برنامه نویسی برای کودکان/معرفی هشت فعالیت کاربردی

هشت فعالیت برنامه نویسی برای کودکان

برنامه نویسی برای کودکان فرصت‌های شگفت‌انگیزی را فراهم می‌کند، زیرا آنها درک خود را از علوم رایانه توسعه می‌دهند. امروز، برخی از فعالیت‌های کدنویسی و منابع یادگیری را برای بچه‌ها بر اساس نیازهای فردی آنها به اشتراک می‌گذاریم تا بچه ها شروع به تقویت مهارت های زبان برنامه نویسی خود کنند.

انواع فعالیت های کدنویسی برای کودکان

حالا بهتر است بدانیم، کدنویسی برای بچه ها و بهترین راه ها برای یادگیری آنها چیست؟ بیایید با صحبت در مورد انواع مختلف فعالیت های کدنویسی برای بچه ها که ممکن است با آنها مواجه شوید، شروع کنیم.

به طور کلی، بازی های برنامه نویسی کودکان به سه دسته تقسیم می شوند:

مقدماتی
متوسط
پیشرفته

فعالیت های مقدماتی برای بچه هایی است که تازه شروع به کار کرده اند. آن‌ها تجربه کمی در زمینه کدنویسی دارند، و باید مفاهیم ساده و اساسی کدنویسی را یاد بگیرند که بتوانند بر اساس آن‌ها کار کنند.

فعالیت‌های متوسط برای بچه‌هایی است که تجربه دارند و آماده هستند تا به سطح بعدی بروند. این فعالیت‌ها به گسترش و رشد مهارت‌های برنامه‌نویسی کودک کمک می‌کنند تا به سمت مسلط شدن در کدنویسی حرکت کنند.

فعالیت‌های پیشرفته برای بچه‌های با تجربه، زیاد است که آماده کدنویسی برنامه‌ها و سایر نرم‌افزارهای مبتنی بر رایانه در سطوح بالاتر هستند. این بچه ها ممکن است بدانند که چگونه با چندین زبان برنامه نویسی کار کنند.

اکنون بیایید نگاهی به فعالیت‌هایی برای کودکان بیندازیم که با هر یک از این معیارها مطابقت دارند.

فعالیت های کدنویسی مقدماتی برای کودکان

کودکانی که تازه شروع کرده‌اند می‌توانند از بازی‌ها و تمرین‌های ساده‌ای یاد بگیرند که به آنها کمک می‌کند اصول اولیه را درک کنند و در مهارت‌های خود اعتماد به نفس ایجاد کنند. وب سایت ها و فعالیت های زیر راهی سرگرم کننده، برای یادگیری مفاهیم برنامه نویسی برای کودکان در سطح مقدماتی است.

ماین کرافت

در این بازی ویدیویی مبتنی بر کنسول، بچه ها می توانند دنیایی از امکانات را کشف کنند و محیط خود را بسازند. بچه ها تقریباً هر چیزی را می توانند بسازند. از خانه‌ها گرفته تا مزارع و شهرها، بچه‌ها یک محیط مجازی را کشف می‌کنند و با نحوه جمع‌آوری آن از طریق کدنویسی آشنا می‌شوند.

کدنویسی سافاری

کدگذاری سافاری یک بازی منطقی “پیش کدگذاری” است که برای کمک به کودکان در درک اصول اولیه کدنویسی طراحی شده است. این بازی برنامه‌نویسی برای کودکان مناسب است و به آموزش تشخیص الگو، تجزیه، انتزاع، الگوریتم‌ها و مفاهیم دیگر کمک می‌کند. آنها به بازی‌های بسیار ساده‌ای تقسیم می‌شوند که بسیار سرگرم‌کننده هستند.

برنامه نویسی اسکرچ

Scratch یک وب سایت و انجمن رایگان برنامه نویسی برای کودکان است که بچه ها را با جنبه های مختلف کدنویسی مانند داستان های دیجیتال، بازی ها و انیمیشن ها آشنا می کند. Scratch توسط مدارس و موسسات در سراسر جهان برای کمک به کودکان در یادگیری مهارت‌های ارزشمند در تفکر خلاق، حل مسئله و موارد دیگر استفاده می‌شود.

فعالیت های برنامه نویسی برای کودکان سطح متوسط

همانطور که بچه ها شروع به بالا رفتن می کنند، می توانند دانش خود را در مورد زبان های برنامه نویسی کامپیوتر گسترش دهند و در مهارت های خود متنوع تر شوند. اکنون آنها می توانند به بازی ها و کلاس های متوسط ارتقا دهند.

Code.org

این وب سایت به بچه ها یاد می دهد که چگونه از طریق فعالیت ها و بازی های سرگرم کننده کدنویسی کنند. همچنین به آنها کمک می کند مهارت های شغلی ارزشمندی مانند طراحی وب و توسعه برنامه را بیاموزند. بچه ها از طریق آموزش های ساده ای کار می کنند که به آنها مهارت و اعتماد به نفس می دهد تا بخواهند بیشتر بیاموزند. همیشه یک پروژه جدید و هیجان انگیز برای کار کردن وجود دارد.

روبلوکس

در داخل Roblox، بچه ها غرق در بازی ها و محیط های چت می شوند تا یک تجربه اجتماعی منحصر به فرد را تجربه کنند. همچنین به آنها امکان می دهد از امکانات برنامه نویسی برای کودکان بهره ببرند. در روبلوکس، آنها دنیای بازی های اجتماعی واقعی، تعاملی و بسیار سرگرم کننده را تجربه می کنند. Roblox روزانه توسط 52 میلیون نفر استفاده می شود. بخش بزرگی از این کاربران زیر 13 سال هستند، و این باعث می شود که این سایت یکی از بهترین فعالیت های برنامه نویسی سطح متوسط را ارائه دهد.

فعالیت های کدنویسی پیشرفته برای کودکان

در مرحله پیشرفته، بچه ها قادر به برنامه نویسی برنامه ها، بازی ها و سایر برنامه های نرم افزاری هستند و آماده هستند تا افق های دید خود را گسترش دهند و اعماق واقعی فعالیت های کدنویسی را کشف کنند.

جنگ ستارگان: ساخت کهکشان با کد

اگر به دنبال چیزی آشنا هستید، جنگ ستارگان در بین بسیاری از بچه ها محبوب است. در این فعالیت کدنویسی سرگرم‌کننده، فرزند شما درباره کدنویسی یاد می‌گیرد و حتی یک بازی ویدیویی جنگ ستارگان ایجاد می‌کند. بهترین قسمت؟ وقتی است که می فهمید آنلاین و رایگان است! به علاوه، گزینه هایی برای بچه های کوچکتر و بزرگتر به طور یکسان وجود دارد. به عنوان مثال، کودکان بزرگتر می توانند با جاوا اسکریپت در حالی که به مراحل پیشرفته می روند، کار کنند.

زمین های بازی سوئیفت

این برنامه iPad از بازی‌های پازل منحصربه‌فرد استفاده می‌کند که در آن بازیکنان باید کد مناسب را برای پیشرفت به سطح بعدی ایجاد کنند. این امر مهارت های استدلال و حل مسئله را توسعه می دهد و در عین حال به کاربران پیشرفته کمک می کند تا روش صحیح نوشتن کد را بیاموزند. گیمیفیکیشن همراه با یک سیستم پاداش ساده، یک فعالیت کدنویسی پیشرفته شگفت انگیز را برای کودکان و نوجوانان ایجاد می کند.

آکادمی خان

آخرین فعالیت برنامه نویسی برای کودکان سطح پیشرفته از یک وب سایت/برنامه می آید که در آن بچه ها با چالش های کدنویسی پیشرفته کار می کنند. آکادمی خان در ارائه آموزش رایگان و در سطح جهانی که شامل آموزش کدنویسی می شود، تخصص دارد. آکادمی خان شبیه گذراندن یک دوره آنلاین است، با این تفاوت که تعاملی است. کدنویس‌ها در واقع از طریق مشکلات کدنویسی کار را شروع می‌کنند و حتی برنامه‌های کاملاً کاربردی می‌سازند.

چرا فعالیت های کدنویسی مهم هستند؟

درس‌ها و فعالیت‌های کدنویسی به کودکان کمک می‌کند تا انواع مهارت‌های مفید و روش‌های منحصربه‌فرد برای نزدیک شدن به جهان فناوری را توسعه دهند.

وقتی کودک شروع به کدنویسی می کند، شروع به دیدن و تجربه می کند که چگونه منطق و تحلیل باید با خلاقیت همراه شود تا نرم افزار را زنده کند.

علاوه بر این، نیاز به برنامه نویس در بخش اشتغال در حال افزایش است. شرکت‌ها در سراسر جهان بیش از هر زمان دیگری بر روی توسعه فناوری متمرکز شده‌اند.

به عبارت دیگر، کدنویس ها مورد تقاضا هستند و چشم انداز شغلی همچنان روز به روز درخشان تر می شود. با یادگیری کدنویسی، کودک شما می‌تواند وارد دنیایی شود که با مهارت‌های مفیدی که می‌تواند زندگی او را کاملا متحول کند، آماده شود.

به این دلایل، کدنویسی یکی از با ارزش ترین فعالیت هایی است که هر کودکی می تواند در آن شرکت کند.

چگونه بهترین فعالیت برنامه نویسی برای کودکان را انتخاب کنید

اکنون که دسته‌بندی‌های مختلف فعالیت‌های برنامه نویسی برای کودکان و اینکه چرا برنامه‌نویسی بسیار مهم است را می‌دانید، زمان آن رسیده است که بفهمید کدام فعالیت‌ها برای کودک شما مناسب هستند.
بسیاری از منابع رایگان برای کمک به کودکان برای شروع وجود دارد. برخی از آن منابع کاملاً خوب هستند همانطور که در بالا گفته شد.
چیزی که بسیاری از برنامه های رایگان فاقد آن هستند تعامل و ساختار است.
هنگام یادگیری یک مهارت جدید، کودکان به سیستم‌های ساختاری نیاز دارند تا به آنها در یادگیری در چارچوبی برای نتایج کمک کند. این باعث افزایش اعتماد به نفس می شود و به آنها کمک می کند تا در سطحی که برای رشدشان مناسب است، یاد بگیرند.
تعامل با مربیان و همسالان علاوه بر کسب تجربه عملی، راه‌های بسیار ارزشمندی برای کمک به ترویج یادگیری سریع است.
یکی از بهترین مکان‌ها برای یافتن ساختار و تعامل مانند این برای فعالیت‌های کدنویسی، ثبت نام فرزندتان در کلاس کدنویسی است.

اشتراک گذاری:

مطالب دیگر

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *