هوش مصنوعی در کسب و کار

حرفه ای های دیجیتال مارکتینگ چشم انداز کسب و کار را از طریق هوش مصنوعی افزایش می دهند

چند سال پیش، بازاریابان تمایلی به استفاده از هوش مصنوعی در اخلاق بازاریابی دیجیتال خود نداشتند، اما اخیراً، اعتماد بیشتری در استفاده از هوش مصنوعی برای شکل‌دهی استراتژی‌های آنلاین خود به دست آورده‌اند. همانطور که ابزارهای هوشمند همچنان در حال تکامل هستند. بازاریابان تردید خود را کنار گذاشته و راه حل های هوش مصنوعی را برای هدایت بازاریابی دیجیتال به طور موثر اتخاذ می کنند. هوش مصنوعی آن‌ها را قادر می‌سازد. تا با افزایش حجم اطلاعات مصرف‌کنندگان بالقوه و اهمیت یافتن علوم کامپیوتری مرتبط با هوش مصنوعی، تصمیم‌های مبتنی بر داده‌ها بگیرند. در این مقاله 9 کاربرد انقلابی هوش مصنوعی در دگرگونی بازاریابی دیجیتال آورده شده است.

هوش مصنوعی برای تولید محتوا

در برخی زمینه ها، محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی می تواند در جذب بازدیدکنندگان به یک وب سایت مفید باشد. و در عین حال در زمان و منابع زیادی صرفه جویی کند. از آنجایی که هوش مصنوعی می تواند گزارش ها و اخبار را بر اساس داده ها و اطلاعات بنویسد. پلتفرم های Associated Press و Forbes در حال حاضر از ابزارهای هوشمندی مانند Wordsmith ، Articoolo و Quill استفاده می کنند. منجر به کلیک بیشتر در وب سایت آنها می شود. بسیاری از پلتفرم های مشهور مانند بی بی سی، سی بی اس، نیویورک تایمز و رویترز نیز از این فناوری استفاده می کنند. همچنین واشنگتن پست از Heliograf برای ایجاد محتوای هوش مصنوعی استفاده می کند.

هوش مصنوعی برای مدیریت محتوا

به غیر از تولید محتوا، هوش مصنوعی می تواند آن را نیز مدیریت کند. از این طریق، ارتباط بهتری با بازدیدکنندگان در وب‌سایت‌های خاص و نمایش محتوای مرتبط‌تر به آنها امکان‌پذیر خواهد بود. برای مثال، سیستم توصیه‌های نتفلیکس پیشنهادهایی برای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ارائه می‌دهد که ممکن است برای مشتریان جالب باشد. این متعاقبا باعث می شود مشتریان زمان بیشتری را در سایت یا پلتفرم صرف کنند.

هوش مصنوعی برای بازاریابی ایمیلی

هوش مصنوعی توسط برندها برای شخصی سازی کمپین های بازاریابی ایمیلی از طریق ترجیحات و رفتارهای کاربر استفاده می شود. ارتباط بهتر با مشتریان را افزایش می دهد و امکان تبدیل آنها به مشتری را افزایش می دهد. علاوه بر این، ML می‌تواند میلیون‌ها داده در مورد مشتری را تجزیه و تحلیل کند تا بهترین زمان یا روز برقراری ارتباط با آنها را تعیین کند Boomtrain ، Phrasee و Persado برخی از ابزارهای ایمیل مارکتینگ هستند که از هوش مصنوعی برای خدمات بهتر استفاده می کنند.

هوش مصنوعی برای تبلیغات دیجیتال

پلتفرم‌های تبلیغاتی، غول های فناوری یعنی گوگل و فیس‌بوک قبلاً از ML و AI استفاده کرده‌اند تا افرادی را پیدا کنند که بیشتر مستعد انجام اقدامات مورد نظر تبلیغ‌کننده هستند. این راه حل، اطلاعات کاربر را تجزیه و تحلیل می کند تا بهترین مخاطب را برای برند خود بیاموزد و شناسایی کند. علاوه بر این، Google AdWords در حال حاضر دارای یک سیستم مبتنی بر حراج خودکار است که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد حداقل قیمت را برای هر تبدیل بپردازند.

هوش مصنوعی برای جستجوها

هوش مصنوعی دو پیشرفت بزرگ را برای متحول کردن جستجوهای اینترنتی و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) معرفی کرده است: جستجوی صوتی و الگوریتم گوگل، RankBrain. راه حل های تشخیص صدا از جمله الکسا، گوگل هوم، سیری اپل و کورتانای مایکروسافت، انجام جستجوها را با استفاده از فرمان صوتی برای افراد آسان می کند. همچنین الگوریتم ML گوگل، RankBrain نتایج جستجوی مرتبط تری را ارائه می دهد. بهترین نتایج را بر اساس آنچه از زبان و زمینه کاربر تفسیر می کند، در اختیار کاربر قرار می دهد.

هوش مصنوعی برای طراحی وب

هوش مصنوعی برای طراحی یک وب سایت امروزه به عنصری خوب تبدیل شده است. برنامه‌هایی مانند Grid از هوش مصنوعی برای طراحی یک وب‌سایت بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط کاربر مانند تصاویر، متن، فراخوان‌ها برای اقدام و غیره استفاده می‌کنند. اینها در مجموع باعث می‌شوند وب‌سایت در زمان بسیار کمتر و با قیمتی بی‌رقیب، معتبر و حرفه‌ای به نظر برسد.

هوش مصنوعی برای تجربه کاربری

با کمک الگوریتم های هوشمند، شخصی سازی یک تجربه در وب سایت امکان پذیر است. هوش مصنوعی می‌تواند پیشنهادات و محتوایی را که کاربر می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند، نمایش دهد. تجربه کاربری خوب برای نگه داشتن مخاطب در مرور یک سایت بسیار ضروری است. از آنجایی که کاربران زمان بیشتری را در سایت می گذرانند، احتمال تبدیل زیاد می شود.

هوش مصنوعی برای چت بات ها

استفاده از ربات‌های گفتگو، فرآیند خودکارسازی پاسخ‌ها به سؤالات متداول خریداران بالقوه را آسان‌تر می‌کند. راهی برای جستجوی سرویس مورد نظر در اختیار آنها قرار می دهد. چت ربات مجهز به هوش مصنوعی توانایی پاسخگویی به سوالات باز را دارد.

هوش مصنوعی برای تحلیل پیش‌بینی

این امکان شامل استفاده از داده‌ها، الگوریتم‌های آماری و تکنیک‌های ML برای شناسایی احتمال نتیجه‌گیری‌های آینده بر اساس تاریخچه داده‌ها است. این امکان پیش بینی احتمال یک مشتری خاص را فراهم می کند. این قابلیت را دارد که بازاریابان را از برنامه ریزان واکنشی به برنامه ریزان فعال تبدیل کند.

اشتراک گذاری:

مطالب دیگر

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *