طراحی و ساخت غرفه/راهنمای غرفه سازی

راهنمای طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی، وظیفه و مسئولیت‌ جدیدی است که به عهده‌ی شما قرار دارد. شرکت شما نیز تمایل دارد در یک نمایشگاه تجاری شرکت کند. پس از سپری شدن وحشت اولیه از مسئولیت پذیری در چنین رویداد بزرگی، این سوال مطرح می شود: چگونه یک غرفه نمایشگاهی بسازیم.

ما به شما کمک می کنیم آن را به درستی انجام دهید.

ساخت یا عدم ساخت غرفه نمایشگاهی

بیایید یک بار دیگر به سؤالات اساسی که باید قبل از تصمیم نهایی برای طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی از خود بپرسید پاسخ دهیم.

نتیجه مثبت این رویداد چه خواهد بود؟

چگونه متوجه خواهید شد که نتیجه همانطور که برنامه ریزی کرده اید است؟

فروش شما باید بعد از نمایشگاه چند برابر شود؟ یا قصد دارید چند قرارداد با توزیع کنندگان امضا کنید؟ یا چند نفر باید محصول جدید شما را ببینند؟ در اینجا، هر شرکتی هدف تجاری خود را انتخاب می کند.

به دنبال چه نوع مشتریان یا شرکایی هستید؟ به طور خلاصه، مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و آیا آنها در نمایشگاه حضور خواهند داشت؟

آیا محصول خود را در غرفه خود به نمایش خواهید گذاشت؟

چگونه اطلاعات تماس آن دسته از افرادی که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند را در غرفه جمع آوری می کنید؟

چه مقدار پول برای شرکت در نمایشگاه تجاری در نظر دارید؟

چقدر زمان یا چند تراکنش طول می کشد تا سرمایه خود را بازگردانید؟

آیا زمان کافی (حداقل 6 ماه) برای شروع روند آماده سازی برای نمایشگاه تجاری آتی دارید؟

حالا که به همه سوالات پاسخ دادید، باید غرفه نمایشگاهی بسازید تا در نمایشگاه شرکت کنید!

اگر نماینده یک شرکت بزرگ یا یک برند باسابقه هستید، حتی بدون پاسخ به این سؤالات، می توانید استدلال کنید که باید یک غرفه نمایشگاهی بسازید. برای شما بسیار مهم است که خودتان را برند کنید و جایی باشید که رقبای شما باید ظاهر شوند.

اکنون زمان آن رسیده است که به «چگونه یک غرفه نمایشگاهی بسازیم» برویم.

 

غرفه سازی-ساخت غرفه-غرفه نمایشگاهی

 

چند نکته برای طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

تصمیم گرفته شده است، نمایشگاه ادامه دارد و شما فرد اصلی هستید که کل فرآیند را سازماندهی می کنید و ساخت غرفه نمایشگاه را هماهنگ می کنید.

آمادگی برای نمایشگاه از دو بخش اصلی تشکیل شده است.

بخش اول:

ایجاد طرح و مفهوم کلی نمایشگاه و ساخت غرفه نمایشگاهی است.

بخش دوم:

برنامه ریزی تعامل در غرفه

بیایید به بخش اول بپردازیم

انتخاب مکان برای طراحی و ساخت غرفه

اکنون باید انتخاب کنید که غرفه نمایشگاه شما دقیقاً در کجا قرار دارد. بله طبق معمول پول حاکم است و در هر جایی که بودجه اختصاص داده شده برای اجاره فضای نمایشگاه اجازه دهد قرار می گیرید. از برگزارکننده نمایشگاه حتما درخواست پلان طبقه را داشته باشید. آن را مطالعه کنید و متوجه شوید که آیا ستون های پشتیبانی یا تهویه مطبوع مستقیماً بالای سازه آینده شما وجود دارد یا خیر، آیا بازدیدکنندگان می توانند به غرفه شما برسند یا غرفه های رقبای شما آنها را جذب کرده است.
موقعیت مکانی بسیار مهم است، زیرا برخی از غرفه ها با وجود طراحی عالی و جذاب، در دسترس افراد نیستند.

در غرفه آینده خود به کدام مناطق نیاز دارید

قبل از تعیین تکلیف برای طراح، باید خودتان تعیین کنید که کدام قسمت های کاری را می خواهید در غرفه قرار دهید. در صورت وجود، از محدودیت های فضا آگاه باشید. به این فکر کنید که آیا به یک اتاق جلسه سرپوشیده نیاز دارید، آیا محصولات خود را در محل نشان می دهید، چقدر فضا در غرفه اشغال می کنند، آیا به انباری یا اتاق کارکنان نیاز دارید، به چند میز اطلاعات نیاز دارید، و اینکه آیا فضایی برای یک نوار پیشخوان وجود خواهد داشت. این عناصر مهم به سازماندهی تدارکات در غرفه به طور مستقیم در طول نمایشگاه کمک خواهند کرد.

طرح غرفه نمایشگاه آینده خود را به طراح غرفه تخصصی بسپارید

طراحان غرفه باید همه نکات ظریف را بدانند تا بعداً پول خود را دور نریزید. توصیه می شود میزان بودجه ای را که قصد دارید برای ساخت غرفه صرف کنید به طراح بگویید زیرا باید روی مبلغ موافقت کنید.

طرح تمام شده را به سازنده غرفه های نمایشگاه بدهید

فورا با یک شرکت غرفه ساز ارتباط برقرار کنید. طرح خود را به او بسپارید تا برای ساخت غرفه نمایشگاهی شما آماده شوند.

ترتیبی دهید که تجهیزات لازم در حین نصب فراهم شود

آیا طرح شما شامل عناصر یا تجهیزاتی بود که توسط سازنده غرفه ارائه نشده بود؟ پس باید خودتان آن عناصر را پیدا کنید و ترتیب تحویل و نصب به موقع در غرفه نمایشگاه را بدهید.
این کار را هرگز انجام ندهید. یادتان باشد که در عقد قرارداد با شرکت غرفه ساز، این نکته را قید کنید که آنها باید تمام چیزهایی که در طرح شما به تصویر کشیده شده است را تهیه کنند و به موقع نصب را انجام دهند.

تدارکات پایه و مونتاژ غرفه در نمایشگاه

غرفه ساخته شده است، زمان تحویل آن به محل نمایشگاه و مونتاژ آن فرا رسیده است. این مرحله از کار معمولا توسط غرفه ساز نمایشگاه انجام می شود، وظیفه اصلی شما کنترل مهلت ها و ارتباط با مدیر مسئول طرف پیمانکار خواهد بود. 1-2 روز قبل از افتتاح نمایشگاه به غرفه سازی بیایید. ممکن است نیاز به نظارت بر پیشرفت کار و رفع برخی کاستی ها داشته باشید که همیشه در هنگام نصب غرفه نمایشگاه واقعی اجتناب ناپذیر است.

مدیریت فرآیند غرفه سازی

این یک نکته جداگانه در توصیه های ما نیست. مدیریت فرآیندی است که در تمام مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی لازم است. ارتباط و کنترل ضرب الاجل تا پایان نمایشگاه و جمع بندی نتایج شرکت بر عهده شما خواهد بود.

بخش دوم

تعامل با بازدیدکنندگان در غرفه نمایشگاه، برای به دست آوردن نتیجه ای است که برای آن این نمایشگاه را برگزار کردید.

بخش دوم یک نمایشگاه بین المللی موفق ارتباط با بازدیدکنندگان برای جذب آنها به غرفه شما و تعامل با محصولات شما است. این مرحله به اندازه ساخت غرفه نمایشگاهی اهمیت دارد. بودجه برای جذب مهمان می تواند به اندازه بودجه ساخت و ساز باشد.

نکته اصلی

این است که خلاق باشید و رویکردهای مختلف را امتحان کنید. هیچ دستور العمل درستی برای یک نمایشگاه موفق وجود ندارد. هر شرکتی منحصر به فرد و تکرار نشدنی است. شاید دستورالعمل هایی که برای برخی خوب کار می کند، نتایج ضعیفی برای شما نشان دهند. بنابراین، تجربه شرکت‌های دیگر را مطالعه کنید، اما این کار را همانطور که تجربه شخصی شما به شما می‌گوید و بخش بازاریابی شما به شما می‌گوید، انجام دهید. اینگونه می توانید موفق شوید!

کلام پایانی

برای سفارش طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی با مجموعه فورسین تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

مطالب دیگر

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *