چت جی پی تی (ChatGPT) و گوگل بارد (Google Bard) چیست؟

ChatGPT چیست؟

چت جی پی تی (ChatGPT) یک ربات هوش مصنوعی قدرتمند است. که توسط Open AI توسعه یافته است. سازندگان آن آلتمن، ماسک و دیگر سرمایه گذاران در سال 2015 یک سازمان غیرانتفاعی تحقیقاتی هوش مصنوعی ایجاد کردند. و آن را در 30 نوامبر 2022 به دنیا معرفی کردند. این سیستم چت بات هوش مصنوعی، توانایی پاسخگویی به سؤالات شما را با لحن مکالمه، به شیوه ای مشابه با روشی که انسان ها برقرار می کنند، دارد. و قادر به درک گفتار انسان و تولید نوشتار است. به راحتی برای انسان قابل درک است. استفاده از قالب پرسش و پاسخ در ChatGPT آن را جالب می کند.

ChatGPT Open AI با ویژگی منحصر به فرد خود برای پاسخ به سؤالات عمومی توجه تمام جهان را به خود جلب کرده است.

چگونه می توانید به چت جی پی تی (ChatGPT) دسترسی پیدا کنید؟

ChatGPT را می توان در مرورگر تلفن همراه / رایانه / لپ تاپ خود مشاهده کنید. استفاده از ChatGPT بسیار آسان است.

مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

1: برای شروع به https://chat.openai.com/auth/login مراجعه کنید.

2: با وارد کردن نام کامل خود در این وب سایت ثبت نام کنید.

3: حساب خود را از طریق کد ارسال شده به تلفن همراه یا شناسه ایمیل خود تأیید کنید.

4: هنگامی که تأیید را بزنید، می توانید شروع به استفاده از آن کنید.

چه نوع سؤالاتی می توانید در چت جی پی تی Chat GPT بپرسید؟

در روزهای اخیر، هیاهو در مورد Chat GPT به حدی شتاب یافته است که نشان می دهد. این ابزار در آینده نزدیک پتانسیل بسیار زیادی دارد. با استفاده های بسیار زیاد از ChatGPT در زندگی روزمره، توجه افراد در هر گروه سنی را به خود جلب کرده است. Chat GPT پاسخ هایی شبیه به انسان را از طریق متن ایجاد می کند. دارای قابلیت پاسخگویی به سوالات با لحن شفاف و محاوره ای است. می تواند کدها را تولید کند. داستان بنویسد. شعر بنویسد. در جواب به سوالات، به روشی که یک انسان ارائه می دهد، پاسخ هایی طبیعی می دهد.

اجازه دهید نگاهی به برخی از کاربردهای ChatGPT بیندازیم:

کدها را بنویسید

ترجمه انجام دهید

اشکال زدایی کنید

آهنگ ها را با صدای خواننده ای دیگر دریافت کنید

ایده های مهمانی بگیرید

یک شعر یا نثر جذاب بنویسید

یک مقاله برای پروژه مدرسه یا دانشگاه خود بنویسید

دستور غذای مورد علاقه تان را در اختیارتان قرار می دهد

متن هر آهنگی را که بخواهید به شما می دهد

آیا Chat GPT بهتر از جستجوی گوگل است؟

جستجوی گوگل به شما کمک می کند تا با ارائه لیستی از وب سایت های مرتبط با سوالات شما، پاسخ های پیشنهادی را برای سوالات خود دریافت کنید. اما ChatGPT به شما پاسخ های دقیق را در یک جریان طبیعی می دهد. مانند استفاده از یک کتاب راهنما.

از زمان راه‌اندازی Chat GPT، مقایسه‌های زیادی بین Chat GPT و جستجوی Google انجام شده است. با این حال، هنگام استفاده از ChatGPT برای دریافت پاسخ، همیشه باید یک تحلیل عمیق انجام داد. دریافت پاسخ از طریق ChatGPT به معنای دریافت متن خام بدون منبع معتبر اطلاعات یا نقل قول یا پیوند به آن است. توصیه می شود هنگام استفاده از آن پاسخ ها را بررسی کنید.

هر پاسخی که در جستجوی گوگل دریافت می‌کنید. بر اساس مدل‌ها و الگوریتم‌های زبان بزرگ کار می کند. ( این چت بات مبتنی بر مدل زبان بزرگ (Large Language Model) است. مدل‌های زبان بزرگ، وظیفه پیش بینی کلمه بعدی درون یک سری کلمات را انجام می‌دهند ). و از هوش مصنوعی گسترده‌ای برای ارائه معتبرترین اطلاعات برای شما استفاده می‌کند. می توان گفت که سازندگان Chat GPT قطعا در آینده ای نزدیک آن را با ویژگی های بیشتر برای رقابت با جستجوی گوگل تغییر خواهند داد.

وقتی Chat GPT در حال حاضر ظرفیت دارد به چه معناست؟

هنگامی که کاربران وارد وب‌سایت Chat GPT می‌شوند. با پیامی مواجه می‌شوند که «Chat GPT در حال حاضر ظرفیت دارد». این بدان معنی است که تعداد زیادی از افراد سعی می کنند از Chat GPT بیش از ظرفیت سرور استفاده کنند. این به خودی خود اهمیت Chat GPT را در بین مردم برجسته می کند. برای جلوگیری از این امر، افراد می توانند مدتی بعد از سایت بازدید کنند یا به صورت دوره ای آن را به روز کنند.

به غیر از دریافت پیام «Chat GPT در حال حاضر ظرفیت دارد». کاربران با کد خطای 1020، شبکه در دسترس نیست و غیره نیز مواجه می‌شوند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که سرورهای چت بات در حجم درخواستی که دریافت می‌کنند، غرق می‌شوند.

Google Bard AI

برای رقابت با ربات هوش مصنوعی، گوگل هوش مصنوعی خود را راه اندازی کرد. که Google Bard نام دارد. در فوریه 2023 راه اندازی شد. و بر اساس مدل لامدا ( یک مدل زبانی برای برنامه های گفتگو ) توسعه یافته است. این به این معنی است که می تواند به صورت مکالمه مانند Chat GPT به سوالات شما پاسخ دهد.

چند روز پس از راه اندازی آن، به دلیل ارائه داده های واقعی نادرست، مورد انتقاد قرار گرفت. از این رو هنوز در مرحله توسعه است. بنابراین، به منظور استفاده کامل با دقت 100٪، کارمندان گوگل به طور خستگی ناپذیری برای رقابت با ChatGPT درحال تلاش هستند.

جایگزین های چت جی پی تی Chat GPT

Chat GPT اولین ابزاری نیست که برای آسان کردن کار ایجاد شده است. بسیاری از انواع دیگر چت ربات های هوش مصنوعی در گذشته ساخته شده اند که قادر به حل مشکلات انسان هستند.

در اینجا لیستی از ابزارهایی وجود دارد که بهترین جایگزین Chat GPT هستند:

Replika

ChatSonic

Microsoft Bing

Jasper Chat

Character AI

YouChat

DialoGPT  و موارد دیگر.

اشتراک گذاری:

مطالب دیگر

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *