طراحی و غرفه سازی نمایشگاه

هر آنچه که باید در مورد طراحی و غرفه سازی موثر بدانید

طراحی و غرفه سازی نمایشگاهی خوب، باید فراتر از جلب توجه رهگذران در نمایشگاه باشد. باید مردم را مجذوب خود کند تا آنها به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند شوند. غرفه سازی یک راه خوب برای افزایش دیده شدن است. برای ساخت غرفه، لازم نیست مانند جادوگرِ هانسل و گرتل باشید تا مخاطبان را به جایگاه خود جذب کنید. کافیست اطمینان حاصل کنید که تاکتیک های تبلیغاتی شما با خواسته ها و نیازهای مخاطبان شما مطابقت دارد. طراحی غرفه ای که مردم را فرا می خواند، به برنامه ریزی استراتژیک نیاز دارد.

چرا طراحی و غرفه سازی خوب، مهم است؟

یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌توانید هنگام برنامه‌ریزی یک نمایشگاه انجام دهید، داشتن بهترین طراحی غرفه است.

صاحبان کسب‌وکار می‌دانند که نمایشگاه‌ها بخش مهمی از استراتژی فروش آنها بدون توجه به صنعتشان است. قیمت طراحی و غرفه‌ سازی در نمایشگاه‌ها همچنان در حال افزایش است. اطمینان از اینکه حضور شما در غرفه نمایشگاه‌های تجاری به حداکثر می‌رسد، اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است.

ساخت غرفه طاقت فرساترین مرحله هنگام برنامه ریزی است. زیرا فضای محدودی در اختیار شما قرار می گیرد که در آن باید تأثیر قابل توجهی بر افرادی که از کنار غرفه نمایشگاه شما قدم می زنند و می گذرند، بگذارید. برای این کار، به ایده‌های خوب طراحی و غرفه سازی نیاز دارید که به غرفه شما کمک می‌کند تا برای برند شما صحبت کند.

طراحی غرفه نمایشگاهی شما در نمایشگاه‌های تجاری، مهم‌ترین مؤلفه است. مطمئناً می‌خواهید آن را به درستی انجام دهید. یک غرفه نمایشگاهی ساده زمانی که به درستی کنار هم قرار می گیرد می تواند به اندازه غرفه ای بسیار بزرگتر، موثر باشد.

چرا باید به طراحی و غرفه سازی خود توجه بیشتری داشته باشید؟

یک غرفه خوب، اولین تاثیر خوب را ایجاد می کند

اولین چیزی که شرکت کنندگان در نمایشگاه در مورد شما و کسب و کار شما می بینند غرفه شماست.

اگر به آنها یک برداشت اولیه به یاد ماندنی خوب بدهید، احتمالاً برای چیزهای بیشتری باز خواهند گشت.

در بسیاری از موارد، این می تواند نوعی ارتباط ایجاد کند که منجر به فروش شود.

به همین دلیل، در مورد ایده ها و ارائه ها، غرفه خود را در اولویت قرار دهید.

باید غرفه خود را طوری طراحی کنید که افرادی که آن را می بینند بخواهند به سمت غرفه شما بروند.

برای جذاب نگه داشتن کارها، در اینجا چند ایده وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید:

انتقال پیام خود از طریق ارتباط موثر

استفاده موثر از گرافیک و رنگ برای تکمیل طراحی غرفه شما

ایجاد محیطی گرم و دلپذیر برای بازدیدکنندگان

ارتباط شخصی ایجاد کنید، زیرا این امر تأثیر خوبی بر بازدیدکنندگان خواهد داشت

برند خود را متمایز کنید

نمایشگاه‌ها می‌توانند مملو از غرفه‌های غیرقابل تشخیص باشند، زیرا بسیاری از برندها تلاش می‌کنند همان کاری را انجام دهند که بقیه انجام می‌دهند.

این مسیر تکراری را نروید

در عوض، منحصر به فرد باشید، حتی اگر به معنای دور شدن از هنجارها باشد.

چون باعث می شود که برند شما در ذهن باقی بماند. بنابراین، مایل به سرمایه گذاری زمان، تلاش و هزینه برای بهترین طراحی غرفه باشید.

ساخت غرفه یک راه خوب برای افزایش دیده شدن است

این یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با تصمیم گیرندگان اصلی است.

همچنین، این یک راه موثرتر برای ارتباط با مخاطبان هدف شما است.

طراحی غرفه به این معنی است که بازدیدکنندگان نام تجاری شما را بیش از رقبای شما به یاد خواهند آورد.

نتیجه معمولاً فروش بهتر و ارتباطات بیشتر است.

به همین دلیل، باید کنترل طراحی غرفه خود را در دست داشته باشید تا کسب و کار شما در این رویداد رونق بگیرد.

طراحی غرفه عملکرد را بهبود می بخشد و تاثیر بهتری ایجاد می کند.

بخش بزرگی از موفقیت نمایشگاه تجاری شما به آسانیِ دسترسی و استفاده از غرفه شما بستگی دارد.

به همین دلیل، باید ساخت غرفه خود را متناسب با نیازهای برند خود سفارشی کنید.

هنگام ساخت غرفه، از فضای خود به درستی استفاده کنید و اتاقی برای ملاقات و گپ خصوصی با شرکت کنندگان ایجاد کنید.

 

ساخت غرفه-غرفه نمایشگاهی

 

غرفه سازی برند شما را جذاب تر می کند

طراحی غرفه های جذاب و ساده در جلب توجه برند شما موثرتر هستند.

هنگام طراحی و غرفه سازی نمایشگاه اهداف و مقاصد خود را در نظر داشته باشید زیرا مهم نیست در چه نمایشگاهی شرکت می کنید، ساخت غرفه شما باید به شرکت شما در رسیدن به اهداف مورد نظر کمک کند.

ساخت غرفه ای که از درون به بیرون نشانه گذاری شده است، نسبت به یک غرفه ساده، شانس بیشتری برای تماس با بازدیدکنندگان دارد.

اگر بازدیدکنندگان جذب غرفه شما نشوند، صرف نظر از اینکه کسب و کار شما چقدر خوب است، ایجاد اعتماد دشوار خواهد بود. اجازه دهید برند شما پابرجا بماند و توجه مردم را به خود جلب کند.

اندازه طراحی غرفه

وقتی نوبت به انتخاب اندازه غرفه می رسد، بزرگتر بودن لزوما بهترین نیست.

برای به حداکثر رساندن بازده سرمایه خود، باید اندازه غرفه مناسب را انتخاب کنید.

کسب و کار خود و آنچه برای شما مهمتر است را در نظر بگیرید.

زیرا این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا:

یک غرفه بزرگ و جادار با فضای کافی برای گپ خصوصی بازدیدکنندگان انتخاب کنید.

یا غرفه‌ای کم‌هزینه اما جمع‌وجور را انتخاب کنید که به طور بالقوه حداکثر بازگشت سرمایه را با هزینه کم ارائه می‌دهد.

5 ایده ارزان برای جلب جمعیت در غرفه نمایشگاهی

نمایشگاه‌ها بستری ایده‌آل برای شرکت‌ها هستند تا آگاهی از برند خود را بالا ببرند و با مخاطبان هدف خود درگیر شوند. غرفه نمایشگاهی فرصتی غیرقابل از دست دادن برای غرفه‌داران برای بازاریابی برند خود فراهم می‌کنند. اما برای پیشی گرفتن از رقبای خود در نمایشگاه، باید ساخت غرفه ای داشته باشید که نه تنها از نظر بصری برجسته باشد، بلکه در حد بودجه شما باشد. بنابراین، ما چند نکته مقرون به صرفه را ذکر کرده‌ایم که می‌تواند به شما در طراحی و غرفه سازی کمک کند تا مخاطبان هدف شما را وادار به بازدید از غرفه شما در طول رویداد کند:

1. استفاده مجدد از اقلام:

می‌توانید اقلامی را که از قبل دارید، مانند جعبه‌های مقوایی و پالت‌های حمل و نقل قدیمی، تغییر کاربری دهید تا نمایشی روستایی و خلاقانه ارائه دهید. شما می توانید با تغییر کاربری مواد به جای خرید مواد جدید برای ساختمان و دکوراسیون، جذابیت بصری بدیع و جلب توجهی برای غرفه نمایشگاهی خود ایجاد کنید. این یک راه فوق‌العاده برای برندسازی مجدد کسب‌وکارتان و گذاشتن حضور تاثیرگذار برندتان در نمایشگاه است.

2. گنجاندن آخرین فناوری:

با ادغام فناوری مدرن در غرفه نمایشگاه تجاری خود، می توانید محیطی همه جانبه را برای مشتریان بالقوه خود فراهم کنید. برخی از جدیدترین فناوری‌هایی که می‌توانید در طراحی وغرفه سازی نمایشگاهی خود استفاده کنید عبارتند از AR، VR، نمایشگرهای دیجیتال، صفحه‌نمایش لمسی، کیوسک‌ها. نه تنها مخاطبان شما را علاقمند می‌کند، بلکه تجربه‌ای واقعی و به یاد ماندنی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

3. طراحی ساده و موثر را حفظ کنید:

طراحی و غرفه سازی نمایشگاهی پیچیده، افزایش تعامل بازدیدکنندگان در غرفه شما را تضمین نمی کند. شما می توانید یک طراحی پایه ساده، زیبا و موثر داشته باشید. که به خوبی با تصویر شرکت شما طنین انداز شود و همچنان علاقه مشتریان بالقوه شما را جلب کند. همکاری با یک غرفه ساز نمایشگاهی با تجربه را در نظر بگیرید که خدمات جامع طراحی و غرفه سازی را با قیمت رقابتی ارائه می دهد. آن‌ها می‌توانند ایده‌ها و پیشنهادهایی را ارائه دهند که در حد بودجه شما باشد و به طور کامل قادر به جذب جمعیت در غرفه شما باشد.

4. چشم نواز و طراحی منحصر به فرد غرفه:

سازنده غرفه نمایشگاهی شما می تواند مفاهیم طراحی غرفه اصلی، منحصر به فرد و نوآورانه را در اختیار شما قرار دهد. که قطعاً چشم مشتریان بالقوه شما را در محل نمایشگاه جلب خواهد کرد. اولین چیزی که مخاطبان شما می بینند طراحی غرفه نمایشگاه شما است. بنابراین همکاری با یک شرکت غرفه سازی حرفه ای برای کسب و کار شما سودمند خواهد بود. زیرا آنها می توانند غرفه ای را برای شما ارائه دهند که برای کسب و کار شما طراحی شده است. و شامل تمام مشخصات کسب و کار و بودجه شما باشد. شما قادر خواهید بود به حداکثر برند و مشتریان بیشتری دست پیدا کنید.

5. سهولت در نصب و برچیدن:

اگر بودجه کمی برای نمایشگاه دارید، می توانید یک پایه قابل حمل و مدولار را انتخاب کنید که به راحتی نصب و برچیده شود. می توانید از پیمانکار غرفه نمایشگاهی خود بخواهید که غرفه ای را در اختیار شما قرار دهد که نصب و برچیدن آن آسان باشد.

 

طراحی و غرفه سازی-غرفه نمایشگاهی-غرفه سازی-طراحی غرفه-ساخت غرفه

 

انواع غرفه

غرفه ها به سه شکل اصلی می آیند. غرفه های خطی، جزیره ای و شبه جزیره ای.

  1. غرفه خطی

این غرفه ها در طیف وسیعی از ابعاد مختلف هستند، اما رایج ترین گزینه ها به اندازه 10 * 10 ساخته می شوند.

غرفه های خطی به گونه ای طراحی شده اند که با غرفه های دیگر در یک منطقه نمایشگاهی، هماهنگی داشته باشند. که دلیل نامگذاری آنها را توضیح می دهد.

غرفه های 10 * 10 فضای بازِ یک بعدی را فراهم می کنند که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد وارد غرفه شما شده و با آنها تعامل داشته باشند.

اگر برای اولین بار نمایشگاه شرکت می‌کنید و با بودجه کمی کار می‌کنید، غرفه خطی یک طراحی غرفه ایده‌آل است.

آنها کوچک و کاملاً مقرون به صرفه هستند. به علاوه، آنها برای یک نمایشگاه تجاری کوچک و ساده خوب هستند.

اما نقطه ضعف غرفه هاب خطی

این است که غرفه های خطی به اندازه غرفه های شبه جزیره و جزیره قابل مشاهده نیستند. همچنین فقط از یک طرف می توانند ترافیک دریافت کنند.

  1. غرفه های جزیره ای

همانطور که از نام آن پیداست، غرفه های جزیره ای به گونه ای طراحی شده اند که شبیه جزایر باشند.

برخلاف گزینه خطی که با غرفه های دیگر در همان منطقه نمایشگاهی قرار می گیرد، این غرفه مستقل است و مانند یک جزیره واقعی از چهار طرف قابل دسترسی است.

غرفه های جزیره معمولاً بزرگ با حداقل ابعاد 20 * 20 هستند.

این گزینه، فضا را برای بازدیدکنندگان بیشتری فراهم می کند تا به غرفه شما نزدیک شوند.

زیرا می توان به راحتی از همه جهات به آن دسترسی داشت.

این بدان معناست که شما ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد.

همچنین، می توانید برخی از اجزای نمایشگاه تجاری خود را از سقف جدا کنید و به شما امکان می دهد فضای کف را آزاد بگذارید.

در طراحی غرفه جزیره ای دو اشکال وجود دارد

اشکال اصلی این گزینه گران بودن آن است. اگر بودجه کمی دارید، احتمالاً برای شما بهترین نوع غرفه نیست.

همچنین، ایجاد یک فضای ملاقات خصوصی برای گفت و گو با بازدیدکنندگان یا تیم شما می تواند کمی چالش برانگیز باشد.

  1. غرفه های شبه جزیره ای

در مقایسه با غرفه های خطی، گزینه های شبه جزیره امکان دید بهتری را فراهم می کنند.

زیرا می توان از سه طرفِ باز به آنها دسترسی داشت.

آنها فقط یک پس زمینه دارند، به این معنی که افراد بیشتری می توانند وارد غرفه شوند.

این نوع غرفه ها در ابعاد 20 * 20 هستند اما در ابعاد کوچکتر نیز موجود هستند.

خوبی غرفه های شبه جزیره این است که تعادل خوبی بین گزینه های خطی و جزیره ای برقرار می کنند.

آنها گران تر از غرفه های خطی کوچک هستند اما بسیار ارزان تر از غرفه های جزیره ای هستند.

با این حال، اگر برای طراحی، غرفه های شبه جزیره ای را انتخاب کنید نمی توانید ارتفاع واحد را آنطور که ممکن است با غرفه های جزیره ای، افزایش دهید.

طرح رنگی

هر چقدر هم که ساده به نظر برسند، رنگ‌ها می‌توانند طرح‌های غرفه شما را بسازند یا بشکنند.

استفاده از رنگ مناسب می تواند ترافیک شما را افزایش داده و تعداد بازدیدکنندگان غرفه شما را افزایش دهد.

ترکیب مناسب رنگ‌ها می‌تواند زیبایی و حس منحصربه‌فردی به جایگاه شما بدهند و غرفه سازی نمایشگاهی شما را زنده‌تر و جذاب‌تر کنند.

به خاطر داشته باشید که افراد به طرف رنگ های مختلف حرکت می کنند و این می تواند روانشناسی رنگ ها را کمی پیچیده کند.

مردم معانی یا حس های مختلف را با رنگ های خاصی مرتبط می کنند.

به همین دلیل، شما باید ترکیب رنگ مناسبی را انتخاب کنید که پیام مناسب را به سراسر جهان ارسال کند.

به عنوان مثال:

سبز، آبی و سفید به نظر سرد و حرفه ای می رسند، اما “جذاب کننده نیستند” و ممکن است توجه مردم را جلب نکنند.

رنگ‌های دیگر مانند قرمز، نارنجی و زرد جزو رنگ‌های گرم‌تر دسته‌بندی می‌شوند. “این رنگ ها بسیار جذاب هستند”.

اما بهتر است در حد متوسط ​​از آنها استفاده کنید. زیرا استفاده بیش از حد از آنها می‌تواند طاقت‌فرسا باشد و اثر معکوس روی غرفه شما داشته باشد.

نورپردازی

داشتن نور مناسب برای غرفه نمایشگاهی بسیار ضروری است.

نورپردازی در صورت استفاده صحیح می تواند حال و هوای غرفه شما را در نمایشگاه ها نشان دهد.

اگرچه هیچ نور واحدی وجود ندارد که برای همه موقعیت ها مناسب باشد.

اما استفاده از نور مناسب به شما کمک می کند تا به اهداف طراحی غرفه خود برسید.

نکته مهم: شما باید از نورپردازی مناسبی در ساخت غرفه خود، استفاده کنید که به کارکنان شما ظاهری فعال و شاداب بدهد.

اطمینان حاصل کنید که نور به تمام گوشه های غرفه شما می رسد (که بسیاری از غرفه داران تمایل به نادیده گرفتن آن دارند).

اگر نور مکمل طراحی کلیِ غرفه شما است: به اضافه کردن نورهای رنگی فکر کنید. این کار می تواند رنگ های زیبایی را به فضای شما اضافه کند.

 

غرفه سازی

 

دکوراسیون

تزئینات، از جمله بنرها، نشان دهنده برند شما هستند.

اگر اشتباه متوجه شوید و در جای نامناسب استفاده کنید به شرکت شما آسیب می رساند.

از سوی دیگر، اگر آن را درست دریافت کنید، نشان دهنده حرفه ای بودن شما می شود.

به همین دلیل باید بین موادی که برای دکوراسیون استفاده می کنید هماهنگی وجود داشته باشد.

فونت‌ها، رنگ‌ها و پیام‌ها باید به خوبی با هم ترکیب شوند و برای بهترین نتایج، اطلاعات یکسانی را منتقل کنند.

همچنین به یاد داشته باشید که اندازه تزئینات و بنرهای خود را به دقت در نظر بگیرید.

اگر بزرگتر باشند تاثیر بیشتری خواهند داشت.

اما آنها باید با اندازه و کیفیت سایر موارد نمایش شما، مطابقت داشته باشند.

در غیر این صورت اثر خود را از دست خواهند داد.

با ساده اما جذاب نگه داشتن دکوراسیون خود، از ظاهر شلوغ خودداری کنید.

چه چیزی یک غرفه سازی نمایشگاهی را موثر می کند

طراحی غرفه در نمایشگاه باید منعکس کننده اهداف و مقاصد شما برای شرکت در نمایشگاه باشد.

و باید اولین تاثیر مثبت فراموش نشدنی را ایجاد کند.

فضای باز

داشتن یک فضای باز و دعوت کننده باعث می شود نمایشگاه، شرکت و برند شما از دیگر افراد متمایز شود.

حذف موانعی که افراد را از ورود یا خروج باز می دارد، راهی عالی برای جذب مشتریان بالقوه است.

شرکت‌کنندگان می‌خواهند با خیال راحت وارد غرفه های نمایشگاه شوند و از آن خارج شوند.

با طراحی خوب و غرفه سازی موثر، از میان جمعیت جدا شوید

شما در حال رقابت با صدها شرکت دیگر هستید که انواع مشابه محصولات و خدمات را در نمایشگاه می فروشند.

ساخت غرفه، باید محصولات شرکت شما را به شیوه ای جذاب به نمایش بگذارد.

اگر می‌خواهید مشتری های بالقوه‌ را جذب کنید، استفاده از گرافیک‌های واضح و مختصر در ساخت غرفه، ضروری هستند.

اطمینان حاصل کنید که همه نمایندگان شما برای برقراری تماس چشمی حضور دارند.

بازدیدکنندگان را برای بحث در مورد اهداف خود به غرفه نمایشگاهی دعوت کنید.

مهم‌تر از همه، به حرف‌های آن‌ها با دقت گوش دهید و اهدافشان را تکرار کنید تا مطمئن شوید که آنها به حرف‌هایتان گوش می‌دهند.

خدمات خوب به مشتریان در خاطر می ماند.

بازاریابی تجربی

بازاریابی تجربی هنر و علم، ایجاد تجربیات به یاد ماندنی و ارتباطات عاطفی با مخاطبان است.

باعث ایجاد هیجان و وفاداری به برند می شود که می تواند بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارد.

یک مشتری بالقوه را در مزایای کالاها یا خدماتی که یک شرکت ارائه می دهد، مطلع کنید.

کلام پایانی

  • اکنون که هر سه طرح غرفه سازی، از جمله مزایا و معایب آنها را می‌شناسید، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه چیزی برای کسب و کار شما بهترین است.
  • به یاد داشته باشید که اگرچه خوب است که گران ترین غرفه را بخواهید. اما عاقلانه است که همیشه بودجه و بازگشت سرمایه بالقوه خود را قبل از سرمایه گذاری در نظر بگیرید.

 

پیشنهاد ما: شما می توانید برای طراحی و غرفه سازی موثر و با کیفیت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *