پروژه مپینگ
پروژه مپینگ یک پروژه بصری است که در حال حاضر دارای آخرین هنر جلوه های صوتی، تصویری و نور می باشد. یکی از فناوری های مدرن است که به دلیل ماهیت قانع کننده و در عین حال مقرون به صرفه آن، به عنوان یک رسانه تبلیغاتی بسیار محبوب است.
چگونه پروژه مپینگ کار می کند؟
پروژه مپینگ نوعی چاپ با فرمت کوچک و یا بزرگ است. بوسیله این فناوری، می توان اشیاء را روی یک سطح به نمایش درآورد. شما می توانید هر سطحی مانند یک دیوار ساده، اتاق یا ساختمان بدون استفاده را، به نمایشگرهای تعاملی تبدیل کنید تا برای مخاطبان خود جذاب و به یاد ماندنی تر شوید.
این بدان معنی است که می توانید به مخاطبان خود این حس را منتقل کنید که در یک محیط کاملاً جدید هستند.
آنها ممکن است در یک انبار خالی ایستاده باشند، اما تصاویر باعث می شود احساس کنند در ته اقیانوس هستند یا به آسمان درخشان و ستاره ای نگاه می کنند.
پروژه مپینگ یک طرح و برنامه موفقیت آمیز برای آینده کسب و کار شما خواهد بود.
اگر به دنبال بیشترین بهره از پروژه مپینگ هستید، این نکات را در نظر بگیرید:
- نیازهای خود را بشناسید.
- همیشه بودجه خود را در نظر داشته باشید.
- از هرگونه هزینه پنهان آگاه باشید.
- از یک متخصص چاپ لارج فرمت مشاوره بگیرید.
- مطمئن شوید که نوردهی را به حداکثر برسانید.
با دانستن نیازهای خود و واقع بینانه بودن اهداف خود، به بودجه خود پایبند باشید. وقتی نوبت به استفاده از منابعتان می رسد، سعی کنید خلاق باشید. پروژه مپینگ ممکن است عجیب و غریب باشد، اما آنطور که انتظار دارید گران نیست.
این سوالات را در ذهن داشته باشید:
مساحتی که می خواهید روی آن پروژه بسازید چقدر است؟
هرچه منطقه بزرگتر باشد، به پروژکتورهای بیشتری نیاز خواهید داشت و گرانتر خواهد بود.
چه تصویری را برای نمایش و تبلیغ برند خود، آماده کرده اید؟
هرچه تصویر بزرگتر و یا پیچیدهتر باشد، پروژه شما گرانتر خواهد بود. مجدداً آنچه را که واقعاً نیاز دارید در نظر بگیرید.
زمان مناسب برای شروع برنامه ریزی، چه زمانی است؟
پروژه مپینگ، پروژه پیچیدهای است که به کار گروهی و برنامهریزی زیادی نیاز دارد.
بنابراین، بهتر است حداقل چهار تا شش هفته قبل از رویداد واقعی، شروع به برنامهریزی جزئیات کنید.
از هرگونه هزینه پنهان آگاه باشید:
گاهی اوقات، هزینههای پنهانی وجود دارد که میتواند بودجه کلی پروژه شما را تا حد زیادی افزایش دهد:
انتخاب متخصصانی که در واقع تجهیزات مناسبی برای اجرای پروژه مپینگ ندارند و باید برون سپاری کنند، اشتباه است. چرا؟
اگر شرکتی را انتخاب می کنید که باید برون سپاری کند، اغلب گران تر از شرکتی است که از قابلیت های اجرای پروژه مپینگ برخوردار است.
انتخاب تصاویرسه بعدی به جای دو بعدی:
- اجرای تصاویر سهبعدی ممکن است چشمگیر به نظر برسند.
- اما گرانتر از دو بعدی هستند. زیرا به زمان و تخصص بسیار بیشتری نیاز دارند.
و اینطور نیست که تصاویر دوبعدی اصلاً مسحورکننده نباشند. بلکه میتوانند به همان اندازه جذاب باشند.
فقط مطمئن شوید که استراتژی به کارگیری از آن کاملا اصولی و هدفمند باشد.
به طور مثال: تصاویر دوبعدی را روی سطوحی قرار دهید که بهترین بهره را به شما می دهد.
هزینه های تحویل:
نکته مهم در مورد پروژه مپینگ این است که واقعاً به چیزی بیش از یک پروژکتور و یک تِم طراحی شده توسط نرم افزار تخصصی نیاز ندارد.
دیگر نیازی به وسایل و دکورهای فیزیکی ندارید. اگرچه پروژه مپینگ معمولا به هیچ وسیلهای نیاز ندارد، اما ممکن است برای برخی پروژهها به مواد اضافی نیاز پیدا کنید.
شکایات:
هدف از نمایش تصاویر شما، قطعا شگفت زده کردن مخاطبان است. اما همچنین باید در مورد اشخاص ثالثی که ممکن است به طور غیرمستقیم تحت تأثیر قرار می گیرند نیز فکر کنید.
شما که نمی خواهید فقط برای دریافت شکایات متعدد، یک نمایش تماشایی ایجاد کنید؟!
پس مطمئن شوید که صداها و جلوه های نوری شما در زمان مناسب پخش می شوند تا مزاحم جامعه محلی نشوید.
به دنبال مشاوره تخصصی از یک شرکت بزرگ باشید:
شرکت های زیادی وجود دارند که ممکن است قابلیت های اجرای پروژه مپینگ خود را تبلیغ کنند. اما قبل از اینکه به یکی از آنها بسنده کنید، مطمئن شوید که آیا آنها واقعا تجهیزات و منابع مناسب برای طرح ریزی تصاویر را دارند یا خیر.
برخی از شرکت ها تجهیزات لازم را ندارند، بنابراین این خدمات را برون سپاری می کنند.
این نه تنها هزینههای شما را افزایش میدهد، بلکه میتواند به پروژه شما زمان نیز اضافه کند.
زیرا زمانی که در حال پیگیری یک کار هستید، شرکتی که انتخاب کردهاید باید شرکت برونسپاری شده را پیگیری کند.
انتخاب یک متخصص چاپ با فرمت بزرگ:
یک متخصص چاپ با فرمت بزرگ که قابلیت و تجهیزات اجرای طرح را نیز دارد، تجربه بیشتری در ارائه راه حل های بصری بزرگ و فوق العاده بزرگ (در طرح های پروژه مپینگ) خواهد داشت (در مقایسه با شرکت هایی با اندازه های مختلف).
قبل از اینکه زمان اجرا و نمایش پروژه شما، فرا برسد باید مطمئن شوید تا آنجا که ممکن است مردم آن را می بینند و در مورد آن صحبت می کنند.
چگونه این کار را انجام دهید:
- در شبکه های اجتماعی در مورد آن تبلیغ کنید. با بیش از دو میلیارد نفر از سراسر جهان در رسانه های اجتماعی، واضح است که تبلیغات از طریق این رویکرد احتمالاً یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای انتقال پیام شما خواهد بود.
- در مورد پروژه خود در وب سایت خود پست قرار دهید. خواه یک صفحه یا بخشی از وب سایت خود را به آن اختصاص دهید. ارسال اخبار در وب سایت شما حرفه ای تر به نظر می رسد. میتوانید با شمارش معکوس برای شب نمایش، آن را جذاب کنید و انتظار را افزایش دهید.
- اخبار پروژه خود را با ارسال ایمیل به اطلاع مشترکین خود، برسانید. به طور مثال: مشترکین خود را با به روز رسانی های منظم پروژه، در جریان نگه دارید.
- بروشورهایی را برای افراد محلی ساکن در محل پروژه خود ارسال کنید و از آنها دعوت کنید که بیایند و نمایش را تماشا کنند. این نه تنها به مردم محلی اجازه می دهد بدانند که شما میزبان یک پروژه مپینگ هستید، بلکه به آنها اجازه می دهد از این رویداد دیدنی لذت ببرند.
پروژه مپینگ یک راه عالی برای تعامل با مخاطبان است و با ایجاد یک تجربه فراگیر، آنها را شگفت زده می کند و الهام می بخشد. در واقع، حتی می تواند از رویکردهای تبلیغاتی و تبلیغات سنتی مؤثرتر باشد.
کاربرد:
- برای بهبود عملکرد هنری در کنسرت ها و تئاترها.
- ایجاد فضایی برای عرضه محصول.
- یا برای رویدادها، همایش ها و کنسرت های فضای باز.
- نمایش فیلم بر روی بناهای تاریخی.
- و یا می توان آن را برای مدت زمان طولانی در یک پروژه ساخت و ساز استفاده کرد.
در حال حاضر دیدن ساخت و سازهای معماری و بناهای قدیمی می تواند چهره شهر را زشت نشان دهد پس با اجرای پروژه مپینگ هم در طول شب میتوان جلوه ای زیبا به شهر خود بخشید و هم برندسازی کرد.
برای علاقه مندان، این فناوری شگفت انگیزی که شاهد آن هستند، بسیار می تواند موثر و جذاب باشد.
جمع بندی:
همانطور که می دانید تصاویر سه بعدی توجه و علاقه بیشتری را خلق می کنند. طرح سه بعدی ذاتاً ارزش بیشتری ایجاد می کند و معنای واقعی به خود می گیرد.
در واقع، رفتن از حالت دو بعدی به سه بعدی، تجربه بهتری را برای تماشاگر فراهم می کند.