آموزش کودکان برای شناخت فناوری

6 راه برای شروع آموزش کودکان جهت شناخت فناوری

آموزش کودکان و شناخت فناوری، سختی های خودش را دارد. در دنیایی که فناوری دائماً در حال پیشرفت است، مهم‌ترین مسئله این است که باید آموزش کودکان خود را در سنین پایین شروع کنیم. بسیاری از بچه‌ها با درک درستی از نحوه استفاده از گجت‌ها و فناوری بزرگ می‌شوند. اما برای آن‌هایی که چندان اهل فناوری نیستند، کار می‌تواند دشوار باشد.

1. با یک مثال خوب از خودتان شروع کنید

بهترین راه برای آموزش هر چیزی به فرزندانتان این است که خودتان را الگوی خوبی قرار دهید. اگر دائماً از فناوری در اطراف آنها استفاده می کنید و می توانید به آنها نحوه استفاده مثبت از آن را نشان دهید، احتمال اینکه آنها از شما یاد بگیرند بیشتر می شود. همچنین مهم است که قوانینی را برای استفاده از فناوری تعیین کنید، مانند استفاده نکردن از آن در هنگام تکالیف یا زمان خواب. اگر فرزندتان ببیند که شما برای فناوری ارزش قائل هستید و می‌دانید چگونه از آن مسئولانه استفاده کنید، وقتی بزرگ شد، احتمال بیشتری دارد که این کار را مشابه شما انجام دهد. آموزش فناوری به کودکانتان می تواند کار سختی باشد، اما در نهایت ارزشش را دارد.

2. با اصول اولیه شروع کنید

با آموزش اصول اولیه فناوری شروع کنید. توضیح دهید کامپیوتر چیست و چگونه از آن استفاده کنید. به آنها نشان دهید که چگونه اطلاعات آنلاین را جستجو کنند. چگونه در هنگام در دنیای اینترنت، ایمن بمانند. اگر آنها بزرگتر هستند، می توانید به موضوعات پیشرفته تری مانند رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی و کدنویسی بپردازید. شما باید دروس خود را با سن و سطح درک فرزندتان تنظیم کنید. سعی نکنید یکباره خیلی چیزها را به آنها آموزش دهید. در غیر این صورت ممکن است خسته و دلسرد شوند. در عوض، از اصول اولیه شروع کنید و به تدریج مفاهیم جدید را مطابق آمادگی ذهنی او، معرفی کنید.

3. یادگیری را سرگرم کننده کنید

یکی از بهترین راه ها برای آموزش هر چیزی به فرزندانتان این است که یادگیری را سرگرم کننده کنید. اگر لذت ببرند، به احتمال زیاد توجه می کنند و یاد می گیرند. راه های سرگرم کننده و تعاملی زیادی برای آموزش فناوری به فرزندانتان وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید با هم بازی های آنلاین انجام دهید. فیلم های آموزشی تماشا کنید یا کتاب های مرتبط با فناوری بخوانید. همچنین می توانید آنها را در پروژه هایی مانند ساخت کامپیوتر یا ایجاد یک وب سایت مشارکت دهید. هرچه بیشتر درگیر فرآیند یادگیری باشند، اطلاعات را بهتر جذب خواهند کرد.

 

آموزش کودکان-فناوری

 

4. به آنها اجازه دهید خودشان کاوش کنند

هنگامی که فرزندان شما درک اولیه ای از فناوری پیدا کردند، به آنها اجازه دهید مستقلاً کشف کنند. این می تواند راهی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چیزی باشد که آنها به آن علاقه دارند. اگر آنها در مورد چیزی کنجکاو هستند، می توانند به صورت آنلاین در مورد آن تحقیق کنند یا از شما سؤال بپرسند. اینترنت پر از اطلاعات است و هیچ راهی بهتر از کاوش شخصی برای یادگیری وجود ندارد. حتماً دستورالعمل‌های ایمنی را به آن‌ها ارائه دهید و نحوه ایمن ماندن در هنگام استفاده از اینترنت را توضیح دهید. همچنین ضروری است که به طور منظم در مورد آنچه که آنها آنلاین انجام می دهند و با چه کسی صحبت می کنند، صحبت کنید.

5. آنها را تشویق کنید تا از خلاقیت خود استفاده کنند

یکی از بهترین چیزها در مورد فناوری این است که اجازه خلاقیت و بیان را می دهد. کودکان می توانند از فناوری برای ایجاد آثار هنری، موسیقی و ویدیوهای خود استفاده کنند. آنها همچنین می توانند از آن برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده در سراسر جهان استفاده کنند. فناوری به اشتراک گذاری ایده ها و استعدادهای کودکان را آسان تر از همیشه کرده است. فرزندان خود را تشویق کنید تا از خلاقیت خود استفاده کنند و ببینید چه چیزی می توانند به دست آورند. چه کسی می داند، آنها ممکن است شخص بزرگی در عصر فناوری باشند!

6. به آنها کمک کنید تا مرتب بمانند

همانطور که فرزندان شما شروع به استفاده از فناوری بیشتر می کنند، احتمالاً شروع به جمع آوری فایل های دیجیتالی زیادی خواهند کرد. پیگیری این امر می تواند چالش برانگیز باشد و به سرعت می تواند بسیار طاقت فرسا شود. به همین دلیل کمک به سازماندهی آنها ضروری است. می توانید این کار را با ایجاد پوشه هایی در رایانه یا تلفن آنها برای انواع مختلف فایل انجام دهید. همچنین می توانید یک سیستم بایگانی برای اوراق و اسناد ایجاد کنید. آموزش به فرزندانتان که چگونه زندگی دیجیتالی خود را سازماندهی کنند، یافتن چیزها را در مواقعی که به آنها نیاز دارند برای آنها آسان تر می کند و به حفظ امنیت داده های آنها کمک می کند.

آموزش فناوری به کودکانتان، وظیفه مهمی است که نباید آن را سهل انگاری کرد. اما با این شش نکته، این کار می تواند بسیار ساده تر از آنچه فکر می کنید باشد. پس همین امروز دست به کار شوید و چیزهای شگفت انگیزی را ببینید که فرزندانتان می توانند با کمک فناوری به آن دست یابند!

 

آموزش-کودکان-فناوری

استانداردهای فناوری: آنچه کودکان باید بدانند

زمانی که کودکان وارد مهدکودک می‌شوند، باید بتوانند به طور یکسان با رایانه و آی‌پد کار کنند.
به خاطر داشته باشید که این یک لیست، پیشنهادی است که برای به دست آوردن معیاری از دانش کودک طراحی شده است. علاوه بر این، فناوری به طور مداوم در حال تکامل است. بنابراین مهم است که از این لیست فقط به عنوان یک دستورالعمل انعطاف پذیر استفاده کنید.

کودکی که وارد مهد کودک می شود ممکن است:
  • از مهارت های حرکتی ظریف برای استفاده از ماوس، به سمت هدف روی صفحه استفاده کنید.
  • نشان دادن آگاهی از «کلیدهای روشن/خاموش» روی صفحه کلید (به عنوان مثال، «ورود»، «esc»، «حذف» و نوار فاصله).
  • تفاوت بین دکمه چپ و راست ماوس را بدانید (که می تواند با یک برچسب یا برچسب کوچک کمک کند).
  • با حداقل پنج برنامه، بازی یا فعالیت تعاملی با کیفیت آشنا باشد.
  • دارای یک واژگان کاربردی اولیه از اصطلاحات رایج فناوری، مانند “دوربین دیجیتال”، “iPad”، “کامپیوتر”، «اینترنت»، «موس»، «صفحه‌کلید» و «چاپگر».
  • در مکالمه روزمره در معرض اصطلاحات رایج فناوری مانند “روشن/خاموش” قرار گرفته اند.
    «اینترنت»، «مرورگر»، «نرم افزار»، «سخت افزار»، «رایانه»، «موس»، «مانیتور»، «صفحه کلید»، «دوربین دیجیتال»، «چاپگر»، “باتری” و غیره.
  • اولین عکس دیجیتال خود را گرفته اند.
  • اعداد روی صفحه کلید QWERTY را پیدا کنید.
  • نام کوچک آنها را روی صفحه کلید QWERTY تایپ کنید.
نکته:

کوئرتی رایج ترین نوع چیدمان صفحه کلیدهای امروزی است. به گوشه سمت چپ بالای صفحه کلید خود نگاه کنید. شش کلید Q . W . E . R . T . Y را در کنار یکدیگر ببینید.

  • کارکردهای اساسی یک مرورگر، از جمله نحوه باز کردن یا بستن پنجره ها و استفاده از کلید «بازگشت» را بدانید.
استفاده و انتخاب فناوری برای کودکان پیش دبستانی:
  • سعی نکنید به طور رسمی مهارت ها و ارزش های فناوری را «آموزش» دهید. در عوض، زمینه را برای آزمایش موفق فراهم کنید. با تهیه مواد، معرفی آنها و ارائه پشتیبانی.
  • دوربین دیجیتال را برای ثبت و ضبط کارهای کودکان آماده نگه دارید.
  • زمینه را برای یادگیری اجتماعی و فعال آماده کنید. فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که بیش از یک کودک را شامل می‌شود، مانند بازی‌های مبتنی بر وب. مانند Starfall، یا کشیدن یک تصویر در Kerpoof.
  • کودکان را تشویق کنید تا کارهایی را که با استفاده از دوربین های دیجیتال انجام می دهند، نشان دهند.
  • معرفی فناوری جدید در طول زمان دایره، قبل از قرار دادن آن در یک مرکز آموزشی.
  • با اجازه دادن به آنها برای یافتن کلمات جستجو و دیدن نتایج به روشی که می توانند، علایق فرزندان خود را گسترش دهید.

آموزش

بهترین گام ها برای آموزش کودکان با فناوری

به عنوان یک سرپرست یا معلم مسئول بچه ها، شما وظیفه دارید بین استفاده از فناوری تعادل برقرار کنید. تأثیرات نامطلوب فناوری بر کودکان وجود دارد. با این حال، ما نمی توانیم تکنولوژی را از بچه ها بگیریم. تمام دنیا حول محور استفاده از فناوری می چرخد. و راه‌هایی برای ترغیب کودکان به استفاده از فناوری و در عین حال اجتناب از اثرات نامطلوب وجود دارد.
برای اینکه بچه ها با دنیای تکنولوژی محوری که ما در آن زندگی می کنیم آشنا شوند، باید زودتر آنها را معرفی کنیم.
در همین حال، همانطور که بچه ها را با تکنولوژی آشنا می کنید، در اینجا نکاتی را برای شما آورده ایم.

اجازه ندهید استفاده آنها از فناوری بر مهارت های اجتماعی آنها تأثیر بگذارد.
اطمینان حاصل کنید که استفاده کودکان از اینترنت را دنبال کنید.
توجه داشته باشید که استفاده از فناوری می تواند از خواب با کیفیت جلوگیری کند.
استفاده بیش از حد از فناوری می تواند منجر به عادات ناسالم شود.

ابزارهای مناسب را انتخاب کنید

منبع و ابزارهای آموزش کودکان، مناسب با سن آنها بهترین هستند. بازی هایی را دانلود کنید که حافظه آنها را تقویت می کند و فناوری یا یادگیری آفلاین را تقویت می کند. اما اجازه دادن به کودک برای انجام فعالیت‌های تحت نظارت راهی عالی برای معرفی آنهاست. کلاس های هنر دیجیتال را سازماندهی کنید و به آنها اجازه دهید تا از خلاقیت خود به درستی استفاده کنند.

ضمیمه ارزش به زمان صفحه نمایش

بچه‌ها باهوش هستند، حتی بچه‌های ترسو، بیش از آن چیزی که ما تصور کنیم. آن‌ها می‌دانند که ما چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم و آن را دنبال می‌کنند. از این رو، دادن ارزش مناسب به زمان صفحه نمایش می‌تواند باعث ایجاد تعامل ایمن با دستگاه‌ها شود. معرفی فناوری فقط برای فعالیت‌های خاص و کنترل‌شده می‌تواند به بچه‌ها کمک کند تا هوشیار باشند. شما می توانید از فناوری فقط برای زمان بازی و جلسات یادگیری خاص استفاده کنید. همچنین، سعی کنید فعالیت ها را در دوره های کنترل شده نگه دارید.

مثال مناسب را تنظیم کنید

کودکان از بهترین کپی‌کنندگان جهان هستند. آنها چیزهایی را که در اطراف خود می بینند درک می کنند. بچه ها بیشترین زمان زندگی خود را در خانه و مدرسه می گذرانند. عادت هایی را که در این مکان ها می بینند، می گیرند. از این رو، به عنوان یک مربی کودک، باید الگوی درستی را قرار دهید و والدین را به انجام همین کار تشویق کنید. شما نمی توانید با گفتن به بچه ها، بفهمانید آنچه را که شما نیاز دارید انجام دهند. آن را باید با عمل نیز پشتیبان گیری کنید. اجازه دهید وقتی نیازی به استفاده از دستگاه خود ندارید، به آنها توجه کامل داشته باشید. آنها یاد خواهند گرفت که همین کار را انجام دهند.

فناوری را در سن توصیه شده معرفی کنید

طبق آکادمی اطفال آمریکا، نباید کودکان را قبل از دو سالگی در معرض فناوری قرار دهید. دلیل این امر اعتیاد است. آشنا کردن کودکان با فناوری نیز مانند این است که آن را بخشی از زندگی آنها کنید. وقتی بزرگتر می شوند، بچه ها باید یاد بگیرند که خودشان را از وسایلشان جدا کنند. قرار گرفتن در معرض اولیه و اعتیاد نهایی، می تواند مهارت های ارتباطی با کیفیت را از بچه ها سلب کند. بچه ها ممکن است بتوانند به سرعت مهارت های فناوری را درک کنند. آشنایی با فناوری به کودکان کمک می کند تا فردا برجسته و موثر شوند، اما تسلیم وسوسه معرفی زودهنگام نشوید.

کلام پایانی:

فناوری را به عنوان یک محیط دیجیتال برای فرزندان خود ببینید.
ضمن معرفی آنها به این دنیای جدید، توجه به محیط فیزیکی آنها بسیار مهم است.
منابع فنی مناسب و مفید برای فرزندان خود را کشف و پیدا کنید.

اشتراک گذاری:

مطالب دیگر

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *