یادگیری HTML و طراحی وب توسط کودکان

مقدمه:

یادگیری HTML و طراحی وب توسط کودکان، دنیایی از خلاقیت و ایده‌های نوین را به وجود می‌آورد که هر زاویه‌ای از آن، شاهکاری در دنیای دیجیتال خواهد شد. در دهه‌ی 90، هنگامی که اینترنت وارد زندگی ما شد، تعداد محدودی از افراد متوجه شدند که فضای گسترده وب چه امکاناتی را در پیش خواهد داشت. امروزه، با توسعه‌ی روزافزون تکنولوژی، وب‌سایت‌ها به نقطه‌ای رسیده‌اند که به سرعت می‌توانند به شغل‌های پر درآمد تبدیل شوند. اما سوالی که پیش می‌آید این است:

بهترین سن برای یادگیری HTML و طراحی وب توسط کودکان چیست؟

تحقیقات نشان می‌دهد که بهترین سن برای کودکان برای آغاز یادگیری Html و طراحی وب توسط کودکان حدود 9 تا 10 سالگی است. در این دوره از زندگی، اکثر کودکان با استفاده از کامپیوتر، تبلت، گوشی‌های هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی آشنا شده‌اند. آن‌ها در این سنین هزاران وب‌سایت را مشاهده کرده و با بسیاری از جنبه‌های مختلف طراحی آشنا شده‌اند. این دانش و تجربه به آن‌ها این امکان را می‌دهد که ایرادات و نقاط ضعف در طراحی وبسایت را بهتر درک کنند و ایده‌های نوآورانه‌تری برای بهبود آن‌ها پیشنهاد دهند.

در دنیای امروز

تقریباً هر کسب و کاری به یک وب‌سایت نیاز دارد تا در بازار رقابتی جا نماند. متاسفانه، بسیاری از مشاغل هنوز هم به دلیل عدم آشنایی با فنون طراحی وب، در تصاحب سهم بازاری که به دنبال آن‌ها هستند، موفق نمی‌شوند. اینجاست که نیاز به طراحان وب با دانش و مهارت‌های مناسب احساس می‌شود. برای این دلیل، فرصت‌های بسیاری برای کودکانی که از سنین جوانی با طراحی وب آشنا می‌شوند، در حال ایجاد است. آن‌ها می‌توانند با تسلط بر این هنر، نقش موثری در آینده‌ی دیجیتال جهان ایفا کنند و همچنین از فرصت‌های شغلی فراوان بهره‌مند شوند.

چرا باید بچه هایم طراحی وب بیاموزند؟

وقتی بچه‌ها طراحی وب را یاد می‌گیرند، فقط مهارت‌های ارزشمندی کسب نمی‌کنند. آن‌ها ارزش‌هایی مانند حل مسئله و انعطاف‌پذیری را انتخاب می‌کنند که می‌تواند برای بقیه عمر به آنها برتری دهد.

گفته می شود، دلیل اصلی اینکه می خواهید فرزندانتان طراحی وب را یاد بگیرند به عرضه و تقاضا برمی گردد.

همانطور که در بالا ذکر شد، هر کسب و کاری نیاز به حضور در وب دارد، اما صاحبان کسب و کار اغلب مهارت لازم برای طراحی وب سایت خود را ندارند. آنها همچنین زمانی برای یادگیری مهارت ندارند.

کسب‌وکارها با کمبود زمان و مهارت برای طراحی وب‌، مبالغ بالایی را برای استخدام طراحان و توسعه‌دهندگان وب می‌پردازند.

با توجه به اداره آمار کار ایالات متحده، متوسط نرخ دستمزد طراحان وب در سال 2021

78000 دلار در سال بود که 10 درصد برتر نزدیک به 130000 دلار در سال و کمترین 10 درصد حدود 38000 دلار در سال درآمد داشتند.

یادگیری HTML و طراحی وب یک مهارت عالی برای متقاضیان کار در سطح پایه است.

به جای کار کردن با حداقل دستمزد در فست فود، فرزند شما به طور بالقوه می تواند در موقعیتی قرار بگیرد که 18 تا 30 دلار یا بیشتر در ساعت درآمد دارد. مزیتی را که در آینده برای اولین کارشان پرداخت می‌شود، تصور کنید که بسیاری از بزرگسالان در تمام طول حرفه‌شان برای به دست آوردن آن تلاش می‌کنند.

برای طراحان وب، این نرخ‌ها تنها آغاز راه است و با افزایش مهارت، تجربه و تخصص طراح، افزایش می‌یابد.

بچه ها برای یادگیری طراحی وب به چه مهارت هایی نیاز دارند؟

برای اینکه بچه‌ها طراحی وب را در دهه 90 بیاموزند، به آموزش در برنامه‌های خاصی مانند سرویس صفحه اول مایکروسافت (قطع شده) نیاز داشتند. از طرف دیگر، آنها می توانند زبان های برنامه نویسی مانند C و C++ را یاد بگیرند.

امروزه طراحی وب بسیار ساده تر است. یادگیری HTML و CSS برای طراحی وب سایت های فوق العاده کافی است. به همین ترتیب، بسیاری از راه حل های انجام شده برای شما مانند وردپرس وجود دارد که قالب های قابل تنظیم را برای سرعت بخشیدن به فرآیند ارائه می دهد.

وقتی فرزند شما به سن 9 تا 10 سالگی می رسد، باید اصول HTML و CSS را یاد بگیرد.

HTML زبان نشانه گذاری برای اکثر وب سایت ها است. عملکرد آن آموزش به مرورگرهای وب (مانند کروم، فایرفاکس) در مورد نحوه نمایش محتوای یک وب سایت است. برای یادگیری بسیار ساده است.

CSS یک زبان استایل دهی است که با HTML یکپارچه می شود تا استایل را مدیریت کند (یعنی تغییر رنگ و اندازه فونت و قرار دادن موارد در صفحه). مانند HTML، CSS برای کودکان در امر یادگیری طراحی وب، بسیار ساده است.

این دو زبان جایی هستند که ما به اکثر کودکان توصیه می کنیم شروع کنند.

چگونه فرزندم را با طراحی وب آشنا کنم؟

راه های مختلفی برای ترغیب کودکان به یادگیری HTML و طراحی وب وجود دارد. یکی از ساده‌ترین آنها خرید یک دامنه و هاست می باشد.

از آنجا، می‌توانید به فرزندان خود بیاموزید که چگونه با استفاده از هر ترکیبی از پلتفرم‌ها (مانند WordPress) وب‌سایت‌ را طراحی، بسازند و راه‌اندازی کنند و آن سایت‌ها را با عناصر و سبک‌های منحصربه‌فرد با استفاده از HTML و CSS تغییر دهند.

همچنین می توانید به فرزندان خود یاد دهید که چگونه با هیچ چیزی بجز HTML و CSS از ابتدا وب سایت بسازند تا مجبور نباشند به پلتفرم ها متکی باشند. این گزینه کودکان را برای موفقیت تصاعدی آماده می‌کند، زیرا آنها مهارت‌های طراحی، توسعه، و مشاوره برای کسب‌وکارها و برندهای بزرگ را خواهند داشت.

ممکن است لازم باشد که شما هر زبان برنامه‌نویسی را در کنار فرزندتان یاد بگیرید (و همچنین نحوه استفاده از میزبان‌های وب و پلتفرم‌ها) تا بتوانید مفاهیم را برای آنها توضیح دهید.

اگر شما از جمله بسیاری از والدینی هستید که وقت کافی برای آموزش کدنویسی ندارند، ممکن است ارزشش را داشته باشد که فرزندتان را در یک برنامه اختصاصی ثبت نام کنید که می تواند این مهارت ها را به جای شما آموزش دهد.

آیا باید فرزندم را در برنامه طراحی وب ثبت نام کنم؟

اگرچه آموزش برنامه‌نویسی به بچه‌ها امکان‌پذیر است، البته باید از قبل نحوه کدنویسی را بلد باشید. اکثر والدین در بند زمان هستند و یادگیری طراحی وب نیازمند تعهد زمانی اضافی است.

خوشبختانه، برنامه‌هایی در بسیاری از آموزشگاه ها ارائه می‌شوند، که کودکان می‌توانند HTML، CSS، و انواع مهارت‌های فنی و زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر را در یک محیط یادگیری متمرکز به فرزند شما آموزش دهند.

آموزشگاه ها از مربیان بسیار ماهر استفاده می کنند تا مهارت های طراحی وب را به سرعت یاد بدهند.

وقتی فرزند خود را در آموزشگاه ثبت نام می کنید، آنها در کنار همسالان خود در یک محیط کلاس درس با تجهیزات پیشرفته یاد می گیرند.

HTML برای کودکان

HTML چیست؟

اچ تی ام ال (یا زبان نشانه گذاری فرامتن) یک زبان نشانه گذاری است که برای ایجاد صفحات وب استفاده می شود. اگر از اینترنت استفاده می کنید، شاهد کار HTML بوده اید. این وب سایت بدون آن امکان پذیر نخواهد بود. همراه با CSS و جاوا اسکریپت، HTML پایه و اساس توسعه وب مدرن را می سازد. از آن برای برچسب گذاری عناصر صفحه مانند اندازه، فونت، شکست پاراگراف، عنوان، و غیره استفاده می شود. و یکی از ساده ترین ها برای یادگیری است.

HTML و CSS

HTML و CSS یک نوع رابطه همزیستی دارند – هر دو برای ساخت یک وب سایت ضروری هستند. در حالی که HTML به تنهایی قابل استفاده است، CSS نمی تواند بدون HTML وجود داشته باشد.
. CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets است. HTML همه چیز در مورد ساختار صفحات وب است. از آن برای تصمیم گیری اینکه سرفصل ها کجا هستند، پاراگراف ها چگونه سازماندهی می شوند و غیره استفاده می شود. از طرف دیگر، هدف CSS سبک است. رنگ ها، فونت ها و رنگ های پس زمینه همگی به لطف CSS هستند.

چرا بچه ها باید HTML یاد بگیرند؟

HTML یک مهارت فوق العاده برای کودکان دبستانی و راهنمایی برای یادگیری است. حتی یادگیری چنین زبان کوچکی اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد، علاقه آنها را به یادگیری زبان های برنامه نویسی سخت تر افزایش می دهد و آنها را برای موفقیت اولیه آماده می کند. زمان کمی برای آموزش و به خاطر سپردن کدهای HTML نیاز است – که فضای زیادی برای فرصت های آموزشی بیشتر باقی می گذارد.

بچه ها با HTML چه کاری می توانند انجام دهند؟

توسعه وب یک هنر خلاقانه است. درست مانند نقاشی یا طراحی، زیبایی شناسی در اولویت قرار دارد. وقتی صحبت از آن به میان می‌آید، این تمام هدف HTML است! هیچ کس نمی خواهد صفحه وب خود خسته کننده یا سازماندهی نشده به نظر برسد. یادگیری HTML به کودکان راه جدیدی برای خلاق بودن و ایجاد مهارت های هنری خود می دهد.

یکی از بهترین چیزها در مورد HTML برای بچه ها فرصت هایی است که ارائه می دهد.

علاوه بر توسعه اولیه وب، در اینجا لیستی از مشاغل دیگر که بر HTML متکی هستند وجود دارد:

توسعه دهنده جاوا
مهندس نرم افزار
توسعه دهنده نرم افزار
توسعه دهنده برنامه
نویسنده فنی
طراح گرافیک
برنامه نویس کامپیوتر

بیشتر اینها از بیش از یک زبان برنامه نویسی استفاده می کنند، اما HTML در همه آنها نقش دارد. هر جا اینترنت وجود داشته باشد، HTML نیز وجود دارد.

دانستن HTML همچنین به شما این امکان را می دهد که برای هر آنچه که ممکن است نیاز داشته باشید یک وب سایت بسازید. به جای استخدام کسی که برای شما یک وب سایت بسازد، HTML به شما این آزادی را می دهد که همه این کارها را خودتان انجام دهید.

کلام پایانی

بسیاری از کودکان در آینده ای نزدیک به سمت طراحان، توسعه دهندگان و برنامه نویسان وب می روند. هنگامی که آنها اصول اولیه را یاد گرفتند، حتی می توانند زمینه های دیگری مانند توسعه برنامه و طراحی بازی های ویدیویی را نیز یاد بگیرند.

اشتراک گذاری:

مطالب دیگر

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *