جستجو کردن
Close this search box.

واتساپ و ربات RPA

همکاری ربات WhatsApp و ربات RPA

 

واتساپ و ربات RPA (اتوماسیون فرآیند رباتیک) در اقدامی موثر شروع به همکاری کرده اند. واتساپ با ۲ میلیارد کاربر فعال نیازی به معرفی ندارد و این نوشته درباره محل ملاقات این دو ربات است. کسب‌ و کارها دائماً به دنبال راه‌های جدید و نوآورانه برای افزایش کارایی و ساده‌سازی عملیات خود هستند. اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) در خط مقدم انقلاب تکنولوژیک بوده است.

 

ابتدا هر جزء را به صورت جداگانه بررسی کنیم:

 

RPA چیست؟

 

اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) یک فناوری است که معمولاً وظایف معمول را در سیستم های نرم افزاری با استفاده از ربات ها خودکار می کند. این ربات‌ها اقدامات انسان را تقلید می‌کنند تا وظایف را سریع‌تر و با دقت بالا انجام دهند. به عنوان مثال یک پردازشگرِ فاکتورِ اولیه است. در سطح بسیار ابتدایی، میتوان گفت: که کاربر فاکتور با فرمت PDF را در یک پوشه Google Drive قرار می دهد و لحظاتی بعد ایمیلی با یک فایل CSV ضمیمه شده حاوی داده های فاکتور برای پردازش بیشتر دریافت می کند.

RPA نرم افزاری است که کار را در پس زمینه برای خواندن داده ها از PDF، نوشتن در فایل CSV و ارسال ایمیل انجام می دهد.

 

ربات واتساپ

 

ربات‌های واتساپ سیستم‌های خودکاری هستند که در بستر واتساپ کار می‌کنند و برای برقراری ارتباط با کاربران بر اساس قوانین از پیش تعریف‌شده ایجاد شده‌اند. مثالی بسیار ابتدایی از آنچه می تواند به نظر برسد را با هم بررسی کنیم: کاربر یک شماره تلفن همراه را در تلفن خود ذخیره می کند (شماره ربات) و شروع به چت می کند که گویی با شخص دیگری در واتس اپ چت می کند. یعنی وقتی کاربر پیامی با مضمون “y” ارسال می کند، ربات برنامه ریزی شده تا به طور خودکار با “x” پاسخ دهد.

ربات‌های چت اغلب رابط‌ های خودکاری هستند که از طریق پلتفرم‌های پیام‌رسانیِ مختلف، با کاربران تعامل دارند و اغلب از هوش مصنوعی برای بهبود پاسخ‌های آن‌ها استفاده می‌کنند. ربات‌های واتس‌اپ در این زمینه به طور خاص مفید هستند زیرا در استفاده از پایگاه گسترده کاربران واتس‌اپ تخصص دارند. بسیاری از افراد از واتس اپ استفاده می کنند و از قبل آن را روی دستگاه های تلفن همراه خود نصب کرده اند. بدون نیاز به برنامه یا دستگاه جدید – این ویژگی واتس اپ را به ابزاری عالی برای استفاده با RPA تبدیل می کند.

 

واتساپ و ربات RPA

 

مثال

یک مورد استفاده واقعی که Otomatika توسعه داد راه حلی به نام BUDDY است. بادی ربات واتساپ است که به طور خاص برای یک شرکت تدارکات، طراحی شده است. BUDDY جمع آوری اطلاعات و اسناد کاربران را ساده می کند. با تطبیق اطلاعات حاصل از تعامل کاربر با اطلاعات نقشه برداری، مکان های ذخیره سازی اسناد را در شیرپوینت تعیین می کند. بادی همچنین گزارش هایی را در شیرپوینت اکسل تولید می کند که عملیات تجاری را تقویت می کند.

 

تمایز ربات واتساپ و ربات RPA

تمایز بین ربات واتس اپ و RPA (اتوماسیون فرآیند رباتیک) ممکن است نامشخص باشد، زیرا کد هر دو مؤلفه در یک مخزن قرار دارد. بخش ربات واتس اپ از کد با عملکرد RPA از طریق پایتون ارتباط برقرار می کند و به طور موثر آنها را در یک موجودیت واحد ادغام می کند. این ادغام خطوط بین دو سیستم را محو می کند و باعث می شود آنها به عنوان یک کل منسجم عمل کنند.

ربات واتس اپ یک پین از کاربر دریافت می کند و از رمزگذاری جغرافیایی معکوس برای استخراج آدرس از پین استفاده می کند. ژئوکدینگ معکوس، فرآیند تبدیل مختصات جغرافیایی به یک آدرس قابل خواندن، برای انسان است. سپس آدرس توسط داشبورد پایتون برای تعیین مکان روی نقشه استفاده می شود.

 

اتخاذ راه حلی که ربات های واتس اپ را با RPA و هوش مصنوعی ادغام می کند، مزایای متعددی را به همراه دارد:

 

مزایای مهم واتساپ و ربات RPA

1. سرویس همیشه روشن: ربات 24/7 کار می کند و از در دسترس بودن ثابت اطمینان می دهد.

2. کارایی هزینه: نیاز به منابع انسانی گسترده را کاهش می دهد و هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد.

3. توانمند سازی کارکنان: کارمندان را از کارهای پیش پا افتاده رها می کند. و به آنها اجازه می دهد بر فعالیت های استراتژیک مهمتری تمرکز کنند.

4. جمع آوری اطلاعات: جمع آوری و نمایش یکپارچه اطلاعات از طریق واتس اپ، امکانات زیادی را فراهم می کند.

استفاده از فناوری‌هایی مانند ربات‌های واتس‌اپ که با RPA و هوش مصنوعی ادغام شده‌اند، نه تنها پایه و اساس عملیات‌های ساده‌تر را ایجاد می‌کند، بلکه بستری برای نوآوری و رشد نیز ایجاد می‌کند.

 

اشتراک گذاری:

تازه ترین ها