تقویت استراتژی های بازاریابی و فروش با هوش مصنوعی و ML
هوش مصنوعی و ML همچنان در حال پیشرفت هستند. این ابزارهای تحلیلی پیشرفته نقش حیاتی را در کمک به تیم های بازاریابی و فروش مورد نیاز آنها، ایفا می کنند. در سالهای اخیر، حوزه بازاریابی و فروش شاهد تحولات عمدهای بوده است زیرا فناوریهایی مانند هوش مصنوعی و ML، در بسیاری از حوزههای وسیعی که تلاشهای بازاریابی را پیش میبرد، ادغام شدهاند. حوزه هایی مانند بهبود تجربه کاربر با استفاده از رباتهای گفتگو.
چرا نیاز به بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی و ML وجود دارد؟
در حالی که بازاریابی سنتی بدون هیچ گونه بینشی در مورد رفتار خرید مشتریان انجام می شود، بازاریابی مدرن با جزئیات مشخصی از الگوهای خرید مشتریان و سایر معیارها همراه است. علاوه بر تعداد زیادی ابزار پیشرفته که توسط ML پشتیبانی میشوند. پلتفرمها و برنامههای مبتنی بر اَبر در حال ایجاد تغییر پارادایم در بازارهای در حال تحول امروزی هستند. علاوه بر این، ویژگی های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی فرصت های جدیدی را برای بازاریابی و داستان سرایی باز کرده است. این فناوری عصر مدرن بازاریابی است که در دستیابی به سطوح جدیدی از سفارشیسازی تخصص دارد.
اهمیت هوش مصنوعی و ML در بازاریابی
به دلیل نوآوری سریع در فناوری ها، چشم انداز بازاریابی دستخوش تغییرات سریعی می شود. که منجر به توسعه چندین برنامه جدید، ابزار و پلتفرم های مبتنی بر اَبر می شود. چندین مزیت از استراتژی های بازاریابی و فروش مبتنی بر هوش مصنوعی و ML وجود دارد. که به شرکت ها رونق قابل توجهی در کسب و کارشان می دهد. از جمله: بهبود سرنخ های واجد شرایط بازاریابی (MQL)،
سرنخ های واجد شرایط فروش بیشتر (SQL)؛ بینش بهتر برای تعیین موقعیت استراتژی های بازاریابی؛ افزایش مزیت های رقابتی؛ مخاطب هدف مربوطه؛ سیستم نقطه فروش هوشمند؛ کمپین های بازاریابی بسیار دقیق؛ بهبود سود و فروش؛ افزایش رضایت مشتری با بهبود تجربه کاربری.
بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی
همچنین با تشکیل محتوای بازاریابی، هموار کردن راه برای پیشگویی بازاریابی. کاهش هزینه ها و حذف ضایعات بازاریابی. مزایایی را برای شرکت ها فراهم می کند. از آنجایی که بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی و ML در بخشهای مختلف در حال افزایش است. برخی از اشتباهات وجود دارد که استراتژیستهای بازاریابی و فروش. باید هنگام ایجاد کمپینهای بازاریابی از آنها اجتناب کنند.
مواردی چون، هدف قرار دادن شخصیت های مشتری عمومی و گسترده. پیروی از یک رویکرد عمومی، کار با داده های ناکافی مشتری. تجزیه و تحلیل و آزمایش نکردن عملکرد کمپین های بازاریابی گذشته. عدم پرداختن به مشتریان معمولی و بازگشتی و تمرکز بیشتر بر نتایج چندگانه به طور همزمان، و تولید و انتشار محتوای نامناسب.
کلام آخر:
با استفاده از این محرکها، آینده درخشان بازاریابی و فروش در صنایع. که توسط هوش مصنوعی و ML هدایت میشود به راحتی قابل پیشبینی است. هم اکنون تعداد زیادی از شرکتهای بزرگ از مزایای آن بهره میبرند. و چندین کسبوکار کوچک و متوسط نیز راه خود را به سمت آن طی میکنند.