موشن گرافیک

موشن گرافیک

موشن گرافیک نوعی انیمیشن است که بر روی حرکت دادن به عناصر طراحی گرافیک متمرکز است. و در واقع راهی برای برقراری ارتباط با بیننده و افزودن عمق به داستان است. اما نسبت به سایر انیمیشن ها، کمتر جنبه داستان پردازی، مشخصی دارد. (به بیان ساده، موشن گرافیک یک نوع انیمیشن است و متن در آن، به عنوان یک جز اصلی است.) و ما از موشن گرافیک برای ایجاد تبلیغات، فیلم و اشتراک گذاری اطلاعات استفاده می کنیم. این دو اصطلاح اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. چون بین این دو اصطلاح، نقاط اشتراک و شباهت های زیادی وجود دارد و گاهی اوقات تشخیص آنها از یکدیگر بسیار دشوار است.

انیمیشن

انیمیشن معنای وسیع تر و گسترده تری دارد. در کل به یک فرآیند یا نمونه متحرک سازی که همراه با جان یا روح بخشیدن به اشیا و اشکال است، انیمیشن می گویند. به بیان ساده تر: هر تکنیکی که باعث حرکت اشیا یا تصاویر ثابت شود، انیمیشن است. موشن گرافیک زیرمجموعه آن قرار می گیرد. انیمیشن سابقه ای بیش از 100 سال دارد.

انواع انیمیشن:

موشن گرافیک
Stop Motion
موشن گرافیک
Anime
موشن گرافیک
Motion Graphic
motion graphic
Stop Motion
motion graphic
Anime
Motion Graphic
موشن گرافیک
CGI
موشن گرافیک
hand-drawn animation
موشن گرافیک
Motion Graphic
موشن گرافیک
CGI
موشن گرافیک
hand-drawn animation
موشن گرافیک
Motion Graphic

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن چیست؟

آنچه موشن گرافیک را از انواع دیگر انیمیشن ها (حداقل از نظر فیلم های بازاریابی) جدا می کند، محتوا است. موشن گرافیکها به طور معمول با تنظیم اشیا انتزاعی، متن و سایر عناصر طراحی گرافیکی در حرکت، همراه است.
زنده کردن یک نمودار اینفوگرافیک یا طراحی وب با استفاده از حرکت، به معنای کلی “انیمیشن” است. اما به طور خاص، این یک نوع انیمیشن است که به آن موشن گرافیک می گویند.
در مقابل، انیمیشن به عنوان یک شکل هنری خاص، بیشتر بر روی جلوه های سینمایی و تکنیک های داستان پردازی برای ساخت یک روایت متمرکز است.
اگر فیلم شما تصویر را به حرکت در می آورد تا یک نکته و موضوعی را نشان دهد، به آن “موشن گرافیک” می گویند اما اگر بطور مثال فیلم شما دارای یک شخصیت انسانی است که به یک سفر احساسی می رود، به احتمال زیاد “انیمیشن” نامیده می شود.

یا بهتر است اینطور برایتان توضیح بدهم:

آیا می خواهید آرم موجود در وب سایت شما حرکت کند؟ این یک موشن گرافیک است.
آیا می خواهید شخصیت ها را به حرکت درآورید تا داستان افسانه ای کودکیتان را زنده کند؟ این یک انیمیشن است.

کاربرد موشن گرافیکها:

موشن گرافیکها می توانند ایده های پیچیده را از نظر بصری ساده، روان و قابل فهم نشان دهد یعنی توضیح برخی از ایده ها (به ویژه ایده های بزرگ و انتزاعی) با کلمات یا تصاویر ثابت دشوار است. ولی چند ثانیه موشن گرافیک می تواند همه چیز را کاملاً روشن و واضح بیان کند.
موشن گرافیکها می توانند طیف وسیعی از بینندگان را به خود جلب کنند. مثلا ممکن است کاریکاتورها برای معرفی یک تجارت رسمی و برندسازی تجاری، خیلی کودکانه باشند. اما موشن گرافیکها می توانند با جان بخشیدن و به حرکت درآوردن آن کاریکاتورها، خالق یک سبک زیبا و سرگرم کننده شود. و آن را در موضوعات بالغ تری به نمایش درآورد.
مهم نیست که در کدام صنعت فعالیت می کنید، استفاده از موشن گرافیکها می تواند پیام شما را جذاب و سرگرم کننده تر کند.

بنابراین چه زمانی از اصطلاح انیمیشن در مقایسه با موشن گرافیک استفاده کنیم؟

از انیمیشن برای داستان استفاده می شود. هر کسی می داند که انیمیشن می تواند یک رسانه قدرتمند برای داستان نویسی باشد. موشن گرافیک می تواند داده های آماری را زنده کند، اما انیمیشن می تواند شخصیت ها را با روایت های احساسی ، خلاقیت و بیان هنری زنده کند.
انیمیشن گرانتر است و موشن گرافیک معمولاً آسان تر تولید می شود.

زمان استفاده از هر تکنیک:

فرقی نمی کند موشن گرافیک یا سبک های دیگر انیمیشن را انتخاب کنید، فیلم ها به طور کلی جذابیت، ترافیک و تبدیل بهتر را به همراه دارند.
باز هم تکرار می کنم: مهم نیست که از کدام نوع ویدیوی انیمیشن استفاده می کنید. اما باید در صدد جذب محتوای جذاب تری برای مخاطبان خود باشید.
و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم آن را درست انجام دهید.

anime1

 

انیمه چیست؟

 

انیمه نوعی انیمیشن سینمایی و تلویزیونی ژاپنی است که به طور معمول برای بزرگسالان، کودکان و نوجوانان (بنابراین همه) طراحی شده است. به زبان ساده، ژاپنی ها هنگام صحبت در مورد انیمیشن، بصورت مختصر، از کلمه انیمه استفاده می کنند که معمولاً برای توصیف انیمیشن ساخت ژاپن استفاده می شود. با این حال، در بقیه جهان نیز، وقتی صحبت از نمایش ها و فیلم های متحرک ساخت ژاپن می شود، از انیمه استفاده می کنند. عوامل مختلفی انیمه را منحصر به فرد می کند. هنوز هم، حتی اگر انیمیشن سایر کشورها از سبک مشابه انیمه استفاده کند، ما آن را انیمه نمی نامیم مگر اینکه ساخت کشور ژاپن باشد.

 

انیمه با مانگا تفاوت دارد

شخصیت های انیمیشن در سبک ژاپنی، معمولاً با چشمان بسیار بزرگ و رسا ترسیم می شوند که انتقال احساسات از طریق انیمیشن را آسان می کند. نباید انیمه را با مانگا که کتاب های طنز ژاپنی است اشتباه گرفت.

 

تاریخچه انیمه

برخی از کارهای اولیه انیمیشن در ژاپن در آغاز قرن بیستم ساخته شده اند. این صنعت در نیمه اول قرن به طور مداوم به رشد خود ادامه داد. اما اولین موفقیت در مورد آنچه امروز به عنوان انیمه می شناسیم در دهه 1960 انجام شد. تا آن زمان، انیمیشن فقط در قالب تئاتر یا به عنوان فیلم های بلند یا فیلم کوتاه توزیع می شد. اولین مجموعه تلویزیونی انیمه “تقویم مانگای Otogi”  در سال 1961 بود. با این حال، اولین دستیابی به موفقیت بزرگ که انیمه را به عنوان یک شکل هنری تقویت کرد، در سال 1963 اتفاق افتاد. پس از آن بود که “Astro Boy”  شروع به پخش کرد.

anime

 

Stop-Motion Animation

 

انیمیشن Stop-motion بر اساس یک فرایند ساده ساخته می شود. یک هنرمند تمام اشیا را در موقعیت های اولیه خود برای انیمیشن قرار می دهد. سپس تصویری از اشیا را بر روی فیلم یا رسانه دیگری مانند کارت حافظه ثبت می کند. سپس اشیا به موقعیت های کمی متفاوت منتقل شده و تصویر دیگری ثبت می شود. به طور معمول، این روند صدها یا حتی هزاران بار تکرار می شود.

 

به عنوان مثال

تصور کنید که می خواهید با استفاده از انیمیشن stop-motion و یک دسته قلم که به صورت دایره ای حرکت می کنند، یک ویدیو ایجاد کنید. شما با قرار دادن قلم ها به صورت دایره ای شروع می کنید. و با دوربین دیجیتال خود عکس می گیرید. قلم ها را کمی در جهت عقربه های ساعت حرکت می دهید و عکس دیگری می گیرید. سپس این روند را بارها و بارها تکرار کنید تا زمانی که صدها عکس بگیرید.

 

خلق نخستین انیمیشن استاپ موشن توسط شما

در آخر می توانید عکس ها را به رایانه خود منتقل کنید. و در آنجا از نرم افزار ویژه ای برای ایجاد ویدئوی خود استفاده کنید که عکس ها را به ترتیب گرفته شده، به سرعت نمایش دهد. هنگام تماشای فیلم، قلم ها همانطور که تصور می کنید به صورت دایره ای حرکت می کنند. شما به تازگی اولین انیمیشن استاپ موشن خود را ایجاد کرده اید.

stop motion

 

تصاویر تولید شده توسط رایانه (CGI)

 

 کاربرد گرافیک رایانه ای برای ایجاد یا کمک به تصاویر در هنر، رسانه های چاپی، بازی های ویدیویی، فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، تبلیغات، فیلم ها و شبیه سازها است. این تصاویر ممکن است پویا یا ساکن باشند و ممکن است دو بعدی (2 بعدی) باشند، اگرچه اصطلاح  معمولاً برای گرافیک رایانه ای است که برای ایجاد شخصیت ها، صحنه ها و جلوه های ویژه در فیلم ها و تلویزیون استفاده می شود، که به عنوان “انیمیشن CGI” توصیف می شود.

C: Computer                     G: generated                  I: imagery

CGI

 

Hand-Drawn Animation

 

انیمیشن Hand-Drawn یک تکنیک سنتی در انیمیشن است. در آن هر فریم با دست ترسیم می شود. این روش تا سال ها شکل غالب انیمیشن در سینما بود.

 

hand drawn