین می پیوندد

برترین فناوری های آینده نگر، هوش مصنوعی (AI) و زیر مجموعه آن، یادگیری ماشین (ML) است. این دو پیشرفت فناوری به طور گسترده در میان فیلم‌های علمی تخیلی و اخیراً در بسترهای رسانه‌ای اصلی تبلیغ شده‌اند. باور کنید، این فناوری چیزی بیش از تبلیغات، ارائه خواهند داد مانند: دستیارهای شخصی خانگی، برنامه های اشتراک گذاری، صنعت خودرو، برنامه های ناوبری و غیره. در سال 2021، حوزه های هوش مصنوعی و ML جهانی 327.5 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است و انتظار می رود تا سال 2026 بیش از 500 میلیارد دلار تولید کند.
در آینده، فناوری‌های هوش مصنوعی می‌توانند با فناوری‌های بلاک چین ادغام شوند تا کارایی، شفافیت و حریم خصوصی بیشتری را به کاربران فناوری‌های مجهز به هوش مصنوعی ارائه دهند. با تبدیل شدن بلاک چین به جریان اصلی، پروژه های هوش مصنوعی از ویژگی های تغییرناپذیر، شفاف و غیرمتمرکز فناوری بهره مند خواهند شد. در سال 2021، Oraichain، یک پلتفرم هوش مصنوعی مبتنی بر بلاک چین، راه‌اندازی شد که قراردادهای هوشمند را قادر می‌سازد تا به طور ایمن به APIهای هوش مصنوعی خارجی برای بهبود پلت فرم دسترسی پیدا کنند. قابل ذکر است، این پلتفرم به مشتریان امکان می دهد تا به دنبال جستجو و انتخاب مجموعه ای روزافزون از الگوریتم ها و مدل های هوش مصنوعی از ارائه دهندگان مختلف در سراسر جهان باشند.
در آینده، ترکیب این دو فناوری، بازاری برای قراردادهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی، اتوماسیون امن زنجیره‌های بلوکی و جمع‌آوری بهتر داده‌های روباتیک ایجاد خواهد کرد.

سیستم های هویت غیرمتمرکز

در حالی که نمی توان در مورد چگونگی شناسایی کاربران در آینده گفت، فناوری بلاک چین در حال حاضر در حال تغییر سیستم های هویت است. کمتر از دو دهه پیش، سیستم های امنیتی بیومتریک رایج نبودند، اما امروزه به راحتی در گوشی های هوشمند ما در دسترس هستند.
در حالی که در دهه های گذشته، کف دست ها و انگشتان برای شناسایی اسکن می شدند، آینده می تواند کاملاً متفاوت باشد. تا سال 2050، ما می‌توانیم با استفاده از ردپای DNA یا سیستم‌های بیومتریک خود که به مراتب بهتر از آنچه امروزه استفاده می‌شود، مانند حسگرهای کاشته‌شده، شناسایی شویم. همانند فناوری‌های هوش مصنوعی و ML، بلاک چین‌ها نیز می‌توانند بخش مهمی از شناسایی در آینده باشند (به دلیل تغییر ناپذیری و کیفیت‌های امنیتی که ارائه می‌دهد).
PhotoChromic که در حال حاضر در حال تولید است، یکی از پروژه هایی است که هدف آن انقلابی در جمع آوری داده ها و شناسایی شخصی در دهه های آینده است. این پروژه افراد را قادر می‌سازد تا هویت و اطلاعات شخصی خود را از طریق NFT به طور ایمن مالکیت و تأیید کنند. NFT های توکن شده می توانند قابل برنامه ریزی باشند، به طور جهانی آدرس پذیر شوند و در را برای عملکردهای اضافی باز کنند.
علاوه بر این، PhotoChromic با تأیید هویت تحت حمایت دولت. و ویژگی‌های شخصی منحصر به فرد، مدارک بیومتریک زندگی را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را در یک بلاک چین ثبت می‌کند. این داده ها سپس می تواند توسط هر مرجع یا برنامه ای برای تأیید هویت شما استفاده شود.

دنیای جدید سرگرمی

اگر سریال تلویزیونی نتفلیکس، آینه سیاه، (هشدار اسپویلر) را تماشا کرده اید. باید از فناوری های آینده نگرانه ای که می توانند. دنیای سرگرمی و بازی ما را متحول کنند آگاه باشید. برای کسانی که با سریال های تلویزیونی آشنایی ندارند. این مجموعه ای است از اینکه چگونه فناوری های آینده نگر می توانند بر زندگی روزمره ما تأثیر بگذارند. تا سال 2050، صنعت سرگرمی شامل: فیلم، موسیقی، هنر، عکاسی و از همه مهمتر بازی می شود.
در کمتر از سه دهه، صنعت بازی از بازی‌های ساده 2 بعدی 32 بیتی به بازی‌های واقع‌گرایانه‌ای که هم از نظر حجم فایل بزرگ‌تر و هم از نظر گرافیکی به‌طور تصاعدی بهتر هستند، حرکت کرده است. با این حال، اینها تنها تغییراتی نیستند که صنعت بازی شاهد آن بوده است، و 30 سال آینده می تواند بازی های ما را متحول کند. موج جدیدی برای اجرای بازی‌ها به شیوه‌ای تعاملی‌تر، واقعی‌تر و همه‌جانبه‌تر وجود دارد که قبلاً نمی‌توان آن را تصور کرد.

در ذهن من رشد انفجاری بازی های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) است که به طور فزاینده ای محبوب می شوند

با این حال، این فناوری هنوز به پتانسیل کامل خود نرسیده است. اما تا سال 2050، برای مردم عادی خواهد شد. که مستقیماً از اتاق نشیمن خود در دنیای مجازی واقعی بازی کنند. علاوه بر این، بازی به عنوان یک حرفه در سراسر جهان مورد استقبال قرار خواهد گرفت. زیرا بازی ها به یک ساختار، برای کسب درآمد تبدیل می شوند.
جهان در حال حاضر از بازی های P2E مبتنی بر بلاک چین. مانند Axie Infinity، Cryptotanks و The Sandbox استقبال می کند، زیرا آنها برای بازی به گیمرها پول می دهند. به عنوان مثال، CryptoTanks یک بازی NFT است. که به بازیکن اجازه می‌دهد در عین لذت بردن از مزایای کریپتو و دی‌فای و NFT از قدرت بازی‌های غیرمتمرکز لذت برده و تجربه کند. در حالی که بیشتر این بازی‌ها هنوز گرافیک پایینی دارند. و منحصراً آنلاین هستند، در آینده بازی‌های بیشتری از ساختار P2E استفاده خواهند کرد. تا به گیمرهای خود در دنیای واقعی پاداش دهند.

VCهای مالی غیرمتمرکز و جامعه

همانطور که دنیای فناوری روز به روز در حال تغییر است. سرمایه گذاری و دنیای مالی نیز برای همگام شدن با تحولات سریع باید تغییر کند. علیرغم اینکه این ایده منتقدان زیادی دارد. تمام سیستم های مالی فعلی تا سال 2050 دیجیتالی می شوند. و بر اساس کاری که امروزه فناوری بلاک چین انجام می دهد، انجام می شود. به عنوان مثال، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) طرز فکر مردم در سراسر جهان. در مورد پول را سریعتر از هر انقلاب مالی قبلی، تغییر داده است. DeFi شروع به ارائه جایگزینی می کند که می تواند چشم انداز اقتصادی را تغییر دهد. و دسترسی به منابع مالی را دموکراتیک کند. با دیجیتالی شدن و غیرمتمرکز شدن دنیای مالی، افزایش سرمایه نیز از شکل امروزی خود. یعنی ساختار بدهی و حقوق صاحبان سهام به رویکرد جامعه محورتری تغییر خواهد کرد.

سخن پایانی

مطمئناً دنیای فناوری تا سال 2050 فوق العاده پیشرفته خواهد بود، به طوری که پیش بینی درست در مورد ظاهر آن تقریباً غیرممکن است. از بازدید از سیارات دیگر، ساخت ربات‌های پرنده، استخراج سیارک‌ها، داروهای ضد پیری، ماشین‌های پرنده، جاده‌های زیرزمینی. هوش مصنوعی عمومی روی روبات‌ها، پیشرفت‌های مالی دیجیتال و غیره.
با این حال، همانطور که در گذشته هم بوده است. فناوری تمایل دارد خود را به بهترین و بدترین انسان‌ها به یک اندازه نشان دهد. پس امید است که فارغ از هر فناوری در سال 2050. ( چه به همه چیزهایی که در بالا توضیح داده شد دست پیدا کنیم یا نه ) نحوه استفاده ما از آن صحیح و اخلاقی باشد. چون ارزش فناوری ها و دست آوردها را نحوه استفاده ما تعیین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *