روند تجاری سال 2024

روند تجاری سال ۲۰۲۴ که همه باید برای آن آماده شوند

روند تجاری در دنیای تجارت دائماً در حال تغییر است و برای موفقیت مهم است که جلوتر از نمودارها بمانید. امروزه روندهای تجاری عمدتاً توسط فناوری هدایت می شوند. هوش مصنوعی (AI) مثال بارز آن است.
در سال ۲۰۲۴، رشد فناوری، منجر به دیدگاه‌های جدیدی در مورد آنچه ما را انسان می‌سازد، خواهد شد.

رشد مداوم هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) یکی از فناوری های نوظهور است که تأثیر زیادی بر دنیای تجارت و روند تجاری دارد. هوش مصنوعی برای خودکارسازی وظایف، بهبود تصمیم‌گیری و ایجاد محصولات و خدمات جدید استفاده می‌شود. به عنوان مثال، هوش مصنوعی برای توسعه ربات‌های چت استفاده می‌شود که می‌توانند خدمات مشتری را ارائه دهند. الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای توصیه محصولات به مشتریان و پیش‌بینی روندهای تجاری آینده استفاده می‌شوند.
گروه مشاوره بوستون ادعا می کند که “برای اینکه در پنج سال آینده یک رهبر صنعت شوید، امروز به یک استراتژی هوش مصنوعی مولد واضح و قانع کننده نیاز دارید.”

هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) بیش از یک دهه است که موج ایجاد کرده و به طور کامل در بسیاری از محصولات و خدماتی که ما از شرکت های بزرگ خریداری می کنیم ادغام شده اند. اکنون هوش مصنوعی مولد، قدرت ایجاد و خودکارسازی هوشمندانه تجربه مشتری و همچنین عملیات داخلی را در دستان تقریباً هر سازمانی قرار می دهد.

ظهور فراجهان

مِتاوِرس (Metaverse) یک دنیای مجازی است که هنوز در مراحل تکامل و توسعه خود قرار دارد. اما این پتانسیل را دارد که شیوه تجارت ما را متحول کند. متاورس به کسب و کارها این امکان را می دهد تا تجربیات همه جانبه ای را برای مشتریان و کارمندان خود ایجاد کنند. برای مثال، کسب‌وکارها می‌توانند از متاورس برای ایجاد نمایشگاه‌های مجازی استفاده کنند که در آن مشتریان می‌توانند لباس‌ها را امتحان کنند.

اهمیت روزافزون داده ها

داده ها در دنیای تجارت اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند. داده یک دارایی تجاری، با ارزش فزاینده است.

کسب‌وکارها در حال جمع‌آوری داده‌ها از منابع مختلفی هستند. مانند معاملات مشتری، رسانه‌های اجتماعی و داده‌های حسگر.

می توان از این داده ها برای بهبود تصمیم گیری، توسعه محصولات و خدمات جدید و هدف قرار دادن مشتریان به طور موثرتر استفاده کرد.

تا سال ۲۰۲۴، شرکت‌های بیشتری با اتخاذ رویکردی استراتژیک به داده‌های خود، عملیات خود را ساده‌سازی کرده و پیشنهادات مشتریان خود را بهبود خواهند بخشید. بنابراین آنها آماده برداشتن گام بعدی خواهند بود.

شرکت‌هایی مانند John Deere پیشرو هستند که در مدل فروش داده‌های تجهیزات مزرعه مملو از حسگر خود به کشاورزان به‌عنوان بینشی برای بهبود بهره‌وری پیشگام بوده‌اند.

همانطور که دسترسی به جمع‌آوری داده‌های مقیاس بزرگ و تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای دموکراتیک می‌شود، شاهد اتخاذ این روند توسط شرکت‌های کوچکتر در بخش‌های خاص و متنوع خواهیم بود.

ظهور اقتصاد تجربه مشتری

در اقتصاد تجربه مشتری، کسب و کارها بر ایجاد یک تجربه مشتری مثبت، در هر نقطه تماس تمرکز می کنند.

خطی را روی یک نمودار تصور کنید که احساسات مشتریان شما را در هر نقطه تماسی که با شرکت، کالا یا خدمات شما در تعامل هستند، رتبه بندی می کند. این مفهوم تجربه مشتری را نشان می دهد. در حالی که به طور سنتی یک شرکت ممکن است یک مدل کسب و کار را حول کیفیت یا ارزش برتر بسازد، در سال ۲۰۲۴ انگیزه این است که اطمینان حاصل شود که هر تعامل و تجربه باعث لبخند مشتری می شود. این به معنای بازاریابی شخصی سازی‌شده است که آنچه را که آنها در زمان مناسب نیاز دارند، تحویل به موقع، راه‌اندازی و نصب بدون اصطکاک و حل مشکل را ارائه می‌دهد. به طور فزاینده ای برای شرکت ها و برندها رایج می شود که یک مدیر ارشدِ تجربه را منصوب کنند تا اطمینان حاصل شود که این اصول به طور کامل در همه استراتژی های تجاری ادغام می شوند.

با کسب و کار پایدار

نگرانی مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر در مورد پایداری است. بنابراین یکی از محرک ها در روند تجاری به وضوح، تقاضای مشتری است. زیرا تحقیقات همچنان نشان می دهد که مصرف کنندگان محصولات و خدماتی را از مشاغلی که از نظر زیست محیطی و اجتماعی مسئولیت پذیر هستند می خواهند. از سوی دیگر، با رشد اقتصاد سبز، در حال یادگیری این موضوع هستیم که راه‌حل‌های سبز اغلب منجر به رشد نهایی می‌شوند. به عنوان مثال، ” والمارت ” با انتقال به ناوگان تحویل خودروهای برقی، هزینه های خود را برای تعمیر و نگهداری سوخت و خودرو کاهش داد. کسب‌وکارها باید راه‌هایی برای کاهش اثرات زیست‌محیطی خود بیابند و به جوامع خود کمک کنند.

تغییر به دورکاری

اکنون بسیاری از کسب و کارها به کارمندان خود اجازه می دهند که از راه دور به صورت تمام وقت یا به صورت ترکیبی کار کنند. این روند تجاری احتمالا در سال ۲۰۲۴ و پس از آن نیز ادامه خواهد داشت.

کارفرمایان تضمین می‌کنند که توانایی کار با تیم‌های پراکنده جغرافیایی و جذب استعدادها را از هر نقطه‌ای در جهان حفظ می‌کنند. به این دلایل، شاهد خواهیم بود که تعداد آگهی‌های شغلی با مکان‌های «راه‌دور» در سراسر سال ۲۰۲۴ بسیار بالاتر از سطوح قبل خواهد بود.

اهمیت روزافزون امنیت سایبری در روند تجاری

امنیت سایبری اهمیت فزاینده ای پیدا می کند زیرا کسب و کارها فعالیت های خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. کسب و کارها باید روی اقدامات امنیت سایبری سرمایه گذاری کنند.

راه حل مهارت ها

ما چندین سال است که در مورد کمبود مهارت می شنویم. تغییرات در شیوه‌های استخدام که بر انتخاب نامزدهایی با تجربیات و مهارت‌های خاص مورد نیاز برای یک نقش تأکید می‌کند، به جای ویژگی‌هایی مانند مدرک تحصیلی یا سن، بخشی از واکنش صنعت در سال های آینده، خواهد بود.
کدنویسی، تحقیق یا مدیریت داده ها به طور فزاینده ای در روند تجاری موثر خواهند بود. توانایی به کارگیری مهارت های نرم برای کارهایی که هنوز به هوش و انرژی انسانی نیاز دارند بسیار مهم می شود. به همین دلیل، در سال ۲۰۲۴، شاهد افزایش سرمایه‌گذاری سازمان‌ها در آموزش، توسعه و پرورش مهارت‌ها و ویژگی‌هایی مانند هوش مصنوعی، ارتباطات، حل مشکلات بین فردی، استراتژی سطح بالا و رهبری فکری و مهارت هایی که در اقتصاد مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، خواهیم بود.

تنوع و فراگیری

استعداد در هر سنی، شکل، اندازه و رنگ وجود دارد. تعصب نژادپرستانه، جنسیتی یا سنی ناخودآگاه می تواند به راحتی به سیستم های مربوط به استخدام، آموزش، مدیریت عملکرد یا توسعه، نفوذ کند. بنابراین ممکن است استعدادها به حاشیه رانده شده، سوء مدیریت یا نادیده گرفته شوند. همیشه یک مورد تجاری برای تضمین نیروی کار متنوع و فراگیر وجود داشته است. اما در عصر هوش مصنوعی، از آنجایی که ما به طور فزاینده ای برای تصمیم گیری هایی که بر انسان ها تأثیر می گذارد به ماشین ها تکیه می کنیم، مهم تر از همیشه است.

انعطاف پذیری و مقاومت کسب و کار

اطمینان از محافظت از یک سازمان در برابر هر تهدیدی که در اطراف وجود دارد. این تهدید می تواند به معنای حملات سایبری، رکود اقتصادی، رویدادهای زیست محیطی، جنگ، بیماری های همه گیر جهانی، یا ظهور یک رقیب جدید باشد.
با خود بیندیشید: آیا آنچه را که باید از شرکت‌هایی که پابرجا مانده‌اند و حتی در زمان‌های پرتلاطم رشد کرده‌اند، یاد گرفته‌ایم؟ و از آن برای برنامه‌ریزی و آماده‌سازی برای آنچه فردا رخ می‌دهد استفاده خواهیم کرد؟
با وجود خوش اقبالی و حتی دانشی به روز، آینده هرگز مشخص نیست.
ایجاد انعطاف پذیری در برابر هر تهدیدی که ممکن است ظهور کند، یک روند تجاری کلیدی در سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

کلام پایانی

اینها تنها تعدادی از بزرگترین روندهای تجاری برای مطالعه در سال 2023 هستند. مشاغلی که می توانند با این روندها سازگار شوند و بر روی آنها سرمایه گذاری کنند در سال های آینده موقعیت خوبی برای موفقیت خواهند داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *