بازاریابی آنلاین در سال 2024

روندهای بازاریابی آنلاین یا دیجیتال در سال 2024

بازاریابی آنلاین به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی و تغییر رفتار مصرف کننده، همواره در حال تحول است. همانطور که وارد سال 2024 می شویم، برای کسب و کارها بسیار مهم است که همگام با تکنولوژی باشند و با روندهای جدید سازگار شوند. در این پست وبلاگ، برخی از روندهای کلیدی بازاریابی دیجیتال که انتظار می رود صنعت را در سال 2024 شکل دهند، بررسی خواهیم کرد.

شخصی سازی بیش از حد

شخصی سازی فقط یک کلمه رایج نیست. این یک ضرورت در بازار رقابتی امروز است. بازاریابی شخصی سازی یک استراتژی بازاریابی است. شخصی سازی بر روی هدف قرار دادن افراد خلاق در حوزه بازاریابی تمرکز دارد. بوسیله ارسال پیام‌های منحصر به فرد به مشتریان حال حاضر یا مشتریان آینده کار می‌کند. تحلیل داده و تکنولوژی دیجیتال، کمک می کند این کارها انجام شود. کسب و کارها به طور فزاینده ای از تجزیه و تحلیل پیشرفته، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) برای ارائه محتوای شخصی، پیشنهادات محصول و پیشنهادات به مصرف کنندگان استفاده می کنند. این سطح از شخصی سازی تعامل مشتری را افزایش می دهد و احتمال تبدیل را بالا می برد.

بهینه سازی جستجوی صوتی (VSO)

جستجوی صوتی دیگر تازگی ندارد. این یک روند رو به رشد است. با افزایش محبوبیت دستگاه‌های دارای قابلیت صوتی مانند بلندگوهای هوشمند و دستیارهای مجازی، بهینه‌سازی محتوای شما برای جستجوی صوتی ضروری است.

Voice search optimization

جستجوی صوتی یک تکنیک برای تشخیص گفتار است که به کاربران کمک می کند با صحبت کردن از طریق میکروفون جستجو را انجام دهند.

جستجوی صوتی شامل تلفن هوشمند، لپ تاپ، ابزارهایی برای دستیاران خانگی و دیگر موارد می شود.

به تفصیل بیش از 71 درصد از کاربران، استفاده از جستجوی صوتی را، به تایپ کردن در گوگل یا هر وب سایتی برای جستجوی اطلاعات ترجیح می دهند.

راحت تر و پاسخگوتر است.

دلایل بالا، جستجوی صوتی را به یک ویژگی اصلی تبدیل می کند که بر SEO یک وب سایت تأثیر می گذارد.

بهینه‌سازی جستجوی صوتی (VSO) روی کلمات کلیدی طولانی و جستارهای زبان طبیعی تمرکز دارد تا نتایج جستجوی صوتی را بهبود ببخشد.

نکته: زبان طبیعی (Natural Language) یعنی تمام زبان‌هایی که توسط بشر در دنیا صحبت می‌شود.

زبان های طبیعی خود به خود (ناخودآگاه)، پدید آمده و به تکامل رسیده است.

بازاریابی متمرکز بر حریم خصوصی

با افزایش نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، بازاریابان برای جلب اعتماد مصرف‌کننده باید شیوه‌های شفاف‌تر و اخلاقی‌تری اتخاذ کنند.

تجزیه و تحلیل بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) روشی را که بازاریابان تجزیه و تحلیل می کنند، متحول می کند.

الگوریتم‌ هوش مصنوعی می‌تواند داده و اطلاعات زیادی را، غربال کند. تا بینش‌های عملی ارائه دهد.

و به کسب‌وکارها در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کنند.

تقسیم‌بندی مشتری داشته باشد.

پیش بینی و تجزیه و تحلیل انجام دهد.

تجزیه و تحلیل‌های بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی فرصت‌های زیادی را برای بازاریابان فراهم می‌کند تا استراتژی‌های خود را بهینه کنند.

بازاریابی ویدیویی

محتوای ویدیویی همچنان بر چشم انداز بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی آنلاین تسلط دارد. این یک رسانه موثر برای جذب مخاطبان و انتقال پیام های برند است. چه ویدئوهای کوتاه در رسانه های اجتماعی باشد و چه محتوای طولانی در یوتیوب، بازاریابی ویدئویی ابزاری قدرتمند برای ایجاد آگاهی از برند و ایجاد نرخ تبدیل است.

تنوع بازاریابی محتوا

بازاریابان باید بر ایجاد طیف متنوعی از انواع محتوا، مانند محتوای تعاملی، محتوای تولید شده توسط کاربر و محتوای شخصی‌سازی شده تمرکز کنند.

بازاریابی واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)

فناوری‌های AR و VR فقط برای بازی نیستند. آنها راه خود را به دنیای بازاریابی باز می کنند. این فناوری ها تجربیات منحصر به فرد و تعاملی را ارائه می دهند که برندها را از رقبای خود متمایز می کند. از آزمایش‌های مجازی گرفته تا تبلیغات سه‌بعدی تعاملی، AR و VR راه‌های نوآورانه‌ای برای جذب مشتریان ارائه می‌دهند.

تکامل اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ با تغییر به سمت میکرو اینفلوئنسرها (اینفولوئنسر خُرد) در حال تکامل است. این افراد ممکن است مخاطبان کمتری داشته باشند، اما آنها نقش پر اهمیتی پیدا خواهند کرد چون اغلب مختصص حوزه کاری خود هستند. مشارکت با میکرو اینفلوئنسرها می تواند یک استراتژی بازاریابی معتبرتر و موثرتر ارائه دهد.

بازاریابی مکالمه با چت بات ها

چت بات ها در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی های بازاریابی آنلاین هستند. آنها خدمات مشتری را در زمان واقعی و شخصی ارائه می دهند، به سوالات پاسخ می دهند و مشکلات را حل می کنند. پیشرفت هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی، باعث پیچیده شدن چت بات ها می شوند. چت بات قادر به مدیریت تعاملات پیچیده هست.

اشتراک گذاری:

مطالب دیگر

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *