هوش مصنوعی سکته مغزی را تشخیص می دهند

اپلیکیشن گوشی هوشمند از هوش مصنوعی برای تشخیص علائم سکته مغزی استفاده می کند

یک اپلیکیشن نوآورانه گوشی هوشمند که از ML و هوش مصنوعی برای شناسایی دقیق علائم فیزیکی سکته مغزی استفاده می‌کند، توسط محققان در بیستمین نشست سالانه انجمن جراحی‌های عصبی معرفی شد.

هوش مصنوعی و ML چیست؟

گوشی هوشمند و تشخیص خودکار سکته مغزی

محققان دانشکده پزشکی دیوید گِفِن UCLA و بسیاری از مراکز پزشکی در بلغارستان. در مطالعه ای با عنوان «الگوریتم های هوش مصنوعی فعال شده، با گوشی هوشمند برای تشخیص خودکار سکته مغزی» شرکت کردند. آنها اطلاعات 240 بیمار سکته مغزی را در چهار مرکز بزرگ سکته مغزی جمع آوری کردند. محققان از تلفن‌های همراه برای ضبط ویدیو از بیماران و ارزیابی قدرت بازوی آنها در عرض 72 ساعت پس از بروز علائم استفاده کردند تا شواهدی از عدم تقارن صورت، ضعف بازو و ناهنجاری‌های گفتاری را که اغلب با سکته مغزی مرتبط است، شناسایی کنند.

محققان از تکنیک‌های هوش مصنوعی برای بررسی 68 نقطه برجسته صورت برای بررسی عدم تقارن صورت استفاده کردند. ضعف بازو با استفاده از شتاب‌سنج سه بعدی، ژیروسکوپ و مغناطیس‌سنج داخلی گوشی هوشمند ارزیابی شد. با تضاد الگوهای گفتاری نرمال و نامفهوم، اصلاحات گفتاری با استفاده از ضرایب فرکانس mel-سری، که امواج صوتی را به تصاویر ترجمه می‌کند، ارزیابی شد. سپس این اپلیکیشن با استفاده از گزارش‌های متخصصان مغز و اعصاب و داده‌های اسکن‌های مغزی مورد ارزیابی قرار گرفت. و کشف شد که تقریباً در همه موارد، سکته‌های مغزی را به‌طور مطمئن شناسایی می‌کند.

در نتیجه

این کشف نوید بزرگی برای تشخیص زودهنگام علائم سکته مغزی، امکان مداخله فوری پزشکی و افزایش چشم اندازهای بقا و بهبودی دارد. دکتر رادوسلاو رایچف، یک متخصص مغز و اعصاب عروقی از دانشکده پزشکی دیوید گفن UCLA است. وی علاقه زیادی به این اپلیکیشن و استفاده از ML برای درمان سکته دارد. این نرم افزار یک انقلاب در علم پزشکی محسوب می شود. و نقش مؤثری در بهبود زندگی مبتلایان به سکته مغزی ایفا می کند.

اشتراک گذاری:

مطالب دیگر

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *