موشن گرافی چیست؟
موشن گرافی شامل ایجاد گرافیک و جابجایی آنها در زمان و مکان برای رسیدن به هدف مورد نظر یا روایت داستان است. عناصر موشن گرافیک در یک دنباله از فریم ها قرار می گیرند تا یک توهم حرکت ایجاد کنند. برخلاف سایر اشکال انیمیشن، موشن گرافیک ها عمدتاً از گرافیک و نوع استفاده می کنند.
موشن گرافیک یک انیمیشن است، اما متن به عنوان یک جزء اصلی است. در اصل، این طراحی گرافیک متحرک است.
از زمانی که موشن گرافیک برای اولین بار وارد صحنه شد، بحث در مورد مرز بین آنها و انیمیشن کامل وجود داشت. تیتراژ ابتدایی «روانی هیچکاک» نمونهای اولیه از موشن گرافیک است که در آن تلفیق صدا، حرکت و طراحی گرافیکی فوقالعاده با هم ترکیب میشوند.
موشن گرافیک راهی برای برقراری ارتباط با بیننده و عمق بخشیدن به داستان است. همراه با موسیقی و کپی موثر می توانند به ما پیام بدهند. ما از آنها برای ایجاد تبلیغات، دنباله عنوان برای فیلم ها، ویدیوهای توضیح دهنده و به اشتراک گذاری اطلاعات استفاده می کنیم.
نحوه ساخت موشن گرافیک
شما می توانید از موشن گرافی برای تزریق کمی زندگی و آرامش به ارائه یا ویدیو در زمینه های مختلف استفاده کنید. ساخت فیلم اینفوگرافیک؟ با افزودن برخی موشن گرافیک ها به این آمار کمی جان ببخشید. از آنها در ویدیوهایی که برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی می سازید استفاده کنید. موشن گرافی یک راه عالی و مقرون به صرفه برای ساخت یک ویدیو است.
بهترین نرم افزار موشن گرافیک
بهترین نرم افزارهای موشن گرافی موجود در بازار به شما کمک می کند تا فیلم های انیمیشنی شگفت انگیز بسازید. به اطراف نگاه کنید و خواهید دید که برخی از بهترین ویدیوهای بازاریابی از سبک انیمیشن گرافیکی متحرک استفاده می کنند. با موشن گرافیک، واقعیت را می توان گسترش داد و به امکانات بی پایان تقسیم کرد.
برخی از بهترین نرم افزارهای موشن گرافی برای ایجاد انیمیشن های با کیفیت برای فیلم ها و اسپات های تلویزیونی استفاده می شوند.
لیست نرم افزارهای موشن گرافیک
1. Adobe After Effects
2. Cinema 4D
3. Autodesk Maya
4. Nuke
5. Blender
افتر افکت
Adobe After Effects بهترین نرم افزار موشن گرافی برای ساخت فیلم های متحرک است. منحنی یادگیری کوتاهی دارد و برای درک نحوه عملکرد نرم افزار متحرک گرافیکی فقط چند درس طول می کشد. در Creamy Animation، این نرم افزار پیشرو ما برای ایجاد ویدیوهای موشن گرافی است که می توانید در نمونه کارها ما مشاهده کنید.
اکثر نرم افزارهای حرفه ای انیمیشن دوبعدی و سه بعدی پیچیده هستند و منحنی یادگیری تند دارند، در حالی که نرم افزارهای ساده تر فقط به شما امکان می دهند تصاویری آماتور تولید کنید. بهترین نرم افزار موشن گرافیک فقط یک ابزار است و ابزار به خوبی شخصی است که از آن استفاده می کند.
کاربردهای موشن گرافیک
موشن گرافیک در نهایت حرکت و انیمیشن گرافیک را در هم می آمیزد تا یک سبک روایی منحصر به فرد از داستان سرایی ایجاد کند. هدف اساسی یک روایت برانگیختن طنین عاطفی است.
اینترنت مملو از نمونههای بیشمار موشن گرافی و قالبهای خلاقانه برای ایجاد ویدیوهای آنلاین است. و در پایان روز، محتوای ویدیویی به عنوان یک کمک بصری در نظر گرفته می شود که می تواند پیچیدگی یک محصول یا خدمات مانند کسب و کار را ساده کند.
کاری کنید که موشن گرافی برای تجارت شما کار کند
ایجاد محتوای بصری، درک کسب و کار شما، کاری که انجام می دهید و چرا باید از شما خرید کنند را برای مردم آسان تر می کند. اگر برای ارتباط با مخاطبان خود به تصاویری چشمگیر نیاز دارید، موشن گرافیک ابزار ایده آلی برای استفاده خواهد بود. یک شرکت سازنده ویدیو پیدا کنید تا به ایجاد محتوای ویدیوی شما کمک کند.
آمار پیچیده را به تصویر بکشید و مفاهیم پیچیده را در یک رسانه جذاب توضیح دهید.
آیا باید یک ویدیوی موشن گرافیک بسازید؟
آیا نیاز به ساخت یک فیلم موشن گرافی متحرک دارید؟ خب، مجموعه تبلیغاتی فورسین، یکی از برترین سازندگان موشن گرافیک در این صنعت است. ما با سازمان هایی در سراسر ایران کار کرده ایم. ما فیلمهای توضیحی، فیلمهای آموزشی، فیلمهای شرکتی و سایر ویدیوهای موشن گرافیکی را برای مشاغل ایجاد می کنیم.
ترکیبی از نوشتار خلاق و ویدیوهای داستان محور ما، به شما کمک می کند با مخاطبان خود در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید و پیام خود را به شیوه ای واضح و مختصر ارائه دهید.
در زیر متوجه میشویم که چرا موشن گرافیک برای بازاریابی محتوا و مدیریت رسانههای اجتماعی راهگشاست.
1. موشن گرافیک محتوای خسته کننده را جذاب تر می کند
عصر دیجیتالی کنونی، حاوی محتوای بسیار زیادی است که اکثر مردم تمایل ندارند، همه آن ها را ببینند. بنابراین، اگر محتوایی را ارائه میکنید که مخاطب، آن را خستهکننده میداند، بهتر است آن را در قالب یک موشن گرافیک جذاب، ارائه دهید.
باید بدانید که محتوای جالبتر فقط با یک کلیک فاصله دارد و در رقابت است.
بنابراین، باید مطمئن شوید که افراد در بازار هدف شما وقتی با محتوای شما روبرو میشوند، از آن لذت میبرند. استفاده از موشن گرافیک یک راه عالی برای انجام این کار است.
2. موشن گرافیک باعث ایجاد و افزایش آگاهی از برند می شود
اگر مشتریان بالقوه از برند شما آگاه باشند، به احتمال زیاد تا آخرین مرحله قیف فروش پیش خواهند رفت. با تولید ویدیوی معمولی، میتوانید هویت بسازید.
با این حال، وقتی صحبت از موشن گرافی میشود، میتوانید به طرز ماهرانهای نکاتی را درج کنید که به برند شما اشاره میکنند. مخاطبان می توانند به راحتی این شناسه ها را در تولیدات بعدی که شما چراغ سبز نشان می دهید، انتخاب کنند. هر بار که فردی با ویدیوی شما روبرو می شود، فوراً برند را تشخیص می دهد و توجه بیشتری به آن می کند.
3. موشن گرافی محتوای شما را جذاب تر می کند
این محتوای انیمیشن ویدیویی به خوبی به رسانه های اجتماعی کمک می کند.
ویدیوهای موشن گرافیک کوتاه هستند و مستقیماً به سر اصل مطلب می پردازند.
این مطلب را به این واقعیت اضافه کنید که آنها از نظر بصری جذاب هستند و شما دستورالعملی برای موفقیت در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی دارید.
قابلیت اشتراکگذاری همچنین به یکی دیگر از جنبههای برجسته بازاریابی ویدیویی – موبایل – کمک میکند.
طبق گزارش IAB Video Advertising Spending Report، یک سوم بودجه بازاریابی دیجیتال به تبلیغات موبایلی اختصاص می یابد.
با توجه به اینکه اکثر مردم از طریق دستگاه های تلفن همراه خود با پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود تعامل دارند، جای تعجب نیست. تطبیق موشن گرافی با دستگاه های تلفن همراه راه بسیار خوبی برای پیشبرد استراتژی بازاریابی شماست.
این قسمت از محتوای بازاریابی ویدیویی را بررسی کنید و طول آن را یادداشت کنید. تمام اطلاعات مهم را تنها در یک دقیقه و چند ثانیه جمع آوری می کند. این کار باعث میشود افراد به راحتی آن را درک کنند و با خانوادهها، دوستان و همکارانی که احساس میکنند به محصول یا خدمات موجود در ویدیو علاقه دارند به اشتراک بگذارند.
4. موشن گرافیک کارآمد و مقرون به صرفه است
موشن گرافیک هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. تمام کارها را می توان در رایانه با کمک نرم افزارهای موشن گرافیک مانند After Effects انجام داد. همچنین زمان کمتری برای تکمیل آن صرف می شود.
یکی دیگر از جنبه هایی که موشن گرافیک را جلوتر می گذارد، این واقعیت است که می توان آنها را بدون صدا ساخت. بسیاری از مردم هنگام استفاده از دستگاه های تلفن همراه خود، ویدیوها را در حالت بی صدا تماشا می کنند. این می تواند به این دلیل باشد که آنها در محل کار یا در یک مکان عمومی هستند.
موشن گرافیک: تعریف، تاریخچه
از فیلمهای کلاسیک هالیوود گرفته تا محتوای پیشرفته اینستاگرام، خلاقان برای دههها از موشن گرافیک برای روایت داستان استفاده کردهاند. اما چگونه از موشن گرافی استفاده می شود، تاریخچه آن چیست و چگونه شروع به ساخت آن می کنید؟
موشن گرافیک چیست؟
موشن گرافیک اساساً «گرافیک همراه با حرکت» است. ظهور این تکنیک در اواسط قرن بیستم، رشته طراحی گرافیک را که تا آن زمان بر گرافیک استاتیک متمرکز بود، متحول کرد.
هنگام صحبت در مورد طراحی موشن گرافی، خلاقان به ترکیبی از متن و عناصر طراحی که به حرکت در می آیند اشاره می کنند.
موشن گرافیک به معنای یک فیلم انیمیشن تمام عیار نیست. مانند یک فیلم دیزنی با شخصیت ها، طرح مشخص. در عوض، به طور کلی به قطعات کوتاهتری از انیمیشن اشاره میکند که اطلاعات سرگرم کننده را منتقل میکند. به عنوان مثال، موشن گرافیک های سه بعدی به طور برجسته در تبلیغات استفاده می شود.
موشن گرافیک در دوران طلایی هالیوود پس از جنگ، برجسته شد. اما دههها بعد این تکامل فناوری دیجیتال بود که باعث رونق بازار این رشته شد و مخاطبان زیادی را بدست آورد. نمونه های رایج عبارتند از تیتراژ افتتاحیه فیلم و تلویزیون و تبلیغات خلاقانه.
موشن گرافیک برای چه مواردی استفاده می شود؟
استودیوهای فیلمسازی از دهه 1950 در این رشته پیشگام شدند و از طراحان گرافیک برای خلق عناوین فیلمی استفاده کردند که نه تنها فهرست بازیگران و عوامل فیلم را درج می کرد، بلکه حس یک فیلم را از طریق رنگ، متن، سبک تصویرسازی و سرعت حرکت منتقل می کرد.
تا به امروز، تیتراژ افتتاحیه فیلم از طراحی گرافیکی متحرک استفاده میکند و فناوری دیجیتال این رشته را دموکراتیزه کرده است تا آن را به روی سازندگان در همه سطوح باز کند. اما موشن گرافیک برای موارد زیر نیز استفاده می شود:
تیتراژ افتتاحیه تلویزیون
مینی سریال های تلویزیونی مدت هاست که از موشن گرافیک برای تیتراژ ابتدایی خود استفاده می کنند.
تبلیغات خلاقانه
موشن گرافیک به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که خلاقیتهای جسورانهتر و تعاملیتری برای مشتریان خود ایجاد کنند.
پخش خبر
موشن گرافیک به پخشکنندگان و روزنامهنگاران کمک میکند تا داستانها را بهویژه در زمانهای رویدادهای خبری مانند انتخابات بیان کنند.
میم های رسانه های اجتماعی
بسیاری از میم هایی که در اینستاگرام می بینید از موشن گرافیک برای خنده شما استفاده می کنند – ترکیبی از تصاویر، متن و حرکت.
نکته: میم اینستاگرام یکی از جذابترین و بهترین گزینههای این اپلیکیشن است که خیلی از افراد برای جذابتر شدن پستهای خود، از آنها استفاده میکنند.
یکی از مهمترین ویژگیهای میمهای اینستاگرام، این است که به حالتی طنز، جملات مختلف را بیان میکنند.
طراحی UX وب سایت
همانطور که بیشتر زندگی روزمره ما به صورت آنلاین تغییر کرده است، بنابراین طراحان وبسایت بر روی بهبود تجربه کاربری ما با استفاده از موشن گرافیک تمرکز کرده اند.
عصر دیجیتال موشن گرافیک
ورود فناوری دیجیتال در اواخر قرن بیستم تأثیر زیادی بر طراحی موشن گرافیک داشت. Apple Mac در اوایل دهه 1980 به وجود آمد و به طراحان قدرت داد تا عنوان مبتکرانه تری برای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی ایجاد کنند.
اگرچه فناوری دهه 1980 امروزه بدوی به نظر می رسد، در مقایسه با آنچه در دهه های 1960 و 1970 در دسترس بود، به یک انقلاب خلاقانه تبدیل شد. و با پیشرفت بیشتر فناوری دیجیتال در سال های اخیر با نرم افزارهایی مانند Adobe Premiere و Adobe After Effects، قابلیت های خلاقانه طراحان افزایش یافته است.
عصر تبلیغات و رسانه های اجتماعی
ظهور اینترنت، رسانه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتال در دهه 2000، عصر جدیدی از طراحی موشن گرافیک را آغاز کرد. آژانسهای خلاق شروع به استخدام طراحان با استعداد برای ایجاد گرافیکهای کوتاه، متحرک (و اغلب دارای حاشیهنویسی) کردند تا محصولات و خدمات مشتری خود را تبلیغ کنند – اغلب برای تجزیه فرآیندهای پیچیده به مراحل ساده.
استفاده از موشن گرافیک برای اطلاع رسانی به جهان
اینفوگرافیک ها به عنوان یک رسانه در طول دهه 2010 با کمک ابتکاراتی مانند جوایز «اطلاعات زیباست» توسعه یافتند. اما با برجستهتر شدن رسانههای اجتماعی، بسیاری از طراحان شروع به متحرک کردن اینفوگرافیکهای مسطح خود کردند تا داستانهای جذابتری را تعریف کنند که از حرکت برای زنده کردن دادهها و نمودارها استفاده میکردند.
تا جایی که می توانید درباره افترافکت بیاموزید
Adobe After Effects یکی از ابزارهای اصلی است که طراحان موشن گرافیک از آن استفاده می کنند. بنابراین، اولین توصیه ما برای یادگیری نحوه ایجاد موشن گرافیک این است که تا حد امکان زمان بیشتری را برای آشنایی با After Effects صرف کنید.
مبانی موشن گرافیک
برای توسعه حرفه ای در گرافیک منحرک یا حتی تبدیل شدن به یک سرگرم کننده ماهر در طراحی موشن گرافیک، باید بر ایجاد مهارت ها، رفتارها و شیوه های خاصی تمرکز کنید.
یک طراح موشن گرافیک چه می کند؟
یک طراح گرافیک متحرک، موشن گرافیک را برای تیتراژ فیلم و تلویزیون، تبلیغات و بازاریابی دیجیتال، طراحی وب سایت، کانال های رسانه های اجتماعی و غیره ایجاد می کند.
آنها عمدتاً با فناوری دیجیتال مانند Adobe After Effects کار می کنند تا حرکتی را به گرافیک و متن وارد کنند. اما آنها همچنین زمان زیادی را صرف کار با همکارانی با مهارت های مختلف می کنند، مانند کپی رایترها، تصویرگران و توسعه دهندگان وب.
چگونه می توانم یک طراح موشن گرافیک شوم؟
برای تبدیل شدن به یک طراح موشن گرافیک، به احتمال زیاد از قبل به هنر و گرافیک علاقه و استعداد دارید. بعد از مدرسه، شما باید یک مدرک طراحی متمرکز در کالج را انتخاب کنید. سعی کنید چیزی را پیدا کنید که مقدار زیادی دیجیتال را پوشش دهد.
در همان زمان، مهارتهای خود را با ابزارهای نرمافزاری استاندارد صنعتی مرتبط و ایجاد یک مجموعه دیجیتالی از کار خود ایجاد کنید. پس از کالج، از مجموعه کاری خود برای شروع به جستجوی اولین نقش خود، اغلب در یک آژانس، استفاده کنید. یا برای فرصت های شغلی آزاد شروع کنید.
به سرعت به نسل YouTube بروید
و تصاویر متحرک آموزنده مانند Cinematics، یک انیمیشن Vimeo Staff Pick که جدول زمانی فیلمهای کلاسیک را نشان میدهد، پیدا میکنید.
ساعت ها را قرار دهید. برای تسلط بر گرافیک متحرک، باید آماده باشید که ساعت های طولانی را صرف یادگیری نحوه استفاده از نرم افزارهایی مانند Adobe After Effects و برای درک اصول طراحی، خیلی مطالعه کنید.
شما باید به محض اینکه دانش محدودی دارید، طرح های اولیه را آزمایش کنید. سعی نکنید قبل از شروع کار، همه چیز را بدانید – این ممکن نیست و می تواند مانع پیشرفت شما شود.
از بهترین ها بیاموزید
از فیلمها در کمپینهای تبلیغاتی، طراحی گرافیک متحرک بسیار عالی برای کشف وجود دارد. تیتراژ آغازین فیلمهایی مانند Catch a Thief را تماشا کنید تا از Saul Bass بزرگ بیاموزید.
سبک خود را پیدا کنید
اگرچه باید از بزرگان بیاموزید، اما سعی کنید صدای بصری و سبک متمایز خود را بیابید. در وهله اول چه چیزی باعث شد که هنرمند شوید؟ این اغلب نقطه خوبی برای شروع است.
تاریخچه موشن گرافیک
استفاده از انیمیشن های گرافیکی متحرک از اوایل دهه 1800 شروع شد. والتر روتمان، فیلمبردار آلمانی، ساخت فیلم انتزاعی را با استفاده از اشکال و فرمها تجربه کرد و اولین فیلم شناخته شده را تولید کرد که از گرافیک متحرک استفاده میکرد.
نابغه های دیگری مانند جان ویتنی سکانس های عنوان گرافیک متحرک را برای فیلم های آلفرد هیچکاک خلق کردند. سائول باس (Saul Baas) همچنین به توسعه گرافیک پویا با سکانس های عنوانی کمک کرد که به طور موثری حال و هوای فیلم را منتقل می کردند.
در طول سال ها، گرافیک متحرک به یک شکل هنری رایج تبدیل شده است که در فیلم ها، تلویزیون، محتوای آموزشی، فروش و ویدیوهای بازاریابی استفاده می شود.
کلام پایانی
کسب و کارها می توانند تصویر مثبتی از برند خود از طریق یک ویدیوی متحرک موثر ایجاد کنند. اما اکثر مردم به ارزش تولید ویدیوهای خود توجه نمی کنند. به یاد داشته باشید، مصرف کنندگان شما به اندازه کافی باهوش هستند که بین یک ویدیوی آماتور و حرفه ای تمایز قائل شوند.
استخدام بهترین شرکت های ساخت موشن گرافی و انیمیشن یک شروع عالی است.
با مجموعه تبلیغاتی فورسین تماس بگیرید.