دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی معمولاً به کمپین های بازاریابی اطلاق می شود که در رایانه، تلفن، تبلت یا دستگاه های دیگر ظاهر می شوند. بازاریابان و متخصصان بازاریابی می‌توانند از دستگاه های الکترونیکی برای انتقال پیام‌های تبلیغاتی و سنجش تأثیر آن بر مشتری استفاده کنند. این روش می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله ویدیوی آنلاین، تبلیغات نمایشی، بازاریابی موتورهای جستجو (SEO)، تبلیغات اجتماعی پولی و پست های رسانه های اجتماعی. بازاریابی دیجیتال اغلب با “بازاریابی سنتی” مانند تبلیغات مجلات، بیلبوردها و پست مستقیم مقایسه می شود. به طور عجیبی، تلویزیون معمولاً با بازاریابی سنتی همراه است.

آیا می دانستید که بیش از 3 چهارم آمریکایی ها به صورت روزانه آنلاین می شوند؟

نه تنها این، بلکه 43٪ بیش از یک بار در روز ادامه می دهند و 26٪ “تقریباً دائما” آنلاین هستند.

این ارقام در میان کاربران اینترنت موبایل حتی بیشتر است. 89 درصد از آمریکایی ها حداقل روزانه آنلاین می شوند و 31 درصد تقریباً دائماً آنلاین هستند.
به عنوان یک بازاریاب، مهم است که از دنیای دیجیتال با حضور تبلیغات آنلاین، با ایجاد یک نام تجاری، ارائه یک تجربه عالی برای مشتری ایی که، مشتریان بالقوه بیشتری را با یک استراتژی دیجیتال به ارمغان می آورد، استفاده کنید.

یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد از کانال های دیجیتال مختلف مانند رسانه های اجتماعی، پرداخت به ازای کلیک، بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی ایمیلی استفاده کنید تا با مشتریان فعلی و افراد علاقه مند به محصولات یا خدمات شما ارتباط برقرار کنید. در نتیجه، می‌توانید یک نام تجاری بسازید، یک تجربه عالی برای مشتری ارائه دهید، و مشتریان بالقوه را جذب کنید.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی چیست؟

بازاریابی دیجیتال که به آن بازاریابی آنلاین نیز می گویند، ترویج برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتال است. یک کانال بازاریابی نه تنها شامل ایمیل، رسانه های اجتماعی و تبلیغات مبتنی بر وب، بلکه شامل پیام های متنی و چند رسانه ای نیز می شود.

به یک کمپین بازاریابی شامل ارتباطات دیجیتالی، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی می گویند.

چرا بازاریابی دیجیتالی مهم است؟

هر نوع بازاریابی می تواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند. با این حال، بازاریابی دیجیتالی به دلیل دسترسی به کانال‌های دیجیتال اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در واقع، تنها در آوریل 2022، 5 میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود داشته است.

بازاریابی دیجیتال B2B در مقابل B2C

استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای شرکت‌های B2B (کسب و کار به کسب و کار) و همچنین B2C (کسب و کار به مصرف‌کننده) کار می‌کنند.
اما بهترین شیوه‌ها به طور قابل‌توجهی بین این 2 گروه تفاوت دارد. در اینجا نگاهی دقیق‌تر به نحوه استفاده از بازاریابی دیجیتالی در استراتژی‌های بازاریابی B2B و B2C داریم.

مشتریان B2B فرآیندهای تصمیم گیری طولانی تری دارند و در نتیجه قیف های فروش طولانی تری دارند. استراتژی های ایجاد رابطه برای این مشتریان بهتر عمل می کند، در حالی که مشتریان B2C تمایل دارند به پیشنهادات و پیام های کوتاه مدت پاسخ بهتری بدهند.
محتواهای B2B معمولاً مبتنی بر منطق و شواهد است، چیزی که بازاریابان دیجیتالی B2B ماهر ارائه می‌کنند.
محتوای B2C مبتنی بر احساس است و بر ایجاد احساس خوبی در مشتری نسبت به خرید تمرکز دارد.
تصمیمات B2B معمولاً به ورودی بیش از یک نفر نیاز دارند. مواد بازاریابی که به بهترین نحو این تصمیمات را هدایت می کنند، معمولا قابل اشتراک گذاری و دانلود هستند.
از سوی دیگر، مشتریان B2C از ارتباطات یک به یک با یک برند حمایت می کنند.
البته در هر قاعده ای استثنا وجود دارد. یک شرکت B2C با محصولی با قیمت بالا، مانند ماشین یا کامپیوتر، ممکن است محتوای آموزنده و جدی‌تری ارائه دهد.

نکته: استراتژی بازاریابی دیجیتال شما، چه B2B باشد و چه B2C همیشه باید به سمت پایگاه مشتری شما باشد.

برای ایجاد کمپین های بازاریابی آنلاین آگاهانه و هدفمند به مخاطبان فعلی خود نگاهی بیندازید. انجام این کار تضمین می کند که تلاش های بازاریابی شما موثر است و می توانید توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کنید.

انواع بازاریابی دیجیتالی

به تعداد روش های تعامل با استفاده از رسانه های دیجیتال، تخصص های زیادی در بازاریابی دیجیتالی وجود دارد. در اینجا چند نمونه کلیدی از انواع تاکتیک های بازاریابی دیجیتالی وجود دارد.

بهینه سازی موتور جستجو SEO

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، از نظر فنی یک ابزار بازاریابی است تا به خودی خود نوعی بازاریابی. Balance آن را به عنوان “هنر و علم جذاب کردن صفحات وب برای موتورهای جستجو” تعریف می کند.

بخش “هنر و علم” سئو مهمترین چیز است. سئو یک علم است زیرا برای دستیابی به بالاترین رتبه در صفحه نتایج موتور سرچ (SERP) ، به شما نیاز دارد که در مورد عوامل مؤثر تحقیق و سنجش کنید.

امروزه مهمترین عناصری که در هنگام بهینه سازی یک صفحه وب برای موتورهای جستجو باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:
  • کیفیت محتوا
  • سطح تعامل کاربر
  • سازگاری با موبایل
  • تعداد و کیفیت لینک های ورودی

علاوه بر عناصر بالا، شما نیاز به بهینه سازی سئوی فنی دارید که تمام اجزای پشتیبان سایت شما هستند. شامل ساختار URL، زمان بارگذاری و لینک های شکسته می شود. بهبود سئوی فنی شما می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا سایت شما را بهتر هدایت کنند و بخزند.

استفاده استراتژیک از این عناصر، بهینه سازی موتورهای جستجو را به یک علم تبدیل می کند. اما غیرقابل پیش بینی بودن آن را به یک هنر تبدیل می کند.

در نهایت، هدف این است که در صفحه اول صفحه نتایج یک موتور جستجو قرار بگیرید. سئو تضمین می کند که کسانی که به دنبال یک جستجوی خاص مرتبط با نام تجاری شما هستند می توانند به راحتی محصولات یا خدمات شما را پیدا کنند. در حالی که موتورهای جستجوی زیادی وجود دارد اما بازاریابان دیجیتالی اغلب بر روی گوگل تمرکز می کنند، زیرا گوگل یک رهبر جهانی در بازار موتورهای جستجو است.

در سئو، هیچ عنوان قابل اندازه گیری یا قانون ثابتی برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو وجود ندارد. گوگل و سایر موتورهای جستجو تقریباً دائماً الگوریتم خود را تغییر می دهند. بنابراین پیش بینی دقیق غیرممکن است.
کاری که می توانید انجام دهید این است که عملکرد صفحه خود را از نزدیک زیر نظر داشته باشید و بر اساس آن استراتژی خود را اصلاح کنید.

بازاریابی محتوا

همانطور که گفته شد، کیفیت محتوای شما جزء کلیدی یک صفحه بهینه شده است. در نتیجه، سئو یک عامل اصلی در بازاریابی محتوا است، استراتژی مبتنی بر توزیع محتوای مرتبط و ارزشمند به مخاطبان هدف.

مانند هر استراتژی بازاریابی، هدف بازاریابی محتوا جذب سرنخ هایی است که در نهایت به مشتری تبدیل می شوند. اما این کار را متفاوت از تبلیغات سنتی انجام می دهد.

یعنی ارزش را به صورت رایگان در قالب مطالب نوشتاری ارائه می دهد، مانند:
  • پست های وبلاگ
  • کتاب های الکترونیکی
  • خبرنامه ها
  • رونوشت های تصویری یا صوتی
  • اینفوگرافیک
بازاریابی محتوا مهم است و آمارهای زیادی برای اثبات آن وجود دارد:

84 درصد از مصرف‌کنندگان از شرکت‌ها انتظار دارند که محتوای سرگرم‌کننده و مفیدی تولید کنند
62 درصد از شرکت هایی که حداقل 5000 کارمند دارند روزانه محتوا تولید می کنند
92 درصد از بازاریابان معتقدند که شرکت آنها برای محتوا به عنوان یک دارایی مهم ارزش قائل است
به همان اندازه که بازاریابی محتوا موثر است، می تواند مشکل ساز باشد. نویسندگان بازاریابی محتوا باید بتوانند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنند و در عین حال افرادی را که مطالب را می‌خوانند، به اشتراک می‌گذارند و تعامل بیشتری با برند دارند، درگیر کنند. زمانی که محتوا مرتبط باشد، می تواند روابط قوی با مشتریان برقرار کند.

برای ایجاد محتوای مؤثر که بسیار مرتبط و جذاب باشد، مهم است که مخاطبان خود را شناسایی کنید.

با تلاش های بازاریابی محتوای خود، سعی در رسیدن به چه کسانی دارید؟

هنگامی که درک بهتری از مخاطبان خود پیدا کردید، می توانید نوع محتوایی را که ایجاد می کنید تعیین کنید. شما می توانید از فرمت های زیادی از محتوا در بازاریابی محتوای خود استفاده کنید، از جمله ویدئوها، پست های وبلاگ و موارد دیگر.

صرف نظر از اینکه چه محتوایی ایجاد می کنید، ایده خوبی است که بهترین شیوه های بازاریابی محتوا را دنبال کنید. این به معنای ساخت محتوایی است که از نظر گرامری صحیح، بدون خطا، آسان برای درک، مرتبط و جالب باشد. محتوای شما همچنین باید خوانندگان را به مرحله بعدی استراتژی شما هدایت کند، خواه این یک مشاوره رایگان با نماینده فروش باشد یا یک صفحه ثبت نام.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی به معنای هدایت ترافیک و آگاهی از برند با درگیر کردن افراد در بحث آنلاین است. می‌توانید از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای برجسته کردن برند، محصولات، خدمات، فرهنگ و موارد دیگر استفاده کنید. با توجه به اینکه میلیاردها نفر وقت خود را صرف تعامل در پلتفرم های رسانه های اجتماعی می کنند، تمرکز بر بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند ارزشمند باشد.

محبوب‌ترین پلتفرم‌های دیجیتال

برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی: فیسبوک، توییتر و اینستاگرام هستند که لینکدین و یوتیوب از آنها فاصله زیادی ندارد. در نهایت اینکه از کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده می کنید به اهداف و مخاطبان شما بستگی دارد.

از آنجا که بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل مشارکت فعال مخاطبان است، به روشی محبوب برای جلب توجه تبدیل شده است. رسانه های اجتماعی، محبوب ترین رسانه محتوا، برای بازاریابان دیجیتال B2C با 96٪ است و در حوزه B2B نیز در حال افزایش است. طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوا، 61 درصد از بازاریابان محتوای B2B در سال جاری استفاده خود را از رسانه های اجتماعی افزایش دادند.

هدف استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

خرید مستقیم حتی ممکن است هدف استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما نباشد. بسیاری از برندها از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای شروع گفتگو با مخاطبان استفاده می کنند تا اینکه آنها را تشویق کنند که فوراً پول خرج کنند. این امر به ویژه در برندهایی که مخاطبان مسن را هدف قرار می دهند یا محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که برای خریدهای فوری مناسب نیستند، رایج است. همه چیز به اهداف بازاریابی شبکه های اجتماعی شرکت شما بستگی دارد.

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر در رسانه های اجتماعی، پیروی از بهترین شیوه ها بسیار مهم است.

چند مورد از مهم ترین و بهترین شیوه های بازاریابی رسانه های اجتماعی:
  • محتوای با کیفیت بالا و جذاب بسازید
  • به نظرات و سوالات به صورت حرفه ای پاسخ دهید
  • یک برنامه زمان بندی ارسال در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید
  • در زمان مناسب پست کنید
  • مدیران رسانه های اجتماعی را برای حمایت از تلاش های بازاریابی خود استخدام کنید
  • مخاطبان خود را بشناسید و بدانید که در کدام کانال های رسانه اجتماعی بیشتر فعال هستند
بازاریابی پرداخت به ازای کلیک

پرداخت به ازای کلیک یا PPC، نوعی از بازاریابی دیجیتال است که در آن هر بار که شخصی روی تبلیغات دیجیتال شما کلیک می کند، هزینه ای را پرداخت می کنید. بنابراین، به جای پرداخت مبلغ تعیین شده برای اجرای دائمی تبلیغات هدفمند در کانال های آنلاین، فقط برای تبلیغاتی که افراد با آنها تعامل دارند، پرداخت می کنید. اینکه چگونه و چه زمانی مردم تبلیغ شما را می بینند کمی پیچیده تر است.

یکی از رایج ترین انواع PPC، تبلیغات در موتورهای جستجو است و از آنجایی که گوگل محبوب ترین موتور جستجو است، بسیاری از کسب و کارها از تبلیغات گوگل برای این منظور استفاده می کنند. هنگامی که یک نقطه در صفحه نتایج موتور جستجو، که به عنوان SERP نیز شناخته می شود، در دسترس است، موتور آن نقطه را با چیزی که اساساً یک حراج فوری است پر می کند. یک الگوریتم، هر تبلیغ موجود را بر اساس تعدادی از عوامل اولویت بندی می کند.

از جمله:
  • کیفیت تبلیغ
  • ارتباط کلمه کلیدی
  • کیفیت صفحه فرود
  • مبلغ پیشنهادی

تبلیغات PPC سپس بر اساس فاکتورهای بالا، هر زمان که شخصی موردی را جستجو می کند، در بالای صفحات نتایج موتور جستجو قرار می گیرد.

هر کمپین PPC دارای یک یا چند اقدام هدف است که بینندگان قرار است پس از کلیک بر روی یک تبلیغ انجام دهند. این اقدامات به عنوان تبدیل شناخته می شوند و می توانند: معاملاتی یا غیر معاملاتی باشند. خرید یک تبدیل است.

هر آنچه را که به عنوان تبدیل هدف خود انتخاب می کنید، می توانید آنها را از طریق کانال های بازاریابی دیجیتالیِ انتخابیِ خود، پیگیری کنید تا ببینید کمپین شما چگونه کار می کند.

بازاریابی وابسته

یک تاکتیک دیجیتال مارکتینگ است. که اجازه می‌دهد یک شخص، از طریق تبلیغ کسب‌وکار شخص دیگری درآمد کسب کند. شما چه یک تبلیغ‌کننده باشید و چه یک صاحب کسب‌وکاری باشید که با تبلیغ کننده کار می‌کند، فرقی ندارد چون روند در هر دو مورد یکسان است.

بازاریابی وابسته با استفاده از مدل تقسیم درآمد، کار می کند. اگر شما تبلیغ کننده هستید، هر بار که شخصی کالایی را که تبلیغ می‌کنید خریداری می‌کند، کمیسیون دریافت می‌کنید. اگر تاجر هستید، به ازای هر فروش که به شما کمک می کند، به شرکت وابسته یا به شخص تبلیغ کننده، پول پرداخت می کنید.

برای ورود به بازار وابسته

اولین قدم این است که با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید. می‌توانید از کانال‌های دیجیتالی استفاده کنید که برای اتصال شرکت‌های وابسته به خرده‌فروشان طراحی شده‌اند، یا می‌توانید یک برنامه خرده‌فروشی را شروع کنید یا به آن بپیوندید.

اگر خرده‌فروش هستید و تصمیم می‌گیرید مستقیماً با شرکت‌های وابسته کار کنید، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا برنامه خود را برای مروجین بالقوه جذاب کنید.

شما باید ابزارهایی را که برای موفقیت به آن شرکت های وابسته نیاز دارند ارائه دهید.

تبلیغات بومی

تبلیغات بومی یک بازاریابی دیجیتالی پنهان است. هدف آن این است که با محتوای اطراف خود ترکیب شود تا به عنوان تبلیغات کمتر آشکار شود.

تبلیغات بومی در واکنش به بدبینی مصرف کنندگان امروزی نسبت به تبلیغات ایجاد شد. با دانستن اینکه سازنده یک تبلیغ برای اجرای آن هزینه می پردازد، بسیاری از مصرف کنندگان به این نتیجه می رسند که تبلیغ مغرضانه است و در نتیجه آن را نادیده می گیرند.

یک تبلیغ بومی با ارائه اطلاعات یا سرگرمی، قبل از اینکه به هر چیز تبلیغاتی برسد، این تعصب را دور می زند و جنبه «تبلیغ» را کم اهمیت جلوه می دهد.

مهم است که همیشه تبلیغات بومی خود را به وضوح برچسب گذاری کنید. از کلماتی مانند «تبلیغ شده» یا «حمایت مالی» استفاده کنید. اگر این شاخص ها پنهان شوند، خوانندگان ممکن است در نهایت زمان قابل توجهی را برای درگیر شدن با محتوا صرف کنند، قبل از اینکه متوجه شوند که این محتوا، تبلیغاتی است.

وقتی مشتریان شما دقیقا بدانند چه چیزی به دست می آورند، احساس بهتری نسبت به محتوا و برند شما خواهند داشت. تبلیغات بومی کمتر از تبلیغات سنتی مزاحم‌ هستند، اما فریبنده نیستند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

مانند بازاریابی وابسته، اینفلوئنسر مارکتینگ برای تبلیغ، بر کار با یک فرد تأثیرگذار، متکی است. (فردی با طرفداران زیاد مانند یک سلبریتی، متخصص صنعت، یا خالق محتوا ). در بسیاری از موارد، اینفلوئنسرها محصولات یا خدمات شما را به دنبال کنندگان خود در چندین کانال رسانه اجتماعی تایید می کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ برای شرکت‌های B2B و B2C که می‌خواهند به مخاطبان جدیدی دست یابند، خوب عمل می‌کند. با این حال، همکاری با اینفلوئنسرهای معتبر بسیار مهم است زیرا آنها اساساً نماینده برند شما هستند.
اینفلوئنسر اشتباه، می تواند اعتماد مصرف کنندگان به کسب و کار شما را خدشه دار کند.

اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی از نرم‌افزاری برای تقویت کمپین‌های بازاریابی دیجیتالی استفاده می‌کند و کارایی و ارتباط تبلیغات را بهبود می‌بخشد. در نتیجه، می توانید به جای فرآیندهای دست و پا گیر و وقت گیر، روی ایجاد استراتژی، در پشت تلاش های بازاریابی دیجیتالی خود تمرکز کنید.

در حالی که اتوماسیون بازاریابی ممکن است ابزاری لوکس به نظر برسد که کسب و کار شما می تواند بدون آن کار کند، اما می تواند به طور قابل توجهی تعامل بین شما و مخاطبانتان را بهبود ببخشد.

طبق آمار:

90 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده شخصی سازی را “بسیار” یا “تا حدودی” جذاب می دانند
81 درصد از مصرف‌کنندگان دوست دارند برندهایی که با آن‌ها در ارتباط هستند، آنها را بهتر درک کنند
77 درصد از شرکت ها به ارزش شخصی سازی در زمان واقعی اعتقاد دارند
اما 60 درصد با آن مبارزه می کنند

اتوماسیون بازاریابی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با انتظارات شخصی‌سازی همگام شوند:
  • جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مصرف کننده
  • طراحی کمپین های بازاریابی هدفمند
  • ارسال پیام های بازاریابی دیجیتالی در زمان مناسب برای مخاطبان مناسب

بسیاری از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی از تعامل بالقوه (یا فقدان آن) با یک پیام خاص برای تعیین زمان و نحوه رسیدن به مرحله بعدی استفاده می کنند. این سطح از سفارشی‌سازی بلادرنگ به این معنی است که می‌توانید به طور مؤثر یک استراتژی بازاریابی فردی برای هر مشتری بدون سرمایه‌گذاری اضافی ایجاد کنید.

بازاریابی ایمیلی

مفهوم بازاریابی ایمیلی ساده است – شما یک پیام تبلیغاتی ارسال می کنید و امیدوار هستید که مشتری احتمالی شما روی آن کلیک کند. با این حال، اجرا بسیار پیچیده تر است. اول از همه، شما باید مطمئن شوید که ایمیل های شما تحت تعقیب هستندیا خیر.

یک لیست انتخاب کنید که موارد زیر را انجام می دهد:
  • محتوا را هم در متن و هم در موضوع، فردی می کند
  • مشخص می کند که مشترک چه نوع ایمیل هایی دریافت می کند
  • ایجاد ایمیلی که گزینه لغو اشتراک واضحی را ارائه می دهد
  • ایمیل های تراکنشی و تبلیغاتی را ادغام می کند

شما می خواهید مشتریان احتمالی شما کمپین شما را به عنوان یک سرویس ارزشمند ببینند، نه فقط به عنوان یک ابزار تبلیغاتی.

بازاریابی ایمیلی به تنهایی یک تکنیک اثبات شده و موثر است.

اگر از سایر تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال مانند اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید، که به شما امکان می‌دهد ایمیل‌های خود را تقسیم‌بندی کرده و زمان‌بندی کنید تا نیازهای مشتری شما را به طور مؤثرتری برآورده کنند، می‌تواند حتی بهتر باشد.

چند نکته که می تواند به شما در ایجاد کمپین های بازاریابی ایمیلی عالی کمک کند:

  • مخاطبان خود را برای ارسال کمپین های مرتبط به افراد مناسب تقسیم بندی کنید
  • اطمینان حاصل کنید که ایمیل ها در دستگاه های تلفن همراه خوب به نظر می رسند
  • یک برنامه کمپین ایجاد کنید
بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که به شما امکان می دهد با مخاطبان هدف خود در دستگاه های تلفن همراه خود مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها تعامل برقرار کنید. این نوع بازاریابی می‌تواند از طریق پیام‌های SMS و MMS، اعلان‌های رسانه‌های اجتماعی، هشدارهای برنامه تلفن همراه و موارد دیگر باشد.

بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که تمام محتوا برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتالی عمدتاً به این دلیل برجسته شده است که مخاطبان گسترده ای از مردم را در بر می گیرد. با این حال، چندین مزیت دیگر نیز ارائه می دهد که می تواند تلاش های بازاریابی شما را افزایش دهد.

تعدادی از مزایای دیجیتال مارکتینگ است.

گستره جغرافیایی وسیع

وقتی تبلیغی را به صورت آنلاین ارسال می کنید، مردم می توانند آن را بدون توجه به جایی که هستند ببینند (به شرطی که تبلیغ خود را از نظر جغرافیایی محدود نکرده باشید). این باعث می‌شود تا دسترسی به بازار کسب‌وکارتان را افزایش دهید و با مخاطبان بیشتری در کانال‌های دیجیتال مختلف ارتباط برقرار کنید.

کارایی هزینه

دیجیتال مارکتینگ نه تنها نسبت به بازاریابی سنتی به مخاطبان بیشتری دسترسی دارد، بلکه هزینه کمتری نیز دارد. هزینه ها برای آگهی های روزنامه، تبلیغات تلویزیونی و دیگر فرصت های بازاریابی سنتی می تواند بالا باشد. آنها همچنین کنترل کمتری بر روی اینکه آیا مخاطبان هدف شما در وهله اول آن پیام ها را خواهند دید یا خیر به شما می دهند.

با دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید تنها یک قطعه محتوا ایجاد کنید و تا زمانی که وبلاگ شما فعال است، بازدیدکنندگان را به سمت آن جذب کند.

می‌توانید یک کمپین بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید که پیام‌ها را بر اساس یک زمان‌بندی به فهرست‌های مشتریان هدف ارسال می‌کند، و تغییر آن زمان‌بندی یا محتوا در صورت نیاز آسان است.

وقتی همه اینها را جمع کنید، بازاریابی دیجیتالی به شما انعطاف پذیری و تماس با مشتری بیشتری برای هزینه تبلیغات شما می دهد.

نتایج قابل سنجش

برای اینکه بدانید که آیا استراتژی بازاریابی شما کارآمد است یا خیر، باید دریابید که چه تعداد مشتری جذب می کند و در نهایت چقدر درآمد ایجاد می کند. اما چگونه این کار را با یک استراتژی بازاریابی غیر دیجیتال انجام می دهید؟

همیشه این گزینه سنتی وجود دارد که از هر مشتری بپرسید “چگونه ما را پیدا کردی؟”

متأسفانه، این در همه صنایع کار نمی کند. بسیاری از شرکت‌ها نمی‌توانند با مشتریان خود گفتگوی انفرادی داشته باشند و نظرسنجی‌ها همیشه نتایج کاملی به دست نمی‌آورند.

با بازاریابی دیجیتالی، نظارت بر نتایج ساده است. نرم‌افزارها و پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتالی به‌طور خودکار تعداد تبدیل‌های مورد نظر شما را ردیابی می‌کنند، خواه این به معنای نرخ باز شدن ایمیل، بازدید از صفحه اصلی شما یا خرید مستقیم باشد.

شخصی سازی آسان تر

دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که داده مشتری را به گونه ای جمع آوری کنید که بازاریابی آفلاین نمی تواند. داده جمع آوری شده به صورت دیجیتالی بسیار دقیق تر و خاص تر هستند.

تصور کنید خدمات مالی ارائه می‌دهید و می‌خواهید پیشنهادات ویژه‌ای را برای کاربران اینترنتی ارسال کنید، افرادی که به محصولات شما نگاه کرده‌اند. شما می دانید که اگر پیشنهاد را در جهت علاقه مندی شخص قرار دهید، نتایج بهتری خواهید گرفت، بنابراین تصمیم می گیرید 2 کمپین آماده کنید. یکی برای خانواده های جوانی است که به محصولات بیمه عمر شما نگاه کرده اند و دیگری برای کارآفرینان هزاره ای است که برنامه های بازنشستگی شما را در نظر گرفته اند.

چگونه همه آن داده ها را بدون ردیابی خودکار، جمع آوری می کنید؟ چند تا رکورد تلفن باید طی کنید؟ چند پروفایل مشتری؟ و چگونه می دانید که چه کسی بروشور ارسالی شما را خوانده یا نخوانده؟

با دیجیتال مارکتینگ، همه این اطلاعات در حال حاضر در دسترس شماست.

ارتباط بیشتر با مشتریان

دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که با مشتریان خود در زمان واقعی ارتباط برقرار کنید.
مهمتر از آن، به آنها اجازه می دهد با شما ارتباط برقرار کنند.

به استراتژی رسانه های اجتماعی خود فکر کنید. زمانی که مخاطبان هدف شما آخرین پست شما را می بینند بسیار خوب است، اما زمانی که درباره آن نظر می دهند یا آن را به اشتراک می گذارند بهتر است. این به معنای سر و صدای بیشتری در اطراف محصول یا خدمات شما است، و همچنین هر بار که شخصی به مکالمه می‌پیوندد، بازدید بیشتر می‌شود.

تعامل به مشتریان شما نیز سود می رساند. سطح تعامل آنها با تبدیل شدن به شرکت کنندگان فعال در داستان برند شما افزایش می یابد. این حس مالکیت می تواند حس قوی وفاداری به برند ایجاد کند.

تبدیل آسان و راحت

بازاریابی دیجیتالی به مشتریان شما این امکان را می دهد که بلافاصله پس از مشاهده تبلیغ یا محتوای شما اقدام کنند.
با تبلیغات سنتی، فوری‌ترین نتیجه‌ای که می‌توانید به آن امیدوار باشید، یک تماس تلفنی است که مدت کوتاهی پس از مشاهده تبلیغ شما توسط شخصی انجام می شود. اما!!!
یک نفر زمانی که در حال شستن ظرف‌ها، رانندگی در بزرگراه است، وقت دارد با یک شرکت تماس بگیرد؟

با دیجیتال مارکتینگ، آنها می توانند روی یک لینک کلیک کنند یا یک پست وبلاگ را ذخیره کنند و بلافاصله در قیف فروش حرکت کنند. آنها ممکن است فوراً خریدی انجام ندهند، اما با شما در ارتباط خواهند بود و به شما فرصتی برای تعامل بیشتر را می دهند.

چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی ایجاد کنیم

برای بسیاری از مشاغل کوچک و بازاریابان دیجیتال مبتدی، شروع با بازاریابی دیجیتالی می تواند دشوار باشد. با این حال، شما می توانید با استفاده از مراحل زیر به عنوان نقطه شروع، یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی موثر برای افزایش آگاهی از برند، تعامل و فروش ایجاد کنید.

اهداف SMART را تعیین کنید

تعیین اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع (SMART) برای هر استراتژی بازاریابی بسیار مهم است. در حالی که اهداف زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید به آنها برسید، سعی کنید به جای اینکه باعث شود استراتژی شما راکد بماند، روی آنهایی تمرکز کنید که به جلو می برند.

مخاطبان خود را شناسایی کنید

قبل از شروع هر کمپین بازاریابی، بهتر است مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. مخاطبان هدف شما گروهی از افرادی هستند که می‌خواهید کمپین شما بر اساس ویژگی‌های مشابهی مانند سن، جنسیت، جمعیت‌شناسی یا رفتار خرید، به آنها برسد. داشتن درک خوب از مخاطبان هدف می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید از کدام کانال های بازاریابی دیجیتالی استفاده کنید و اطلاعاتی را که باید در کمپین های خود لحاظ کنید.

بودجه ایجاد کنید

بودجه تضمین می کند که به جای صرف هزینه بیش از حد در کانال های دیجیتال مارکتینگ که ممکن است نتایج مطلوب را ارائه نکنند، پول خود را به طور موثر برای اهداف خود خرج می کنید. اهداف SMART و کانال دیجیتالی را که قصد دارید برای ایجاد بودجه استفاده کنید، در نظر بگیرید.

کانال های دیجیتال مارکتینگ خود را انتخاب کنید

کانال های بازاریابی دیجیتالی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید. اینکه از کدام کانال های بازاریابی دیجیتالی استفاده می کنید اغلب به اهداف، مخاطبان و بودجه شما بستگی دارد.

تلاش های بازاریابی خود را اصلاح کنید

مطمئن شوید که اطلاعات کمپین خود را تجزیه و تحلیل کنید. مشخص کنید که چه کارهایی به خوبی انجام شده و پس از پایان کمپین، چه زمینه هایی برای بهبود وجود دارد. این به شما امکان می دهد در آینده کمپین های بهتری ایجاد کنید. با کمک فناوری‌ها و نرم‌افزارهای دیجیتال می‌توانید این داده‌ها را در یک داشبورد با قابلیت مشاهده آسان به دست آورید.

بازاریابی دیجیتالی باعث رشد می شود

بازاریابی دیجیتالی باید یکی از محورهای اصلی استراتژی بازاریابی کلی هر کسب و کاری باشد. هرگز راهی برای ماندن در ارتباط با مشتریان شما وجود نداشته و هیچ چیز دیگری، سطح شخصی سازی را که محتواهای دیجیتال می تواند ارائه دهد، ارائه نمی دهد. هرچه بیشتر از امکانات بازاریابی دیجیتالی استقبال کنید، بیشتر می توانید پتانسیل رشد شرکت خود را درک کنید.

 

اشتراک گذاری:

مطالب دیگر

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *