هوش مصنوعی Midjourney چیست؟

هوش مصنوعی Midjourney چیست؟

هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی) یک آزمایشگاه تحقیقاتی است که آنچه در تخیل می گذرد را بررسی می کند و به واقعیت تبدیل می کند. هدف آنها گسترش قوای تخیلی بشر است.

Midjourney یک ابزار جدید تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی است که به افراد کمک می کند تا با کمک زبان طبیعی یا NLP تصاویر ایجاد کنند. این دستگاه از هوش مصنوعی (AI) و فناوری یادگیری عمیق یا DL برای تولید تصاویر با کیفیت بالا در چند ثانیه استفاده می کند. موتور هوش مصنوعی عکس‌های باکیفیت زیادی را در مدت زمان کوتاهی تولید می‌کند. بنابراین مجبور نیستید ساعت‌ها وقت خود را صرف پیدا کردن عکس مناسب یا استخدام یک طراح گرافیک برای ایجاد تصاویر برای رسانه‌های اجتماعی خود کنید.

تصاویر نه تنها توجه را به خود جلب می‌کنند و به تعامل با مشتری شما علاقه می‌افزایند، بلکه نشان داده شده است که باعث افزایش تعامل و نرخ تبدیل نیز می‌شوند.

Midjourney Bot

آنچه ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم “ربات” تعاملی Midjourney است. که از ML برای ایجاد تصاویر بر اساس متن استفاده می کند.
ربات یک برنامه مستقل در اینترنت است که می تواند با سیستم ها یا کاربران تعامل داشته باشد. این برنامه مفاهیم را می گیرد و آنها را به واقعیت تبدیل می کند.
شما به سادگی آنچه را که می خواهید ببینید را توصیف می کنید. سپس این ربات جست و جو می کند و تصاویری را پیدا می کند که شبیه آنچه شما توضیح داده اید هستند. و سپس آنها را به طور منحصر به فرد و هنرمندانه با هم ترکیب می کند.
اما نتیجه به دست آمده، چیزی بیش از یک ترکیب ساده است. میدجرنی یک خالق تصویر هوش مصنوعی است. شما یک خلاقیت کاملاً جدید را با آن تجربه خواهید کرد.

چگونه از میدجرنی استفاده کنیم؟

Midjourney multiverse آزمایش بتا را در ژوئیه سال 2022 آغاز کرد. پیش از این، برای ورود به پلتفرم باید دعوت نامه می داشتید. اما با دسترسی گسترده، همه می توانند این دنیای جدید از نسل هنر هوش مصنوعی را امتحان کنند.

Discord

ربات Midjourney از طریق سرور Discord اجرا می شود. برای استفاده از برنامه، Discord را در مرورگر خود باز کنید. و برنامه دسکتاپ یا گوشی هوشمند را روی لپ تاپ، رایانه یا تلفن خود دانلود کنید.

در یک مرورگر، به Midjourney بروید و روی “join the beta” کلیک کنید. سپس دکمه Accept را بزنید. حالا روی لینک «Get Started» کلیک کنید، (جایی که دستورالعمل‌های کلی در مورد استفاده از ربات را خواهید یافت).

 

هوش مصنوعی Midjourney

 

وقتی به برنامه Discord بازگشتید، اکنون باید یک نماد هوش مصنوعی Midjourney در ستون سمت چپ داشته باشید. سفید با نماد قایق است.

 

 هوش مصنوعی Midjourney میدجرنی

 

نحوه استفاده از میدجرنی

استفاده از Midjourney در Discord بسیار آسان است. در ابتدا روی نماد برنامه Midjourney در Discord کلیک کنید.

در ستون سمت چپ، لیستی از اتاق های گفتگو را مشاهده خواهید کرد. و در یکی از اتاق های Newbie شروع کنید.

در قسمت «پیام» در پایین صفحه، «/imagine» را تایپ کنید و یک متن توصیفی را بنویسید و سپس Enter کنید.

در اینجا روش‌های اساسی و پیشرفته برای ارائه درخواست شما وجود دارد. دستورالعمل ها کاملاً واضح است.

آنچه را که می خواهید ببینید تایپ کنید. درخواست شما می تواند هر چقدر که بخواهید خیالی باشد.

مثلا من نوشتم، ” تصور کنید عکسی از یک عکاس که از یک کوه بالا می رود تا از یک دایناسور عکس بگیرد.”

وقتی این کار تمام شد:

4 نسخه از مفهوم مورد نیاز، تولید می شود. اکنون باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید هر یک از آن‌ها ابعاد بزرگ‌تری داشته باشند یا می‌خواهید Midjourney دوباره تولید شود.

با فرض اینکه یکی از آن چهار تصویر را می خواهید، باید روی شماره آن کلیک کنید. عکس ها دارای U1، U2، U3، U4 است. سمت چپ در بالا U1 و سمت راست در پایین U4 است. یکی را انتخاب کنید و تا انتها به پایین پیمایش کنید تا محتوا را در ابعاد بزرگتر تولید کند تا بتوانید آن را دانلود کنید.

اگر می خواهید نسخه های جدیدی را بر اساس یکی از این چهار نسخه تولید شده بسازید، باید همان کاری را که قبلا ذکر شد، این بار با V1، V2، V3، V4 انجام دهید.

اما اگر قصد دارید Midjourney نتایج شما را دوباره تولید کند، فقط باید روی دکمه refresh کلیک کنید که به شکل زیر است: ↺

 

Midjourney چیست

 

وضوح تصاویر و نحوه ذخیره آن

اگر به کیفیت بالاتری نیاز دارید، هر بار که روی خروجی رندر تک کلیک کنید، وضوح تصویر افزایش می‌یابد و جزئیات را واضح‌تر می‌کند.

در نهایت، زمانی که می‌خواهید نتیجه نهایی را ذخیره کنید، باید عکس را باز کنید، روی «باز کردن نسخه اصلی» کلیک کنید و تصویر را از تب جدیدی که روی آن قرار دارد ذخیره کنید.

سازندگان اغلب با اجرای چندین بار استفاده از برنامه، تصاویر خود را کامل می کنند. هر بار آنها توضیحات خود را اصلاح می کنند و تغییرات مختلفی را امتحان می کنند.

هوش مصنوعی میدجرنی را چگونه با نوشتن صحیح کلمات یا Image Prompt راهنمایی کنیم؟

آیا می توانید متنی را به میدجرنی اضافه کنید؟

هوش مصنوعی میدجرنی واقعا نمی تواند معنی کلمات را از نظر زبانی درک کند. معنی کلمات و شکل ظاهری آنها را می فهمد. گاهی اوقات ایجاد تصاویر با متن ممکن است سخت باشد. اگر می خواهید هوش مصنوعی Midjourney، طراح لوگو یا طراح پوستر شما باشد، ممکن است گیج شوید، زیرا به نظر می رسد حروف را کاملاً به صورت انتزاعی و شهودی درک می کند.

با این حال، نکات و ترفندهایی وجود دارد که توسط برخی از یوتیوبرها امتحان شده است که امروز به شما نشان خواهم داد. تا بتوانید تصاویر جالبی را در Midjourney با متن دلخواه خود بسازید.

نحوه اضافه کردن متن به تصویر:

  • درخواست خود را با آن کلمه شروع کنید.

تصور کنید می خواهید کلمه “گُل” را روی تصویر خود داشته باشید. شروع به نوشتن پیام متنی خود یعنی کلمه “گُل” کنید.

  • متن را در درخواست خود تکرار کنید.

هنگام نوشتن پیام متنی خود در Midjourney، تکرار متن در درخواست به شما کمک می کند کلمه دقیق تصویر خود را دریافت کنید. اما تکرار آن فقط دو یا سه بار قابل قبول است.

  • از علامت نقل قول استفاده کنید و بنویسید.

قرار دادن متن خود بین دو علامت نقل قول (در فارسی علامت گیومه یعنی « » و در انگلیسی ” ” علامت نقل قول هستند) باعث می شود Midjourney بفهمد که شما آن کلمه را به عنوان متن در تصویر خود می شناسید. همچنین می توانید به Midjourney دستور دهید تا یک متن خاص را بنویسد.

  • مختصر و کارآمد بنویسید.

متنی را که باید روی تصویرتان باشد کوتاه نگه دارید. عبارات طولانی ننویسید!

  • نام فونت مورد نظر خود را اضافه کنید.

Midjourney نام فونت‌های مختلفی را می‌شناسد. و افزودن نام فونت بعد از کلمه‌ای که وارد می‌کنید می‌تواند به هوش مصنوعی Midjourney کمک کند تا بفهمد که شما به این متن در تصویر خود نیاز دارید و از Midjourney برای نوشتن متن کمک می‌خواهید.

  • از کلمات خاصی استفاده کنید.

استفاده از کلمات مرتبط با عکس می تواند به شما کمک کند تا به آنچه از Midjourney می خواهید برسید. به عنوان مثال: لوگو، عنوان، جلد آلبوم، جلد کتاب، واترمارک، نقل قول و غیره.

  • به تولید تغییرات ادامه دهید.

برای نوشتن یک پیام متنی خوب، ممکن است در وهله اول به کمک نیاز داشته باشید تا به آنچه می‌خواهید برسید. شما فقط باید تغییرات Midjourney را ایجاد کنید، به تولید تصاویر جدید بر اساس مطلوب ترین آنها ادامه دهید و برای به دست آوردن تصویر مورد نظر خود این کار را ادامه دهید.

  • از یک تصویر با متن خود در اعلان استفاده کنید.

می‌توانید از پیوند یک تصویر در اولین اعلان متن خود استفاده کنید. به Midjourney دستور دهید تا یک تغییر سفارشی از آن ایجاد کند. آن تصویر باید شامل متن باشد، بنابراین نتایج بهتری می گیرید.

 

میدجرنی

 

  • از میانبرها استفاده کنید.

برخی از دستورات در Midjourney وجود دارد که می توانید از آنها در prompt خود استفاده کنید. تا جنبه ها و جزئیات خاصی مانند رنگ، اندازه، شکل، وضوح و غیره را به دست آورید.

نکته: لطفا توجه داشته باشید که “- -” در واقع دو خط تیره / دو علامت منهای پشت سر هم است. هنگام استفاده از دستورات زیر، از هیچ فاصله ای بین آنها استفاده نکنید و مطمئن شوید که دستورات را در انتهای متن در Midjourney قرار داده اید. معمولا اینجوری بهتر کار میکند.

لیستی از دستورات برای نوشتن و گرفتن نتایج بهتر:

w <pixels>: width of your image + pixels – –

h <pixels>: height of your image + pixels – –

 AR <H:W>: aspect of your image + height:width– –

uplight: for cleaning up your image overall– –

HD: to add more details to an image– –

”test: to make pictures “prettier– –

fast: generates with more speed– –

 vibe: generates more vibrant, with more texture and details– –

’vibefast: a mixture of ‘fast’ and ‘vibe– –

   video: gives you a video of your image creation process– –

 stop <value>: as the value, you should choose a number between 10-100– –

 

seed در Midjourney چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

“seed” در میدجرنی اساساً تعداد کد انحصاری خروجی‌هایی است که با یک دستور خاص تولید شده توسط Midjourney ساخته شده‌اند. وقتی شماره seed را داشته باشید، می‌توانید نتایج بیشتری را با ظاهر و حالات مشابه ایجاد کنید (در واقع بازسازی کنید). به عنوان مثال، اگر از نتیجه ای که با یک اعلان متن ایجاد کرده اید راضی هستید، می توانید از دستور:

<seed <value– – برای ایجاد تصاویر بیشتر مانند آن خروجی های قدیمی که دوست داشتید استفاده کنید.

چگونه می توانید شماره seed را در Midjourney پیدا کنید:

در سمت راست بالای کادر خروجی، روی نماد «add Reaction» کلیک کنید.

 

هوش مصنوعی Midjourney میدجرنی

 

این ✉ واکنش (envelope) را انتخاب کنید.

 

میدجرنی Midjourney

پیام های direct خود را باز کنید و آخرین پیام خود را از Midjourney بررسی کنید. شماره seed همانجاست!

 

وزن کلمه Midjourney چیست؟

وزن کلمه Midjourney مکانیزم بسیار خوبی است که به شما کمک می کند اندازه و مفاهیم مختلف را در تصویر خود تنظیم کنید. در واقع به شما کمک می کند تا کنترل بیشتری بر هنر هوش مصنوعی که ایجاد می کنید داشته باشید. می‌توانید از کلمه وزن در Midjourney برای چیزهای زیادی مانند اشیا، رنگ، سبک، نام هنرمند، مفاهیم و ایده‌ها استفاده کنید.

برای استفاده از وزن کلمه در Midjourney باید این کار را انجام دهید:

درخواست تصویر خود را به طور کامل بنویسید.

بعد از هر کلمه ای که احساس می کنید هوش مصنوعی Midjourney باید مراقب آن باشد، “::” و یک عدد اضافه کنید.

این عدد می تواند منفی یا مثبت باشد.

اگر تاکید بیشتری می خواهید، عدد مثبت بیش از 0 را بنویسید.

و اگر نیاز دارید که آن چیز در خروجی شما وجود نداشته باشد، از یک عدد منفی استفاده کنید.

توصیه می شود از بیش از یک عدد وزن کلمه در اعلان میدجرنی خود استفاده کنید. زیرا این ابزار هوش مصنوعی همه چیز را بهتر تشخیص می دهد و احتمال بیشتری برای ارائه تصویر مورد نظر شما دارد.

وزن متن در هوش مصنوعی Midjourney بر این اساس کار می کند. به این معنی که اهمیت هر کلمه در پیام متنی شما را بر اساس عددی که به عنوان “وزن” استفاده می کنید، ارزیابی می کند.
برای استفاده از صفت ها آماده باشید.

هنگام نوشتن دستورات متنی در Midjurney از صفت ها استفاده کنید.

صفت ها (از هر نوعی) به میدجرنی کمک می کنند تا نیازهای شما را بهتر درک کند و نتایج دقیق تری ایجاد کند.

برای الهام بخشیدن به شما، در اینجا چند صفت وجود دارد که می توانید در پیام های متنی خود استفاده کنید:

تأمل برانگیز یا Thought-provoking

توانمندسازی یا Empowering

ایجاد انگیزه یا Motivating

انعکاسی یا Reflective

بصیرتی یا Insightful

دگرگون کننده یا Transformative

درون نگر یا Introspective

خلاصه یا Abstract

زیبایی شناسی یا Aesthetic

 

بهتر است بدانید:

از آنجایی که میدجرنی هنوز به طور کامل پیشرفت نکرده است (مخصوصاً در قرار دادن متن مناسب روی یک تصویر)، این نکات و ترفندها تنها کاری است که در این مرحله می توانیم انجام دهیم تا روی تصاویری که تولید می کنیم متن داشته باشیم. چیزی که من به شما توصیه می کنم این است که به بازسازی آن ادامه دهید تا بهترین تصویر ممکن را دریافت کنید و سپس سعی کنید با Adobe PS یا هر نرم افزار ویرایش عکسی که راحت هستید آن را کمی ویرایش کنید.

چرا نسخه رایگان هوش مصنوعی میدجرنی حذف شد؟

استفاده ناصحیح مردم از این برنامه و سعی در جعل و انتشار تصاویر (یا ویدئوهایی) با ظاهری واقعی از افراد مشهور اما در موقعیت های خیالی یا در حین انجام رفتارهای غیراخلاقی و یا نقل سخن هایی جعلی و خیالی از زبان برخی از افراد مشهور، باعث شد که Midjourney نسخه های رایگان را متوقف کند. و حتی استفاده از کلمه “پاپ” را برای جلوگیری از تصاویری که از شباهت او سوءاستفاده می کنند ممنوع کرده است. چون این ربات حتی بسیاری از افراد مشهور را می شناسد. و جعلی بودن تصاویر را شناسایی می کند.

در آخر توصیه می کنم: به تولید ادامه دهید

هنر خاصی در نوشتن دستورات وجود دارد که نیمی از لذت Midjourney است. نوشتن متن‌های عالی میدجرنی زمان و تلاش می‌برد. میدجرنی یک ابزار نسبتاً جدید است که به صورت عمومی برای همه در دسترس است و مانند سایر ابزارها، مدتی طول می کشد تا به آن عادت کنید. با گذشت زمان، تجربه بیشتری با استفاده از این ابزار مجهز به هوش مصنوعی به دست می آورید و می توانید اعلان های فوق العاده جالبی بنویسید و تصاویر زیبایی خلق کنید. فقط مطمئن شوید که برای تمرین تلاش و زمان صرف کرده اید. همه چیز برای شما منطقی خواهد بود و چیزهای بیشتری در مورد Midjoueney خواهید آموخت.

اشتراک گذاری:

مطالب دیگر

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *